Elektrik faturasına nasıl itiraz edilir? Yüksek gelen elektrik faturasına itiraz etme yolları

Her ay gelen elektrik faturası bazen beklendiğinden daha yüksek gelebilmektedir. Vatandaşlar kullandıkları elektrik miktarı ile faturanın uymadığını düşündüğü zamanlarda itiraz edebilmektedir. Birçok kişi nasıl itiraz etmesi gerektiği hakkında bilgi almak istiyor. İşte elektrik faturası itiraz etme yöntemi…

23.05.2022-08:58 - (Son Güncelleme: 23.05.2022-08:58) Elektrik faturasına nasıl itiraz edilir? Yüksek gelen elektrik faturasına itiraz etme yolları

 

Elektrik dağıtımlarında zaman zaman oluşan hatalarla karşılaşabilmekteyiz. Bu durumda tüketiciler şikayet edebilmektedir. Kullandıkları miktardan fazla olduğunu düşündükleri durumda tüketicilerin duruma itiraz etme hakları bulunmaktadır. Hatta öyle hatalar oluyor ki bazı evlere 10 binlerce lirayı bulan faturalar gelmektedir. Bu durumda nasıl şikayet edilebileceği konusu merak ediliyor. İşte elektrik faturası itiraz etme yöntemi…

Elektrik faturası itirazı nasıl yapılır?

İtirazda bulunmak isteyen kişilerin faturaları ve kimlikleri ile birlikte bağlı olduğu elektrik dağıtım firmasının müşteri hizmetlerine gitmesi gerekir. Son ödeme tarihi geçmeyen faturalarınızı ödemeden de itiraz edebilirsiniz. Fakat tarihi geçen faturalar ödenmek durumunda kalabilir. Ödedikten sonra itiraz ettiğinizde ve itirazınız kabul olduğundan ödediğiniz tutarın üstü diğer ayki faturadan düşer ve fazla olan tutar ise size verilir.

Yapılan itirazlar bir hafta ya da en geç 10 gün içerisinde incele yapılır. Bu durumda faturanız tekrardan incelemeye alınır ve sonuç ilgili kişiye bildirilir.

Başvuru yaptığınız kuruma “Elektrik faturam yüksek geldi, durumun düzeltilmesini istiyorum. “ diye yaptığınız başvurunuzun yanıt alamaması durumunda Tüketici Hakem Heyetlerine itiraz dilekçeleri ile başvuru yapabilirsiniz.

Elektrik Faturası İtirazı

Elektrik Faturası İtiraz Dilekçesi Örneği

TC.

……………………………….. Kaymakamlığı

(Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na)

Şikâyet Eden :

Adresi :

E- Posta & Telefon :

Şikâyet Edilen :

Adresi :

Ş. Parasal Değeri :

Konusu : Kayıp/Kaçak bedeli olarak alınan bedelin tarafıma iadesi istemidir.

Açıklamalar :

1-) Her ay abonesi olduğum ……………….. ait olmak üzere ikametimin bulunduğu adresimde kullandığım elektrik tüketim miktarına göre fatura tahakkuk etmektedir. Bu faturalarımda hizmet bedeli karşılığı olmayan “K/K bedeli” adı altında kayıp, kaçak bedeli alındığını tespit ettim.

2-) Bu faturalarda bir hizmet bedeli karşılığı olmadığı açıkça belli olan, kötü niyetli diğer kullanıcıların kaçak kullanımı ve tedarikçi elektrik dağıtım firmasının ağır ihmal ve kusurları ile alt yapısının eksikliklerinden kaynaklanan kayıp ve kaçak tüketimlerinin bedeli karşılığı olarak bunun biz dürüst aboneye yansıtılması kabul edilemez. Üstelik kayıp ve kaçak oranları bölgeler arasında oransal olarakta farklılık oluşturmaktadır. Bu nedenle elektrik faturalarına yansıtılan oranlarda bile bir tutarsızlık görülebileceği gibi bir başkasının işlemiş olduğu suç diğer taraftan dürüst tüketiciye yansıtılmakta, işlemediğim bir suç ile kişisel onurum zedelenmekte ve şahsıma atfen kusur izafe edilmektedir. “K/K Bedeli” adı altında yaklaşık % 15 oranında veya daha üzeri oranlarda kayıp/ kaçak bedeli adı altında bir ücret yansıtılmaktadır. Elektrik tedarikçisi firma bu bedelin “EPDK” nın kararı ile faturalara yansıtıldığını şöyle belirtmektedir.

