Hatay ve Gaziantep'i birleştirecek ihale tamamlandı: Dörtyol Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi

Hatay ve Gaziantep illerini birbirine bağlayacak olan "Dörtyol Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi" ihalesi, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirildi. İhale sonuçlarına göre, en düşük teklifi veren firma projenin sahibi oldu.

11.01.2024-09:44 - (Son Güncelleme: 11.01.2024-17:55) Hatay ve Gaziantep'i birleştirecek ihale tamamlandı: Dörtyol Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi

Ulaştırma Bakanı, proje ile ilgili yaptığı açıklamada, bu altyapı yatırımının bölgede ekonomik kalkınmayı hızlandıracağını ve ulaşımın daha etkin hale geleceğini belirtti. "Dörtyol Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi," demiryolu ve karayolu bağlantıları ile bölge içi ve dışı ticareti kolaylaştıracak, lojistik açıdan önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Projenin tamamlanmasıyla birlikte, Hatay ve Gaziantep arasındaki ulaşım daha güvenli ve hızlı bir şekilde sağlanacak. Ayrıca, bölgedeki ekonomik faaliyetlere canlılık kazandırarak istihdam olanağı sağlayacağı bekleniyor. Projenin başlama tarihi ve tamamlanma süreci hakkında detaylı bilgiler ilerleyen günlerde paylaşılacak.

İhale sonuçlarına göre, proje için en düşük teklifi veren firma, projeye sahip oldu. Demiryolu ve otoyol bağlantılarını kapsayan bu projenin tamamlanmasıyla birlikte, Gaziantep'in ekonomik çehresinde önemli değişimler bekleniyor. Projenin tamamlanmasıyla Gaziantep, deniz yolu ihracatı için Mersin Limanı yerine 107 kilometre uzaklıktaki İskenderun Limanı'nı tercih edecek. Bu değişiklik, lojistik maliyetleri düşürerek Gaziantep'in rekabet avantajını artıracak ve yılda yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracat hacmini daha etkin bir şekilde yönetmesine olanak tanıyacak. Dörtyol Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi'nin tamamlanmasıyla birlikte bölgede özellikle lojistik sektöründe büyük bir canlanma yaşanması, yerel ekonomiye katkı sağlanması ve istihdamın artırılması hedefleniyor. Proje aynı zamanda Gaziantep'i sürdürülebilir kalkınma ve ulusal ekonomik hedeflere daha yakın bir konuma taşıyacak. Projenin uygulanma süreci ilerleyen günlerde açıklanacak.

Projede daha önce sadece çift şeritli karayolu olarak planlanan tünel projesine tek hatlı bir demiryolu da eklendi. Proje kapsamında 2'si karayolu, biri de demiryolu olmak üzere 20'şer kilometre uzunluğunda 3 tünel inşa edilecek. Projeyle ilgili bilgi veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat'ta meydana gelen depremlerden sonra bölgede en acil altyapı ihtiyaçlarından birisinin ulaşım olduğunu belirterek, "Proje kapsamında 25 kilometrelik güzergâhta, bir demiryolu tünelinin uzunluğu 20 kilometre, 2x2 şeritli olacak olan 2 otoyol tünelinin uzunluğu ise 40 kilometredir. Tünelin 3 farklı tüpten oluşması ve boylarının da 20'şer kilometre olması planlanmıştır. İki etaptan oluşacak projede, tünel yapımını kapsayan ilk etabı Hassa kavşağında sona erecek. Karayolu bağlantısı ise Toprakkale-İskenderun Otoyolu'ndan ayrılarak Dörtyol kavşağından Amanos Dağları altından geçerek Hassa üzerinden Kırıkhan- Nurdağı arası var olan karayolu ile birleşecek" dedi.

Limana ulaşım kısalacak

Uraloğlu yaptığı açıklamada, "Proje ile halen Amanos Dağları'nın kuzey ve güney ucundan sağlanan Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin ve Kahramanmaraş bağlantılı Doğu Anadolu Bölgesi'nin ulaşımı, Payas-Hassa arası olan ve Amanos Dağları'nın orta bölümünden geçilerek karayolu ile ulaşım yolu mesafesinde önemli ölçüde kısalmalar sağlanacak. Payas-Hassa-Yolbaşı arasına yapılacak olan demiryolu hattı ile Hatay ve İskenderun, Gaziantep ve Hassa Lojistik Alanı ile daha kısa yoldan bağlanmış olacak. Dörtyol-Hassa Projesi'nin gerçekleştirilmesi ile 235 kilometre olan Kilis-Osmaniye-İskenderun güzergâhı 38.3 kilometre kısalacak. Depreme dirençli ve karayolu ve demiryolu ulaştırma altyapısı kurularak bölgenin afet durumlarında da kesintisiz erişim kapasitesi geliştirilecek" ifadelerini kullandı.

Sabah'ın haberine göre, Tüneller ve bağlantı yolları tamamlandığında, 250 bin kişiye istihdam sağlayan ve yılda yaptığı yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracat yapan Gaziantep, denizyolu ihracatı için 270 kilometre uzaklıktaki Mersin Limanı yerine, 107 kilometre mesafedeki İskenderun Limanı'nı kullanabilecek. Buradan yapılacak ihracatla, ihracatta lojistik ve zaman maliyeti düşecek. Böylece dış ticarette rakiplere karşı büyük avantajlar elde edilecek. Sadece Gaziantep değil, Adıyaman, Şanlıurfa, Mardin ve Diyarbakır gibi son yıllarda sanayileşmenin arttığı bölge illeri de limanlara erişimde avantaj elde edecek.

Türkiye’nin en geniş organize sanayi bölgesi

Proje, Türkiye'nin en geniş organize sanayi bölgesinin de kurulmasına ilham kaynağı oldu. Proje dikkate alınarak kuruluş çalışmalarına başlanan ve Gaziantep-Kilis ortak sanayi bölgesi olarak tasarlanan Türkiye'nin tek parçadaki en büyük sanayi bölgesi olacağı tespit edildi. Polateli-Şahinbey Organize Sanayi Bölgesi'nden limana ulaşım 87 kilometreye düşecek. 75 bin kişinin istihdam edilmesi planlanan ve 6. Bölge teşvikleri kapsamında yer alan bölgede 6.5 milyon metrekarelik alanda yüzlerce fabrika kurulacak.


“İstihdam artacak”

Gaziantep Valisi Kemal Çeber, tünellerin hizmete girmesiyle Gaziantep'in sanayideki üretim gücünü İskenderun Limanı'yla katlayarak artıracağını belirterek, "Gaziantep önemli bir sanayi ve istihdam kenti. Bu proje sanayicimizin maliyetini düşürerek rekabet gücünü artıracak. Bu da milli gelirimizin yükselmesine ve yeni istihdama katkı sağlayacak" dedi.

Gaziantep Milletvekili Ali Şahin, "Dörtyol Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi" kapsamında planlanan tünellerin hayata geçmesiyle birlikte Gaziantep'in adeta bir liman şehri haline geleceğini ifade etti. Milletvekili Şahin, projenin bölge ekonomisine büyük katkı sağlayacağına olan inancını  Gaziantep'in ticaret kapasite ve performansı büyük bir sıçrama gerçekleştirecek. Proje ile sadece Gazi şehrimiz değil bölgesel kalkınmaya etkisi ile komşu illerimiz de ticarette büyük sıçrama gerçekleştirecek" sözleriyle dile getirdi.

 “Bölgenin çılgın projesi”

Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Adnan Ünverdi, "Dörtyol Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi"ni bölgenin kalkınması ve ticaret açısından kritik bir öneme sahip olarak değerlendirerek, projeyi 'Bölgenin Çılgın Projesi' olarak adlandırdıklarını ifade etti. 'Bölgenin Çılgın Projesi' olarak nitelendirdikleri bu altyapı projesinin, özellikle sanayiciler için yeni ticaret olanakları yaratacağını söyleyen Başkan Ünverdi, "Gaziantep'in sadece kendi sınırları içinde değil, aynı zamanda çevre illerle kurduğu ticaret köprüsüyle bölgesel kalkınmaya liderlik edeceğini düşünüyoruz." dedi.

YORUM YAZ..
Modal