Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kanal İstanbul'un temelinin yakında atılacağını yeni açıklamalarında bildirdi. Daha öncesinde de İstanbul Boğazında korkutan bir kaza meydana gelmişti. Erdoğan'ın açıklaması Kanal İstanbul'u yine gündem konusu haline getirdi. Son zamanlarda meydana gelen gemi kazaları Kanal İstanbul’un ne kadar önemli olduğunu bir kez daha vurgulamıştı. Kanal İstanbul tartışmaları hala devam ediyor.
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANINDAN AÇIKLAMA
Ekonomi Muhabirleri Derneği üyeleri ile bir araya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul hakkında açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu, “Kanal İstanbul olmazsa olmaz. Şu an dünya ticaret hacmi yaklaşık 12 milyar ton civarında, bu 25 milyar tona çıkacak. Bu yüklerin yüzde 90’ı denizyolundan taşınıyor. İstanbul Boğazı’nın da kapasitesi belli, şu anda 40 binin üzerinde bir gemi geçişi sağlanıyor. Önümüzdeki yıllarda 70 binlere çıkması bekleniyor. Rakamlar, bu kadar geminin de İstanbul Boğazından geçemeyeceğini gösteriyor. Sorunlara çözüm bulmak için Kanal İstanbul alternatif bir suyolu olarak olmazsa olmaz." sözlerini aktardı.
CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN KANAL İSTANBUL'UN KAZI ÇALIŞMALARI BAŞLAYACAK DEDİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan, 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurasında Kanal İstanbul hakkında konuştu. Erdoğan, Kanal İstanbul'un enine boyuna konuşulduğunu ve fiili çalışmalara başlanacağını söyledi. Deniz tarihimizdeki en büyük projenin Kanal İstanbul olduğunu dile getiren Erdoğan, Sazlıdere Köprüsü'nün temelinin atılmasıyla Kanal İstanbul için ilk somut örneğin atıldığını söyledi. Kanalın kazısına da plana göre başlanacağını dile getirdi.
İKİ GÜN ÖNCE İSTANBUL BOĞAZI'NDA TÜRK VE RUS GEMİSİ ÇARPIŞMIŞTI
Kıyı Emniyetinden yapılan açıklamada gemilerin kılavuz kaptanlar eşliğinde Büyükdere Demir Sahası'na emniyetle demirletildiği belirtildi. Kıyı Emniyetinden kaza ile ilgili şu açıklama yapıldı: ‘Kocaeli'den Karadeniz Ereğli'ye giden 90 metre boyundaki TAHSİN İMAMOĞLU ile Gemlik'ten Rusya'ya giden 128 metre boyundaki RUSICH 10 adlı 2 kuru yük gemisinin Yeniköy önlerinde çatışması sonucu KIYEM-5, KEGM-3 botlarımız, KURTARMA-11 ve 14 römorkörlerimiz bölgeye yönlendirildi. RUSICH-10 ve TAHSİN İMAMOĞLU isimli gemiler Gemi Trafik Hizmetleri koordinasyonunda, KURTARMA-11, KURTARMA-14 römorkörlerimizin refakatinde kılavuz kaptanlarımız eşliğinde Büyükdere Demir Sahası'na emniyetle demirletilmiştir’ açıklaması yapılmıştı.
KANAL İSTANBUL ÖNEMLİ
İstanbul'da üst üsete yaşanan gemi kazaları 'Kanal İstanbul' tartışmalarını tekrar gündeme getirdi. İstanbul Boğazı'ndan yılda ortalama 43 bin gemi geçiyor. Geçen gemilerin %30'u petrol veya patlayıcı madde taşıyor. İstanbul Boğazı’nda 50 Yılda 500'den fazla gemi kazası gerçekleşti. Özellikle tehlikeli madde taşıyan gemilerin kaza yapması korkunç olaylara sebebiyet veriyor. Kanal İstanbul Projesi'nin amacı, İstanbul Boğazı'nın tarihsel ve kültürel dokusunun korunması ve güvenliğinin arttırılması, İstanbul Boğazı'nda öncelikle deniz trafiğinden kaynaklanan yükün azaltılması ve Boğaz güvenliğinin artırılmasıdır. Proje sayesinde gemiler güvenli bir şekilde boğazdan geçebilecek. Kanal İstanbul'un güzergahı ise Karadeniz kıyısındaki Karaburun'dan başlayacak, Arnavutköy, Esenyurt, Başakşehir, Avcılar ve Esenyurt'tan geçip Marmara'ya Küçükçekmece'den bağlanacak.