Bahse konu elektrik faturalarında yer alan kayıp/kaçak bedeli şirketimizin kendi inisiyatifi ile düzenlenmiş bir bedel olmadığı, 4628 Sayılı Elektrik Piyasası Kanunu dâhilinde tüm yurtta ulusal tarife olarak uygulandığı, söz konusu tariflerin ise Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından belirlendiği,01.04.2011 tarihinden geçerli olmak üzere uygulanmakta olan tarifeler ise 28.12.2010 tarih ve 2999 sayılı E.P.D.K. Kararı ile belirlenmiş, tedas.gov.tr internet adresinde yayınlandığı, bu tarifeler kapsamında uygulanmakta olan; enerji bedeli, dağıtım bedeli, perakende satış hizmet bedeli, iletim bedeli, kalemlerine ilave olarak kayıp/kaçak bedeli ve perakende satış hizmeti (sayaç okuma) bedelleri belirlendiği, söz konusu bedellerin 2011/Nisan ayından itibaren elektrik faturalarında yer aldığını, bahse konu bedel, E.P.D.K. tarafından belirlendiği ve uygulamaya konulmuş olup, şirketin alınan bedelle ilgili bir kararı söz konusu olmadığını belirtmiştir.

3-) Aslında 4628 Sayılı Kanunun 11. Maddesi ve Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğinde, “Madde 33- (1): Bu yönetmelik hükümleri uyarınca elektrik enerjisi hizmeti alan müşterilerin hakları ve zararlarının tazmini konusunda Kanunun 11.Maddesi ve 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri ile buna ilişkin diğer mevzuat hükümleri uygulanır.” demektedir.

4-) İlgili yasal hükümler gereğince, EPDK’ nın kayıp/ kaçak bedellerinin abone faturalarına yansıtılması hususunda aldığı karar mevcut yasal hükümlere aykırılık teşkil etmektedir. Kaldı ki alınan karar hiçbir surette yürürlükte bulunan yönetmelik ve kanunların önüne geçerek uygulanamaz. Bu bağlamda 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Özel bir kanun olup mevcut genel hükümlerinde önüne geçmektedir.

5-) Mevcut Kanuni hükümleri mucibince; elektrik faturalarıma yansıtılarak tahakkuk edilmiş bulunan kayıp/ kaçak bedellerinin 4077 Sayılı TKH Kanunun doktrinine uygun olarak burada tüketicin zayıf taraf olduğu kabul edilerek korunması gerektiği şeklinde tedbirin alınması ilgili hüküm mucibince belirtilmektedir.

İşbu ikame olunan mağduriyetim nedeniyle haksız ve hukuksuz olarak alınmış bedel veya bedellerin toplamı olan ………………… .-TL’nin tarafıma iadesi kararının alınması için hakem heyetinize başvurmak zorunda kaldım.

Hukuki Nedenler : 4077 Sayılı TKH Kanun ve diğer ilgili tüm mevzuat.

Hukuki Deliller : Elektrik faturaları, Ödeme Belgeleri, Sözleşme, Hakem heyeti emsal kararı, bilirkişi incelemesi ve ispata yarar her türlü delil.

İstem Sonucu : İzah olunan nedenlerden dolayı; kayıp/ kaçak bedeli adı altında haksız, hukuksuz olarak ve ödemiş olduğum ………….. .-TL toplam bedele, ödemiş olduğum tarihten itibaren değişken yasal faiz oranı uygulanmak sureti ile hesaplanacak işlemiş faizi ile birlikte toplamının tarafıma iadesine karar verilmesini saygıyla arz ve talep ederim.

…/…. / ….

NOT: 3,300 TL’nin altında olan faturalar için Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapabilirsiniz. Bu tutarın üzerindeki faturalar için başvurunuzu aynı şekilde yazılmış olan dilekçe ile Tüketici Mahkemelerine yapmalısınız. Her iki durum içinde karar verilmesinde bir fark yoktur.

YORUM YAZ..
Modal