Reuters'de yer alan habere göre bir GM yöneticisi, uçan taksi hizmetlerindeki teknik engellerin aşılmasının, düzenlemelerin yapılmasının ve ticarileştirmeye ulaşmasının 2030 yılına kadar sürebileceğini söyledi.
Helikopterler gibi kalkış ve iniş yapabilen, yolcu ve kargo taşıyan elektrikli ve sıfır emisyonlu uçan arabalar birkaç otomobil üreticisi ve girişimci tarafından geliştiriliyor, fakat seri üretime ve karlılığa giden uzun bir yol var.
UÇAN ARABA BEKLENENDEN HIZLI GELİŞİYOR
Hyundai küresel operasyon direktörü Jose Munoz, Pazartesi günü Geleceğin Arabası Konferansı'nda verdiği bir röportajda, Hyundai'nin hava mobilite araçlarını piyasaya sürmek için önceden belirtilen zaman çizelgesinin önünde olduğunu belirtti.
Munoz, daha önce kentsel hava taksilerinin 2028 yılına kadar, hatta belki de daha önce ABD havaalanlarında çalışmaya başlayacağını söylemişti. Konferansta ise bunun 2025 yılından önce gerçekleşebileceğini söyledi.
Bu pazarı önemli bir büyüme fırsatı olarak görüyoruz diyerek, teknolojinin gelişimine çok güvendiğini de sözlerine ekleyen Munoz; 'Hyundai'nin uçan arabalarının sadece konut müşterilerine değil aynı zamanda ticari kargo taşımacılığına da hizmet ediyor. Hyundai sadece uçan araba satmak istemiyor, aynı zamanda araç hizmetleri geliştirmeyi de planlıyor' dedi.
'2030 YILI GERÇEK BİR TİCARİ DÖNÜM NOKTASI'
Toyota, Daimler, Geely gibi yeni teknolojiler geliştiren otomobil üreticileri arasında yer alan Hyundai, sıkışık şehir merkezlerinden havaalanlarına beş ila altı kişiyi taşıyabilen, elektrikli pillerle çalışan hava taksileri geliştiriyor.
GM'nin küresel inovasyon ekibinin başkan yardımcısı Pamela Fletcher; 'Burada uzun bir yol olduğunu düşünüyorum. 2030 yılı muhtemelen gerçek bir ticari dönüm noktası olacak.' diyerek pazar payının ne kadar güçlü olduğuna vurgu yaptı.
Ocak ayında uçan bir Cadillac konsepti tanıtan GM başkan yardımcısı Fletcher; 'Bu çok yeni bir alan. Düzenleyici tarafta ve gerçek teknoloji tarafında yapılacak çok iş var.' açıklamasıyla da sözlerini tamamladı.
1.5 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM SÖZÜ
Amerikan Yatırım Bankası Morgan Stanley, kentsel hava hareketliliği için hedeflenen toplam pazarın 2040 yılına kadar 1 trilyon dolara ve 2050'ye kadar 9 trilyon dolara ulaşabileceğini tahmin ediyor.
2019 yılında, eski bir NASA mühendisi olan Jaiwon Shin liderliğindeki özel bir Kentsel Hava Hareketliliği Bölümüne sahip Hyundai, 2025 yılına kadar kentsel hava hareketliliğine yaklaşık 1,5 milyar dolar yatırım yapma sözü verdi.