Fenomenlerin aylık kazançları ortaya çıktı! Sosyal medya fenomenlerinin reklam ücretleri ne kadar? Sosyal medyadan ne kadar para kazanılıyor?

Sosyal medya fenomenlerinin aylık kazançları oldukça merak edilen bir konu olurken, fenomenlerin aylık gelirleri belli oldu. Peki, fenomenler ne kadar kazanıyor? Sosyal medya fenomenlerinin aylık geliri kaç bin lira? İşte detaylar...

21.07.2022-14:43 - (Son Güncelleme: 21.07.2022-14:43)

Influencer Marketing Hub fenomenlerin gelir karnesini açıkladı. Kurum tarafından yayımlanan veriler, 2021 yılında ortalama 14 milyar dolar olan influencer marketing pazarının 2022 yılında 16 milyar doları geçeceğini gösteriyor. Sosyal medyanın imkanlarını avantaja çevirip satışları artırmayı isteyen markaların %68'i 2022 yılındaki pazarlama kampanyalarında influencer bütçelerini artırmayı amaçlarken, son zamanlarda fenomenlerin içerik platformu haline gelen Cemre.com influencerların merakla araştırılan gelir karnesini de ortaya koydu.

"Sosyal medya platformları yalnız iletişim aracı değil!

Sosyal medyanın sadece iletişim aracı olmadığını, reklam ile tanıtım aracı da olduğunu söyleyen Cemre.com Kurucu ismi Yaşar Can araştırmalarını değerlendirerek:

İnsanlar arasında iletişim kurmanın en etkin yollarından biri haline gelen sosyal medya, bazı kişiler için gelir kaynağı olurken, markalar için de hedef kitlelerine ulaşacakları önemli bir mecraya dönüşüyor. Fenomenler işlerini dijital kanallara taşırken, markalar da ürünlerini sosyal medya fenomenleri aracılığıyla sunuyor. Ağırlıklı olarak YouTube, Instagram, TikTok gibi platformlarda düzenli içerik paylaşan fenomenler, 2-3 sene içinde aylık 20 ila 30 bin TL arasında gelire ulaşıyor." dedi.

 fenomen gelirleri

Sosyal medyadaki kullanıcıların içerik üretmesinde fenomen kazançlarının teşvik edici rol aldığını belirten Can, fenomen gelirleriyle ilgili, "TikTok dünyada en hızlı büyüyen sosyal medya platformlarının başında yer alıyor. Araştırmamızda görüyoruz ki bu uygulamada yaklaşık 100 bin takipçisi olan fenomenlerin canlı yayın ve sponsorlu gelirlerinin toplamı 8 bin TL’nin üzerine çıkıyor. TikTok, kullanıcılarına herhangi bir ücret ödemez ve reklam geliri paylaşma gibi bir programı sunmazken, YouTube platformunda ise durum farklı bir boyut kazanıyor." ifadelerini kullandı.

YouTube'da reklamla gelir elde ediliyor!

YouTube kanal sahiplerinin reklamlarla gelir elde ettiğini söyleyen Can, “YouTube fenomenlerinin reklam gelirlerinin yaklaşık yüzde 55’i kanal sahiplerine kalıyor ve bu platformda her bin izlenme başına 2 ila 25 TL arasında ödeme gerçekleştiriliyor. Fenomenler bin takipçi ile 4 bin saat izlenmeye ulaştıkları takdirde para kazanmaya başlayabiliyor. Elbette kazanç sağlamak bununla sınırlı kalmıyor. Çünkü kanal sahipleri video içinde yer verdikleri reklamlarla video başına 100 bin TL’ye varan gelir elde edebiliyorlar. Yaklaşık 1 milyon abonesi bulunan kanallar ise aylık 15 ila 40 bin TL arasında kazanç elde ediyorlar” dedi.

 fenomen gelirleri

İzlenme arttıkça kazanılan ücret de artıyor!

Fenomenlerden istenen reklamlarla birlikte ücretin de artış gösterdiğinin altını çizen Yaşar Can, “Instagram fenomenlerinin gelir elde etme yöntemleri, hesap sahiplerine göre farklılık gösterse de birçoğu başka sayfaların reklamlarını kendi hesapları üzerinde gerçekleştirerek, kendi ürünlerini satışa sunarak ya da iş birliği yaparak para kazanıyor. Ortalama 100 bin takipçi ile 10 ila 30 bin izlenmeye sahip Instagram fenomenleri, paylaşımları karşılığında yaklaşık bin TL ücret alıyor. 1 milyonun üzerinde takipçisi olanlar ise faturalı iş birliği yaptıkları için bu rakam 5 bin TL’den 30 bin TL’ye kadar değişiklik gösteriyor” ifadelerine yer verdi.

Twitch'te oyun ağırlıklı eğlence videoları ile gelir sağlandığını söyleyen Can, “Twitch yayıncıları ödemelerini ancak 100 doları geçtikleri takdirde alabilirken, Twitch'in partner kanalları da yayıncıların ekstra gelir elde etmesine kapı aralıyor. Sosyal medya birçok sektör ve kişi için hızla büyüyen bir gelir havuzuna dönüşürken, fenomenlerin bu mecralardan elde ettiği statü ve kazanç birçok kullanıcıya ilham oluyor. Biz de içerik üreticisi olmak isteyen kişilerin hazırladıkları içerikleri yayınladıkları bir platform olarak, bu işi bir meslek haline dönüştürmelerine destek oluyoruz." dedi.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal