Kazaların Ardından Otobüslere Denetimler Arttı

Son zamanlarda artan otobüsler kazaları üzerine denetimler artırıldı.

10.08.2021-11:30 - (Son Güncelleme: 10.08.2021-11:30) Kazaların Ardından Otobüslere Denetimler Arttı

Türkiye’de son zamanlarda meydana gelen otobüs kazalarının ardından şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan otobüslere yapılması üzere denetimler artırıldı.

Resmi ve sivil trafik polislerinin de denetleme yaptığı uygulama esnasında otogar çıkışında durdurulan otobüsler titizlik bir şekilde kontrol edildi.

24 SAATTE 9 SAAT KURALI

Otobüs şoförleri 24 saatte 9 saat araç kullanabiliyor. Bir seferde en uzun direksiyonda kalma süreleri ise 4.5 saat. Haftanın 6 günü çalışan bir şoförün de 24 saat izin yapmak zorunda. Ancak kurala uymayan sürücülere 144 lira, araç sahiplerine 314 lira, firmalara ise 652 lira ceza kesiliyor. İstanbul’dan Diyarbakır gibi uzak mesafeye yolcu taşınan otobüsler 3 şoförle yola çıkmak zorunluluğu var.

OTOBÜSLERİN KARA KUTUSU

Denetimler esnasında hız ya da kat edilen mesafe gibi bilgilerini kaydetmek için otobüslere monte edilen takograf incelendi. Takograf cihazının yük taşıyan ve ağırlıkları 3 bin 500 kilogram üzeri olan kamyon, TIR ve kamyonet gibi araçlar ile 17’den fazla yolcu taşıyan otobüslerde kullanılması zorunlu. Takograf trafikte yapılan denetimlerde, trafik ekiplerine araçların hızı, kontrolü, sürücü dinlenme süreleri ve sürücünün kimlik bilgilerin tümünün yer aldığı bilgileri sunuyor.

YORUM YAZ..
Modal