Telekomünikasyon devi, şimdiye kadar kendi evinde satışlarını artırdı. Ancak Çin’den gelen pazar payı rakamları, Huawei satışları için tehlike sinyallerini veriyor.
Huawei, ABD ambargosunun etkisine rağmen geçen sene Çin pazarında pazar payını yüzde 41 seviyesine çıkardı.
Bu sayede kendi evinde liderliğe yükselen marka, şimdi ise bu ünvanı başka bir Çinli markaya kaptırdı. Araştırma şirketi Counterpoint Research verilerine göre, Oppo yüzde 21 payla pazarda lider konuma yükseldi.
Şu an için Huawei pazar payı verileri netlik kazanmasa da, Counterpoint pazar payının yüzde 16 seviyesinde olduğunu tahmin ediyor.
Huawei satışları için yaşanan bu büyük düşüşte, firmanın Honor markasını elinden çıkarması da önemli etkenlerden biri. Ancak araştırma şirketi, tek etkeni bu satışa bağlamıyor. Araştırmaya bakılırsa, firmanın ABD ambargosu nedeniyle model yelpazesini daralması tüketiciyi alternatiflere yöneltti. Counterpoint‘e göre, işlemci tedariği ve 5G teknolojisi anlamında ABD kıskacının artması da firma satışlarını etkiledi.
Çin pazarında Oppo ilk defa yüzde 21 payla lider konuma yükseldi. Firmayı yine Çin menşeli Vivo yüzde 20 payla izliyor. Huawei, Apple ve Xiaomi ise pazarda yüzde 16 paya sahip oldu.
Akıllı telefon firmaları için Çin ve Hindistan en önemli pazarlar arasında yer alıyor. Bu iki büyük pazar için Çinli firmalar pastadan büyük payı kapıyor. Honor ile bu pazarlarda liderliğe oynayan Huawei ise yeni açıklanan rakamlara bakılırsa eski gücünü kaybetti. Donald Trump sonrası göreve gelen ABD Başkanı Joe Biden‘da Çin ambargosunun devam edeceği sinyallerini vermişti.
Ancak Huawei ve Xiaomi özelinde verilen ambargo kararlarının kalkıp kalkmayacağı merak konusu.
Uzmanlara göre, ABD ambargosu ile Huawei satışlarının Çin’de bile düşüş yaşaması, markanın geleceğini olumsuz etkileyebilir. Buna karşın Joe Biden yönetiminin Huawei için yasakları kaldırması, tabloyu tersine çevirecek gibi duruyor.