İBB’nin 3 yılda sadece yüzde 5 ilerleyebildiği Kirazlı-Halkalı Metro çalışmaları durduruldu

Kirazlı-Halkalı Metro çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yaklaşık 3 yıl öncede başladı. Çalışmaların bu zamana kadar sadece yüzde 5 ilerlemesi sonra yönetim tarafı Kirazlı-Halkalı Metrosunun durdurulmasına karar verdi. İşte detaylar…

02.07.2022-17:23 - (Son Güncelleme: 02.07.2022-17:46) İBB’nin 3 yılda sadece yüzde 5 ilerleyebildiği Kirazlı-Halkalı Metro çalışmaları durduruldu

3 yıl önce İBB tarafından çalışmalarına başlanan Kirazlı-Halkalı Metro hattı, 3 yılın sonunda sadece yüzde 5 ilerleyebildi. Konuyla ilgili açıklama yapan AK Parti İstanbul İl Başkan Yardımcısı Batur, “Her yere dünyanın aynı anda 10 metro hattı yapan tek şehri diye yalanları devam ediyor” şeklinde konuştu. 

Kirazlı-Halkalı Metro 3 yılda sadece yüzde 5 ilerleyebildi

İBB’nin üstlendiği ve yapımı için 170 milyon Euro borç alınan Kirazlı-Halkalı Metro hattının çalışmaları yeniden durduruldu. Yapım aşamasına AK Parti döneminde başlayan yüzde 4’lerde İBB’ye devredilen Kirazlı-Halkalı Metro hattı çalışması, 3 yılda sadece yüzde 5 ilerle kaydedebildi. Yönetim tarafından durdurulan metro hattı dron ile görüntülendi. Metro hattını yapacağız diye aldıkları kredilerin bu zamana kadar nerede kullanıldığını merak ettiklerini dile getiren Başkan Yardımcısı Batur, “Kirazlı-Halkalı metro hattı bir süre evvel durduruldu. Bu hat bizim dönemimizde ihale edilmiş 600 milyon Euro’ya ihale edilmiş bir hat. İstanbul’un en kalabalık ikinci ilçesi Küçükçekmece, 3. ilçesi Bağcıları birbirine bağlayan saatte tek yönde 70 bin yolcu kapasiteli bir hat. Bizim dönemimizin sonunda yüzde 4’lerde bıraktığımız bir hat. Aradan geçen 3 yılda şu anki durdurulmuş halindeki seviyesi yüzde 9. yani 3 yılda yalnızca yüzde 5 ilerleme kaydedilmiş’’ dedi. 

Kirazlı- Halkalı metro çalışmaları durduruldu

170 milyon Euro ne oldu?

Daha önceki çalışmalarında da beceriksizliklerini ‘engelleniyoruz’ bahanesinin altına sakladıklarını ifade eden Batur, "600 milyon Euro’ya ihale edilen bu hat için hani sık kullandıkları beceriksizliklerini bir maske olarak kullandıkları engelleniyoruz ibaresi var ya o engelleniyoruz dedikleri konulardan Büyükşehir Belediye Meclis grubu olarak çoğunluk bizde olduğu için borçlanma konularında meclis gündemine bu teklifi getirirler yine bu metro hattı borçlanmayla alakalı bize bir teklif getirdiler ve Kirazlı-Halkalı metro hattı için tam 170 milyon Euro borçlanma yetkisi o engelleniyoruz demelerine rağmen verdik. 170 milyon Euro demek bu hattı yalnızca alınan kısmıyla yüzde 28 seviyesinde ilerletebilmek demek. 3 yıl içinde gelin görün ki yüzde 4’lerden alınan hat bugün itibariyle sadece yüzde 9’a ulaştırılabilmiş ve hatta durdurulmuş vaziyette. Tekrar ihale etmekten bahsediyorlar. Oysa borçlanma miktarı itibariyle bile yüzde 4’ten yüzde 32’ye çok rahat çıkartabilecekleri geçen sene büyük törenlerle hızlandırıyoruz diye bahsettikleri bir hat. Öte taraftan dağa taşa her yere dünyanın aynı anda 10 metro hattı yapan tek şehri diye dezenformasyonumuz yalanımız devam ediyor. Büyükşehir Belediyesinin mevcut yönetimi maalesef bu. Ciddi bir becerisizlik basiretsizlik var. Bunu da maskelemek için kullandıkları engelleniyoruz ve şimdilerde de biz hızlandırmak için tekrar bu durdurulmuş iki hattı tekrar ihale edeceğiz gibi söylemleri var. Tekrar ihale edeceğiz demelerinin sebebi bu hattın şu anki tespitleri resmi olarak yapılacak. İhale süreçleri ve bu süreçlerle dönemi tamamlayacaklar herhalde. Tabii aldıkları kredileri bu zaman zarfında ne yapacakları ciddi bir soru işareti” şeklinde konuştu.

Müteahhitler işin altından kalkamıyor 

 Müteahhitlerinde artık bu projede yer almak istemediklerini, çalışmayı bırakma haklarının olduğunu dile getiren Batur, “Yüklenici firma açısından da olaya baktığımız zaman finansman ihtiyacı giderilmiş olan bu projelerde işveren yeterli ödemeyi yapmıyorsa siz üretim yapamazsınız. Üretim yapamayınca da iş artık sizin açınızdan fizibıl olmaktan çıkar. İster metro inşaatı ister herhangi bir üst yapı inşaatı olsun neticede büyük bir oranla yaklaşılmamışsa tek taraflı olarak da müteahhitlerin yüklenicilerin artık bu işi yeterli ödemeyi yapmadığınız için altından kalkamıyoruz diye çekilme hakkı var. Şu an bu problemi yaşıyoruz. Ulaştırma Bakanlığı olarak İstanbul’da 5 farklı metro hattı yapıyoruz. Onların seviyeleri de Büyükşehir Belediyesi gibi 3 yılda yüzde 3 yüzde 5 ilerlemiş seviyelerinden ibaret değil. 3 yılda yüzde 40 yüzde 50-60 ilerleme oranı olan metro hatları. Tam 91 km’lik metro hattını 2023 yılında İstanbullu hemşerilerimizin hizmetine sunacağız. Bir kıyas yapabilmek için bir rakam vermek isterim. Ulaştırma Bakanlığı hat başına 3 yılda yıllık 4.2 km ilerleme kaydetmişken Büyükşehir Belediyesinin kaydettiği miktar 3 yılda sadece 600 metre hat başına” dedi. 

YORUM YAZ..
Modal