Afet yönetim merkezinde görev yapan memurlara enformasyon memurları denilmektedir. Afet yönetim merkezindeki işleri ve işlemleri yürütürler. Seyahat acenteleri ise en az bir enformasyon memuru çalıştırmak zorundadırlar.
Enformasyon ne iş yapar?
-İlde yaşanılan her türlü doğal afeti il müdürü, vali ve bakanlıklara bildirirler.
-Doğal afette yaralı ve ölülerin sayılarını tespit ederler ve bilgilendirirler.
-Afet yönetim merkezine gelen çağrıları cevap vermek, çözüm bulmak ve yönlendirmek.
-Müdahale edilen yere tutanak tutarlar.
-Doğal afetlerin neden olduğunu ve maddi hasar tespitinde bulunmak.
-Afet yönetim merkezindeki her türlü iletişim cihazlarının çalışılır olduğunu kontrol etmek.
-İhtiyaç duyulduğunda arama ve kurtarmaya dahil olurlar.
Enformasyon memuru nasıl olunur?
Her yıl belirlenen bir tarihte yapılan sınavlara katılmanız gerekmektedir. Sınavlar TÜRSAB tarafından gerçekleşmektedir. 18 yaşını dolduran kimseler bu sınava girebilirler. Turizm genel kültür konusunda Türkçe sınav yapılmaktadır. Sınavda başarı gösterenler 'C' grubu seyahat acentalarında enformasyon memuru olmaya hak kazanmış olacaktır. Türkçe sınavı yanı sıra yabancı dil sınavında da başarılı olanlar 'A' 'B' 'C' grubu seyahat acentalarında enformasyon memuru olabilirler.
Enformasyon memuru nerede çalışır?
Afet yönetim merkezlerinde, seyahat acentalarında, 112 acil çağrı merkezinde çalışma imkanı elde edebilirler.
Enformasyon memuru maaşı ne kadardır?
Bilinenin aksine enformasyon maaşı yüksek miktarda değildir. 2000 TL ile 2.500 bin TL aralığındadır.