Takım mühendislerinin, 4 yıl önceki kural değişikliğinden itibaren gösterdiği gelişimle F1 tarihinin en hızlısı haline gelen araçların dönemi, yarış içindeki geçiş sayısının azalması sebebiyle 2022'de kapanacak.
Seyir zevkini düşüren bu konuyu çözmek isteyen Formula 1 yönetimi, çareyi, araçların aerodinamik yapısıyla ilgili radikal değişiklikler yapmakta buldu.
2017'de temas yüzeyi geniş lastiklerle donatılan, uzayan ve genişleyen F1 otomobillerinin, 2020'de son kez pistlere çıkması planlanıyordu. Fakat yeni tip koronavirüs (Kovis-19) salgını, kural değişikliğinin 2022’ye sarkmasına yol açtı.
F1 yönetimi, 2022 reformu öncesindeki son sezonu daha heyecanlı kılmak için de bazı kural değişikliklerine gitti.
Organizasyonun lastik tedarikçisi Pirelli, daha dayanıklı lastikler üretmek adına kolları sıvadı. İtalyan firma, bunun mümkün olabilmesi için otomobillerin ürettiği yere basma kuvvetinin düşürülmesini talep etti.
Bu nedenle 2021 otomobillerinde tabanın, arka lastiklerin önündeki kısmı daraltıldı ve taban üstündeki yarıklar yasaklandı. Difüzörün üstündeki kanatçıklar 5, arka fren kanallarındaki kanatçıklar ise 4 santimetre kısaltıldı.
Mercedes’in geçen sezon kullandığı ve DAS (çift eksenli yönlendirme) adını verdiği sistem yasaklandı. Mercedes sürücüleri, bu sayede ön tekerlerin içe-dışa dönüklük açısını sürüş sırasında değiştirebiliyordu.
Motorların asgari ağırlığının 145’ten 150 kiloya yükseltilmesiyle araçların ağırlığı da 746’dan 752 kiloya çıktı.
Daha önce takımlara bırakılan lastik setleri kullanımı da standart hale getirildi. Önceki yıllarda hangi hamurdan, kaç set lastik kullanacağına takımlar karar veriyordu. Fakat bu sezonki yarışlarda tüm takımlar, 2 set sert, 3 set orta, 8 set yumuşak hamurlu lastik kullanacak.
Rekabetin artması amacıyla getirilen harcama limiti kuralı da bu sezon yürürlüğe girdi. Buna göre takımların Ar-Ge ve üretim bütçesi 145 milyon doları geçemeyecek. Üst sınır, 2022’de 140, 2023’te ise 135 milyon dolara düşecek.
Red Bull takımıyla 2010’dan 2013’e kadar üst üste 4 şampiyonluk yaşayan ancak Ferrari’de beklentileri karşılayamayan Sebastian Vettel, kariyerine Aston Martin’de devam etme kararı aldı.
McLaren'deki istikrarlı performansıyla dikkatleri üzerine çeken Carlos Sainz, Ferrari ile 2 yıllık sözleşme imzaladı.
McLaren, Sainz'dan boşalan koltuğu, 7 yarış birinciliği bulunan ve son iki sezondur Renault'da mücadele eden Daniel Ricciardo ile doldurdu.
2021’in son transferi ise Red Bull takımından geldi. Son 7 yıldır yarıştığı Racing Point takımındaki koltuğunu Sebastian Vettel'e kaybeden Sergio Perez, Max Verstappen’in yeni takım arkadaşı oldu.
F1 kariyerinde 10 kez podyuma çıkan Perez, son sıraya düştüğü 2020 Sakhir Grand Prix'sinde kariyerinin ilk birinciliğini alarak büyük bir sürprize imza atmıştı.