İlk yerli ve milli elektrikli anahat lokomotifi! Başkan Erdoğan emri ile raylara iniyor

Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli anahat lokomotifi E5000 bugün raylara iniyor. Başkan Erdoğan’ın Eskişehir’deki toplu açılış töreninde vereceği işaretle elektrikli E5000 ilk kez harekete geçecek.

18.04.2023-15:37 - (Son Güncelleme: 18.04.2023-16:05)

Türkiye’yi bir alan daha dışa bağımlılıktan kurtulacak olan E5000 için TURASAŞ (Türkiye Raylı Sistem Araçları) Fabrikası'na bugün 17:00'de canlı bağlantı gerçekleştirilecek.

TÜBİTAK RUTE ve TÜRESAŞ geliştirdi

Akşam’da yer alan habere göre, TÜBİTAK Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü (RUTE) tasarlanan, analiz ve alt sistem üretimleri bitti E5000, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) ihtiyaçlarına uygun olarak üretildi.

İlklerin ve enlerin lokomotifi

E5000, modern bir elektrikli anahat lokomotifi olarak yer ve milli olanaklarla geliştirildi. E5000 elektrikli anahat lokomotif hem kendi sınıfı hem de Türkiye’nin raylı sistemler serüveni için birçok  'En'i ve 'İlk'i barındırıyor.

E5000, anahat lokomotifler için yerli olarak tasarlanmış ilk araç gövdesi, ilk boji, ilk tren kontrol ve yönetim sistemine sahip. Ayrıca, raylı araç uygulamaları için yerli olarak tasarlanmış en yüksek güçlü elektrik motoru da E5000'de bulunuyor. Raylı araç uygulamaları için yerli olarak tasarlanmış en yüksek güçlü cer konverteri, cer transformatörü ve yardımcı güç ünitesi de E5000'nin kabiliyetleri arasında yer alıyor.

Yerli ve milli imkanlarla üretildi

Yük ve yolcu taşıyabilecek

5 megawatt (MW) gücündeki E5000, Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik Teknik Şartnamesi (TSI) sertifikasına sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Yük ve yolcu taşımacılığı yapabilecek E5000, 140 km/s hıza sahip yeni nesil bir elektrikli anahat lokomotif olarak benzerlerinden ayrılıyor.

İhracata kapı aralıyor

E5000 ile anahat lokomotiflerinde yer alan Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi, Cer Sistemi, Cer Trafosu, Cer Motoru, Cer Konverteri, Cer Kontrol Ünitesi ve Yardımcı Güç Ünitesi gibi kritik alt bileşenler de yerli olarak geliştirilmesi ihracata da kapı aralıyor. E5000 için geliştirilen tüm ana bileşenler ayrı birer ürün olarak ihraç edilebilir kritik teknolojiye sahip olmaları açısından önem taşıyor. Bu ürünler, TCDD Ulaşım A.Ş. bünyesindeki mevcut lokomotiflerde de hem yedek parça hem de modernizasyonları kapsamında kullanılabilecek.

500 lokomotif üretilecek

TÜBİTAK RUTE - TÜRASAŞ iş birliğinde hayata geçen E5000 sayesinde Türkiye, 10 yılda ihtiyaç duyduğu 500 adet lokomotifi üretebilecek. Bu sayede en az 2 milyar avro cari açığın kapatılmasına katkı verecek. Buna ek olarak tasarımları da Türk mühendisler tarafından gerçekleştirilen lokomotif ile kritik sistemlerin bakım ve onarım süreleri çok daha kısa hale gelecek. Bakım ve onarım maliyetleri, oluşturulan ekosistem ile çok daha aza indirgenecek. Bu sayede yine en az 2 milyar avro daha ülkemizde kalacak.

YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal