Devlet destekli birçok yardım vatandaşlara ulaştırılmaktadır. İhtiyaçlarının giderilmesini sağlamak için yapılan bu yardımlardan biri de hane yardımıdır. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, belediyeler, vakıflar, dernekler ve vakıflar genel müdürlüğü tarafından yapılan yardım ekonomik sıkıntı yaşayan birçok kişinin sıkıntısını gidermektedir. Yapılan hane yardımı ile hem ev sıkıntılarını hem de çocukların ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilirler. Peki, Hane yardımı nedir? Hane yardımı başvuru şartları nelerdir? Hane yardımı başvurusu nasıl yapılır? İşte merak edilen tüm soruların yanıtları haberimizde…
Hane yardımı nedir? Hane yardımı başvuru şartları nelerdir?
İhtiyaç sahibi ailelere yapılan hane yardımı, gıda, kömür, para, odun vb. gibi pek çok yardımı içermektedir. Yapılan yardımlar ile ihtiyaç sahibi kişilerin sıkıntılarının giderilmesi sağlanır. Başvuruda bulunan kişilerin sıkıntılarına yönelik yardımları içeren bir projedir.
Hane yardımı başvurusu nasıl yapılır?
Hane yardımı başvuru yapmak isteyen kişiler nasıl yapıldığını merak etmektedir. Birbirinden farklı kurumların sağladığı bu yardımlar ilgili kuruma başvuru yapılması ile gerçekleşir. Tabii her kurumun kendine göre belli bazı şartları da bulunmaktadır. Başvuruda bulunmak isteyen kişiler şartları en uygun olan yardım için başvuruda bulunabilirler.
Belediyelerin sağlamış olduğu hane yardımına başvuru yapmak isteyen kişiler belediyeye giderek başvurularını yapabilir. Belediyeden verilen formun doldurulması ile başvurunuz yapılmış olacak.
Gıda, kömür, para, odun gibi yardım çeşitleri bulunan formda size uygun olan istediğiniz yardım türünü seçmeniz gerekmektedir.
Başvuru yapmak için diğer bir yöntem ise e-Devlet üzerinden başvurma yapmaktır. e-Devlet üzerinden başvurmak isteyen kişiler https://www.turkiye.gov.tr/icisleri-sosyal-yardim-talebinde-bulunma-ve-talebi-sorgulama-4671 linkine tıklamaları yeterli olacaktır. Bu link üzerinden hangi yardımı almak istediğinizi seçebilirsiniz.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı hane yardımı başvurusu nasıl yapılır?
Devlet tarafından ihtiyaç sahiplerine verilen yardımlar dikkat çekmektedir. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının yardımlarına başvuruda bulunmak isteyen vatandaş öncelikle bulundukları yerin sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarına gitmeleri gerekmektedir. Daha sonra istediğiniz yardım türü için başvuru yapabilirsiniz.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı özellikle pandemi sürecinde birçok aileye destek sağladı. Bakanlık tarafından yapılan 1100 TL’lik yardım ile ailelerin ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı oldular. Pandemi sosyal destek yardımına başvuruda bulunmak isteyen vatandaşlar https://www.turkiye.gov.tr/ashb-pandemi-sosyal-destek-on-basvurusu linkine tıklayarak başvuruda bulunabilirler.
Pandemi destek başvurusunda bulunan ailelerin yardım alabilmesi için gerekli şartlardan bir tanesi aylık kazancının 5000 TL altında olmasıdır. 3.faz pandemi yardımına başvuruda bulunmak isteyen vatandaşlar için bu başvuru şartı kaldırıldı. Ancak bu yardımdan belli başlı kişiler faydalanabilmektedir.
Vakıflar Genel Müdürlüğü hane yardım başvurusu nasıl yapılır?
Bu yardım için öncelikle Vakıflar Bölge Müdürlüğüne gidilmesi gereklidir. Ancak gidemeyen kişiler evraklarını posta yolu ile göndermesi ile de başvuruda bulunabilir. Bu yardım için e – Devlet üzerinden başvuru yapılamamaktadır.
Vakıflar Genel Müdürlüğü başvuruda bulunan kişilerin ihtiyaçlarına göre gıda yardımı, fakirlik maaşı gibi yardımlarda bulunmaktadır. Fakirlik maaşı için başvuruda bulunan ihtiyaç sahiplerine Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından her ay 1037,96 TL maaş verilmektedir.
Hane yardımı başvurusu sorgulaması nasıl yapılır?
Pek çok kişi bu yardımlar için başvuru yaparken sorgulama işlemlerini de merak etmektedir. Başvurular incelemeye alındıktan sonra şartların sağlanıp sağlanmadığı kontrol edilir. Gerekli incelemeden sonra kişi şartları sağlıyorsa yardım almaya hak kazanmaktadır. Başvuru inceleme ve sonuçlanma işlemlerinin sonuçlanması yoğunluğa göre değişmektedir.
Belediye hane yardımı başvuru sorgulaması nasıl yapılır?
Belediye hane yardımı için başvuru yapan kişiler başvuru sonucu için bulundukların yerin belediyesine giderek ya da telefonla sonuçlarını öğrenebilir.
Belediyelerin sağlamış olduğu pek çok yardım ile ihtiyaç sahiplerinin yüzünü güldürmektedir. Başvuruda bulunan kişiler e-Devlet üzerinden başvuruda bulunmaları durumunda başvurusunu https://www.turkiye.gov.tr/vakiflar-kisi-yardim-bilgisi-sorgulama linkinden de takip edebilir.
Bir diğer yöntem ise ALO 153 beyaz masa hattıdır. Bu numarayı arayarak sonucunuzu öğrenebilirsiniz.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı hane yardımı başvuru sorgulaması nasıl yapılır?
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı yardım sorgulaması için ALO 183 ya da ALO 144 hatlarını arayarak başvuru sonucunuzu kolayca öğrenebilirsiz. Bunun dışında e-Devlet üzerinden https://www.turkiye.gov.tr/ashb-sosyal-yardim-bilgileri-sorgulama linkine tıklayarak da sonucunuzu öğrenebilirsiniz.
Bu iki yöntem dışında bir diğer yöntem ise başvuruda bulunduğunuz Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığını arayarak başvuru sonucunuzu öğrenebilirsiniz.
Vakıflar Genel Müdürlüğü hane yardımı başvurusu sorgulaması nasıl yapılır?
Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün sağlamış olduğu hane yardımı sonucunuzu e – Devlet üzerinden https://www.turkiye.gov.tr/vakiflar-kisi-yardim-bilgisi-sorgulama linkine tıklayarak öğrenebilirsiniz. İsteyen kişiler bölge müdürlüğünü arayarak da sonuçlarını öğrenebilir.
Hane yardımı başvurusu telefon numarası nedir?
Hane yardımında bulunmak isteyen kişiler hangi numaralar aracılığı ile başvuru yapabileceklerini merak etmektedir. Belediye yardımları için ALO 153 beyaz masa hattını, Vakıflar Genel Müdürlüğü yardımları için bölge müdürlüklerini, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı yardımları için de ALO 144 ve ALO 183 hatlarını arayarak başvuruda bulunabilirsiniz.
Hane yardımı başvuru formu nasıl doldurulur?
Hane yardımı için başvuru yapacak olan kişiler bilgilerini doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurmalıdır. Yanlış bilgiler ile doldurulan form sonucu yardı alan kişiler tespit edildiklerinde yapılan yardım ödemeleri geri alınmaktadır. Bu nedenle belgeler eksiksiz ve doğru doldurulmalıdır.
Başvuru sonucu değerlendirilmeye alınan formun şartları sağlaması sonucunda yardım alıp almayacağınız belli olacaktır.
Hane yardımı kaç ayda bir verilir?
Hane yardımı için başvuru yapan kişiler yardımların ne kadar süre ile yapıldığını araştırmaktadır. Yardımlar başvuruda bulunan ailenin muhtaçlık durumuna göre ve kurumun bütçesine göre değişmektedir. Örnek vermek gerekirse yakacak yardımı Kasım, Aralık ve Ocak aylarında verilirken, gıda yardımları 2 ya da 3 ayda bir ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmaktadır.
Hane yardımı ayın kaçında yatıyor?
Hane yardımı için belirlenen herhangi bir tarih yoktur. Yardım verecek olan kurumun kendisine göre ayarladığı süreç içerisinde yardımlar yapılmaktadır.
Hane yardımı nerden alınır?
Gıda ve yakacak yardımı için başvuru yapan kişilerin yardımları evlerine ulaştırılmaktadır. Para yardımı alan kişiler içinse PTT şubelerine gitmeleri durumunda yardımlarını alabilirler.
Hane yardımı kimlere verilir?
Hane yardımı başvurusu için gerekli olan bazı şartlar vardır. Kişilerin bu şartları taşıması durumundan yardımlardan yararlanabilir. Bu şartlar şu şekildedir:
Ailenin aylık geliri asgari ücretin 1/3 ün altında kalıyor ise,
65 yaş ve üstü kişilere,
Yoksul olan vatandaşlara,
Engellilere,
Kocası vefat eden dul kadınlara,
İşsiz olan kişilere,
Afetzedelere,
Yetim ve öksüz olan çocuklara,
Muhtaç asker ve şehit yakınlarına hane yardımı verilmektedir.
Hane yardımı başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?
Bu yardım için başvuru işlemleri ve istenen belgeler kurumlara göre değişiklik göstermektedir. Ayrıca kişilerden ekstra belgelerde istenebilmektedir. Ama kurumların genel olarak istediği belgeler şu şekildedir:
Mal beyanı,
Engelliler için tam teşekküllü hastaneden engelli raporu,
Kirada oturanlar için kira sözleşmesi,
İkametgah belgesi,
Gelir belgesi,
Vukuatlı nüfus kayıt örneği,
Afetzedeler için bilirkişi raporu,
Başvuru formu,
Öğrenci belgesi
Muhtarlıktan alınan fakirlik belgesi olarak sıralanabilir.
Hane yardımı ne kadar ödeme yapılıyor?
Hane yardımı için ne kadar ödeme yapıldığı merak edilmektedir. Bu ödeme kişiye ve kuruma göre değişiklik göstermektedir. Örneğin, belediyelerden nakit yardım alacak olan aileler 200, 400, 600 TL gibi para almaktadırlar. Pandemi yardımı için yapılan ödeme ise 1100 TL’dir.