Ev sahipleri ve kiracılar için E-Devlet’te yeni hizmet. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, "e-Devlet Kapısı kullanıcıları, yıl sonuna kadar kira kontratlarını e-Devlet Kapısı üzerinden yapabilecekler" dedi.
Akşam’da yer alan habere göre; Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz’ın açıklamaları şu şekilde:
E-Devlet’te önemli ilerlemeler kaydedildi
Dijital Türkiye ve Bürokrasinin Azaltılması Koordinasyon Toplantısı'na hoş geldiniz. Üst düzey siyasi sahiplik, katılımcı anlayış, etkili koordinasyon, izleme ve raporlama temel ilkeleri doğrultusunda bugüne kadar 16 toplantı gerçekleştirdik. Bu toplantılar, entegre bir dijital dönüşüm anlayışının temelini oluşturdu. 2018 yılından itibaren düzenli aralıklarla gerçekleştirilen toplantılar sonucunda, e-Devlet Kapısı'nda önemli ilerlemeler kaydedildi. Ulusal veri sözlüğü, veri ihtiyaç envanteri, bütünleşik hizmet tasarımı ve memnuniyet anketi gibi alanlarda çalışmalar başlatıldı. Yapay zeka ve büyük veri ile ilgili kararlar da bu süreçte hayata geçirildi.
Geçen yıl kabul edilen 12. Beş Yıllık Kalkınma Planı'nda, yeşil ve dijital dönüşüm odak noktaları oldu. Bu çerçevede, dijital dönüşümü güçlü bir şekilde sürdürmeye kararlıyız. Bugünkü toplantımızın ana gündemini e-Devlet Kapısı'nın ilerleme durumu, uluslararası endekslerdeki durumumuz ve planlanan yeni çalışmalar oluşturuyor.
1 Ağustos 2024 itibarıyla e-Devlet Kapısı, 66 milyonu aşkın kullanıcı sayısına ulaştı. Bildiğiniz üzere, e-Devlet Kapısı'na giriş yapabilmek için 15 yaşını doldurmuş olmak gerekiyor. Bu nedenle, Türkiye'de 15 yaş üstü nüfusun yüzde 96'sı bugün e-Devlet Kapısı kullanıcısıdır. Yetişkin nüfusun neredeyse tamamının kapsanması sebebiyle ilerleme potansiyeli sınırlı. Bu rakam, ülkemizde dijital okuryazarlığın yükselişte olduğunu gösteriyor. e-Devlet Kapısı, sadece niceliksel büyüme değil, niteliksel gelişimi ile de gurur kaynağımız olmaya devam ediyor.
AB üyesi ülkeler dışında ilk sıradayız
2024 yılı Avrupa Komisyonu e-Devlet Kıyaslama Raporu'nda Türkiye, 83 puanla AB ortalamasının üzerinde bir puan alarak 37 ülke arasında 10. sırada yer aldı. (Fransa 19., Almanya 26., İtalya 28. sırada) AB üyesi olmayan ülkeler arasında en iyi lider ülkelerden biri olarak tanımlandık. Kullanıcı desteği, dijital posta, temel veri kaynakları ve sınır ötesi kullanıcı desteği alt başlıklarında 100 tam puan alarak birinci sırada yer alan ülkelerden biriyiz.
Raporda, kullanıcı odaklılık başlığında 99,6 puan ile ikinci, şeffaflık başlığında 82 puan ile beşinci, anahtar kolaylaştırıcılar başlığında 95 puan ile dördüncü sıradayız. Türkiye, tüm bu başlıklarda AB ortalamasının üzerinde başarı gösterdi.
Türkiye ilk 10 ülkeden birisi
Raporda ayrıca, Sağlık, taşınma, ulaşım ve adalet kategorilerinde Türkiye'nin ilk 10 ülke arasında yer aldığı belirtiliyor.
Bugün e-Devlet Kapısı'nda yer alan 8 binden fazla hizmetin kullanımının yüzde 12'sini bütünleşik hizmetler oluşturuyor.
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi'nin kurulmasıyla birlikte, e-Devlet Kapısı 2018 yılından sonra önemli bir ivme yakaladı. 2018-2024 yılları arasında e-Devlet Kapısı'nda yürütülen çalışmalar dikkate alındığında;
Entegre kurum sayısında: %114 artış (>1000)
Sunulan hizmet sayısında: %101 artış (>8309)
Kullanıcı sayısında: %60 artış (Nüfusun neredeyse tamamına ulaşılmıştır.)
Giriş sayısında: %329 artış yaşandı. (kişi başı kullanım da arttı)
Bu başarı, kurumlarımızın özverili ve vatandaş odaklı hizmet sunma yaklaşımının bir yansımasıdır. Bu süreçte yer alan tüm çalışanlarımıza ve kurum temsilcilerimize teşekkür etmek istiyorum. 2021 yılında açıkladığımız ulusal yapay zeka stratejimizin 2024-2025 dönemini kapsayan eylem planını geçtiğimiz günlerde yayımladık. Ayrıca, milli teknoloji hamlesi ve dijital Türkiye hedeflerimiz doğrultusunda dijital devlet stratejisi, kamu bulut stratejisi, kamu veri alanı ve ulusal veri stratejisi gibi çalışmaları hayata geçireceğiz.
Önümüzdeki dönemde hedeflerimiz arasında siber güvenliğimizi güçlendirmek, yerli ve milli yazılımlarımızı yaygınlaştırmak, başarılı ürünlerimizi ihraç ederek bilgi tabanlı ekonomik gelişimimizi hızlandırmak bulunuyor.
Hizmetlerin dijitalleşmesi sadece bürokratik yüklerin azaltılması değil, aynı zamanda hayatın kolaylaşması, vatandaşın daha zahmetsiz, daha hızlı, güvenli ve kaliteli hizmet alması demektir. Bu bağlamda, e-Devlet Kapısı'nda yeni tasarladığımız hizmetlere ilişkin kısa bilgiler vermek istiyorum. Son dönemde yaptıklarımız arasında müze kart entegrasyonu (390 bin mobil müze kart) ve 20 Mayıs'ta açılan mobil kaza tutanağı (şimdiden 59 bin kişi kullandı) bulunmaktadır.
Cevdet Yılmaz tarih vererek duyurdu
e-Devlet Kapısı kullanıcıları, yıl sonuna kadar kira kontratlarını e-Devlet Kapısı üzerinden yapabilecekler.
'Özel Sigortalarım' bütünleşik hizmeti kademeli olarak geliştirilecek ve kullanıcılar tüm poliçe bilgilerine tek noktadan erişim sağlayarak işlemlerini gerçekleştirebilecekler.
E-Devlet’te 3.981 dijital hizmet sunuluyor
Mobil cüzdan uygulamasını devreye alıyoruz. Kullanıcılar, internetin olmadığı ortamlarda da dijital cüzdanlarına aktardıkları verileri kamu hizmetlerinden faydalanırken kullanabilecekler. Yakın dönemde belediye hizmetlerinin kategorize edilmesi ve yaygınlaştırılması çalışmaları yürütüldü. Bu çalışma ile yerel yönetimlerin dijital hizmetlerine standart getirilmiş ve belediye hizmetleri 12 kategori altında sunulmuştur. Bugün e-Devlet Kapısı'nda 494 belediyeye ait 3.981 dijital hizmet sunulmaktadır. Ayrıca, mevcut hizmetlerdeki aksaklıkları gideriyor, hizmet kalitesini arttırıcı çalışmalar yapıyoruz. Yüksek öğretimde de kategorizasyon yapıyoruz.