Kanal İstanbul Projesi ne oldu, devam ediyor mu? Kanal İstanbul projesinde son durum

Son zamanların en çok tartışılan projelerinden birisi olan Kanal İstanbul projesindeki son durum bir çok insanın gündeminde yer alıyor. Peki Kanal İstanbul projesi ne oldu, devam ediyor mu? İşte Kanal İstanbul hakkında merak edilenler...

07.03.2022-23:20 - (Son Güncelleme: 07.03.2022-23:21) Kanal İstanbul Projesi ne oldu, devam ediyor mu? Kanal İstanbul projesinde son durum

İstanbul’a ikinci bir boğaz olacağı sebebiyle bir çok konuda tereddüt yaratan Kanal İstanbul projesinin son durumu merak ediliyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 2011 yılında Başbakan olduğu dönemde duyurulan Kanal İstanbul’un ilk ihalesi 26 Mart 2020 tarihinde yapılmıştı. İnsanlar ise projenin özellikleri ve son durumu hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için arama motorlarını meşgul etmeye devam ediyor.

Kanal İstanbul Projesi ne oldu, devam ediyor mu?

Karadeniz ile Akdeniz arasında İstanbul Boğazı ile birlikte yeni bir geçit olma amacıyla hayata geçirilen Kanal İstanbul projesi Avrupa Yakası tarafında gerçekleştirilecek. Maliyeti 10 milyar Dolar civarında olacak olan projenin İstanbul Boğazı’ndaki gemi trafiğini rahatlatacağı öngörülüyor. Fakat siyasetçilerden bazıları Kanal İstanbul’un Türkiye için şu sıralarda bile oldukça önemli olan Montrö Boğazlar Sözleşmesi konusunda çeşitli sorunlara yol açacağını öne sürüyor.

Kanal İstanbul projesinde son durum nedir?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, geçtiğimiz günlerde Ankara Üniversitesi’nde sektör seminer derslerine katıldı. Öğrencilerle bir araya gelen Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesinin 20 yılda yaklaşık 1 trilyon 613 milyon TL’lik yatırım hamlesi ise hayata geçirildiğini söyledi. Kanal İstanbul projesinin siyasete alet edilecek bir konu olmadığın ifade eden Bakan Karaismailoğlu projeyle birlikte İstanbul’un lojistik bir limana sahip olacağını söyledi.

Kanal İstanbul

Bakan Adil Karaismailoğlu Kanal İstanbul projesi dışında iktidarlık dönemlerinde yaptıklarından da kısaca bahsetti. 2022 ve öncesindeki yıllarda ciddi ulaştırma ve altyapı sorunları yaşandığını söyleyen Karaismailoğlu mobilite, lojistik, dijitalleşme konularını göz önüne alarak kişi ve yük taşımayı olabildiğince konforlu hale getirmek için son 20 yılda milyarlarca TL yatırım yaptıklarını vurguladı.

2053 hedefleri konusunda devamlılık esaslı bir politika sürdürdüklerini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ‘’Bizim büyük hedeflerimiz vardı ve bu büyük hedeflere ulaşmak için güçlü bir ulaştırma altyapısı gerekiyordu. 20 yılda 1 trilyon 613 milyon liralık yatırım hamlesi yapıldı. Bakanlık olarak insan, yük ve veri taşıyoruz. Bunu da en kısa sürede, en hızlı şekilde güvenli ve konforlu şekilde taşımak zorundayız. Önce altyapıyı yapacağız ve daha sonra milletimizin hizmetine sunacağız. Mobilite, lojistik, dijitalleşme odaklarında insan ve yük taşımayı en konforlu, hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştirmek için çalışmalarımızı yapıyoruz" sözlerini sarf etti.

Kanal İstanbul konusunda yapılan eleştirilere de yanıt veren Karaismailoğlu ‘’Dünyadaki ticari hareketliliğin yüzde 90'ı denizlerden yapılıyor. Bu denizleri de yöneten önemli limanlar var Singapur ve Roterdam Limanı gibi. İnşallah önümüzdeki yıllarda İstanbul böyle lojistik bir limana sahip olacak. Kanal İstanbul ile birlikte büyük bir planlama yapıyoruz. Bazıları 'Kanal İstanbul'a ne gerek var?' gibi sorular soruyor. Biz bir devletiz ve problemi görüyoruz. Bizim büyük hedeflerimiz var, söylediğim ticaret hacimlerine hazırlıklı olmak, önümüzdeki yıllarda aşırı şekilde çıkacak sıkıntıları çözmek için bugünden planlama yapmak gerekiyor. Kanal İstanbul da bunun bir sonucudur. Kanal İstanbul dedikodu siyasetine alet edilecek bir konu asla değildir. Bunu özellikle ülkeyi yönetmeye talip olan insanların konuşması onları gülünç duruma düşürüyor" ifadelerine yer verdi.

Yaklaşık 40-45 km uzunluğunda ve 145-150 m derinliğinde olacak olan Kanal İstanbul projesinin Küçükçekmece Gölü, Sazlısu Barajı ve Terkos Barajı üzerinden geçeceği ifade ediliyor.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal