1 Ekim 2021 tarihinde İstanbul Avcılarda, Boğazköy-Bakırköy seferini yapan İETT otobüsü, yağmur nedeniyle kayganlaşan yolda kaza yapmıştı. İETT şoförü Talat Şen'in direksiyon hâkimiyetini kaybetmesi nedeniyle, yol kenarındaki yön tabelası ve bariyerlere çarpmıştı. Avcılarda meydana gelen kazada otobüsteki yolculardan 62 yaşındaki Mehmet Kurt yaşamını yitirdi.
Fren yapsaydım daha ağır sonuçları olurdu
Söz konusu kazaya ilişkin Küçükçekmece 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nde dava görülmeye başlandı. Duruşmaya tutuksuz sanık Talat Şen de katıldı. Vefat eden Mehmet Kurt'un eşi Saime Kurt ve yaralanan yolculardan Badegül Demirel duruşmada hazır bulundu. Duruşmada savunma yapan Talat Şen, kaza günü yağmur yağdığı için yolun kaygan olduğunu, otobüsün sağa sola kaydığını anlattı. Sanık şoför, yasal sınırın 50 kilometre olmasına rağmen, otobüsün 40 kilometre hızla gittiğini belirtti.
Davada Talat Şen, otobüs devirmesin diye frene basmadığını belirterek: "Otobüs içerisinde 70 yolcu vardı. Aracı durdurmak için fren kullanmadım çünkü, zemin kaygan olduğu için büyük ihtimalle yan yatacaktı. Otobüste çok fazla yolcu için, devrilirse daha ağır sonuçlara yol açabilirdi. Bu yüzden direksiyon kontrolü ile aracı durdurmaya çalıştım. Aracın sağ arka tarafı hâkimiyetimden çıktı. Yol kenarındaki bariyerlere çarptı. Aracın arka kapısı çarpmanın şiddetiyle yerinden çıkıp devrildi. Yaralananlar oldu ama yalnız Mehmet Kurt'un durumu daha ağırdı. Hastaneye kaldırıldı, 3 gün sonra vefat ettiği haberini aldım. Hastanede yatarken kalp krizi geçirdiği ve hayata döndürülemediğini öğrendim. Bu olay nedeniyle üzgünüm. Olay anında benim kusurumun olduğunu düşünmüyorum. Ben hız sınırları içerisinde seyir ediyordum. Kaza sırasında alkollü değildim." ifadelerinde bulundu.
Otobüs hızlı gidiyordu
Kazada yaralanan yolculardan Badegül Demirel: "Bir anda otobüs kaymaya başladı ve kaza yaptık. Benim başım kanamaya başladı. Yolculardan birisi başıma tampon yapmak için bez verdi. Sonrasında ambulans geldi. Mehmet Kurt ağır yaralanmıştı. Otobüsün hızının ne olduğunu bilmiyorum. Zaten her şey bir anda olup bitti. Bende panik oldum. Olaydan sonra hastaneye gittiğim, ayak parmağımda kırık olduğunu öğrendim." sözlerinde bulundu.
Kazayı adli tıp inceleyecek
Mahkeme yaralı yolcuların tedavileriyle ilgili tüm belgelerin tedavi gördükleri hastaneden istenmesine karar verdi. Belgelerin Adli Tıp Kurumu'nda incelenerek yaralanmalara ilişkin kesin rapor verilmesini istedi. Mahkeme ayrıca dosyanın Adli Tıp Trafik İhtisas Dairesi'ne gönderilmesine, olay anına ilişkin kamera görüntüleriyle birlikte değerlendirilerek kusur durumuna ilişkin rapor düzenlenmesine karar verdi.
İBB delilleri yok etti
Kazada hayatını kaybeden Mehmet Kurt'un eşi Saime Kurt: "Eşim 1 Ekim Cuma günü kaza geçirdi. 3 gün sonra hastanede vefat etti. Kalp krizi geçirdi diyorlar ama, belden aşağısı kesikler içerisindeydi. Ben hemşireyim eşimin vücudunda 15 santim kesikler vardı. Sanık 40 kilometre hızla gittim diyor ama, en az 100 kilometre ile gittiğini eşim söyledi. Yağmurlu havada şoförün bunu kontrol etmesi gerekirdi. Tekerleklerim silikti diyor, tekerleklerini dahi kontrol ettirmemiş. Eşim bunlardan dolayı vefat etti. Hastaneye gittiğimde ayakkabıları dahi kan dolmuştu. Kazayı yapan Talat Şen hala eşimin kalp krizinden öldüğünü söylüyor. Az önce duruşmadan çıktık. Kaza geçiren Badegül Hanımın kafasında 13 dikiş var, ayak parmakları da kırılmış. 7 ay geçti bizi hiç arayıp soran olmadı. Belediye bazı delilleri de yok etti. O yüzden çok üzüntülüyüm. En ağır şekilde ceza almasını istiyorum ama, kazadan bir hafta sonra şoför serbest bırakıldı. Ne haldesiniz diye bir taziye ziyaretine gelen bile olmadı." ifadelerinde bulundu.
İddianame
Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, sanık Talat Şen'in olay günü saat 05.30 sıralarında D-100 Karayolunda seyrederken ıslak zeminde kayması nedeniyle demir bariyerlere çarptığı anlatıldı. Kazada yolculardan Mehmet Kurt'un hayatını kaybettiği, Osman Tunç ile Badegül Demirel'in ise yaralandığı bildirilen iddianamede, trafik kazası tespit tutanağına göre aracın hızını yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartlara uydurmak maddesinin ihlal edildiği belirtildi. Olaya ilişkin bilirkişi raporunda da sürücünün kusurlu olduğunun belirtildiği aktarılan iddianamede, Talat Şen'in 'Taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma' suçundan 2 yıldan 15 yıla kadar hapisle cezalandırılması talep edildi.