Ehliyetini kaybetmiş olan vatandaşlar, İnternet üzerinden nasıl çıkartılacağına dair araştırmalar yapmaktadır. 2022 senesindeki kaybetme cezası ne kadar olduğu bir yandan merak edilirken, yenileme işlemlerinin nereden yapılacağı da merak konusu olmuş durumda.
Ehliyetini kaybetmiş olan bir kişinin ne yapması gerekiyor? Ehliyet çıkartma belgeleri nelerdir?
Araç kullanmak için belli sınavlardan geçildikten sonra verilen ehliyet, trafik polisleri tarafından ilk olarak bakılmaktadır. Ehliyetini kaybetmiş olan bir kişinin neler yapması gerektiğini kısaca anlatmak istedik.
Ehliyet çıkartmak isteyen bir kişi öncelikle kayıt ehliyet randevusu alması gerekmektedir. Daha sonra istenilen kayıp ücretini yatırmalıdır. 3. adımda ise istenilmiş olan tüm evrakları tamamlamak gerekmektedir. Randevu saati geldiğinde, başvuruya giderek evraklar verilerek başvuruda bulunulur. Daha sonra ehliyetinizin evinize gelmesini bekleyeceksiniz.
Ehliyet kaybetme ücretleri de en çok merak edilen konular arasında yer almaktadır. Sürücü belgesinin kaybetme ücretleri eski tip ve yeni çipli tip olmak üzere iki şekilde ayrılmaktadır. Eski tip belgesini kaybetmiş olanlar 15 TL ücret ödeyecekken, yeni çipli sürücü belgesini kaybetmiş olanlar ise, 345 TL ücret ödemiş olacaklardır. Bu bedelin 280 TL'si kağıt bedeli olarak geçerken, 65 TL'side polis vakfı hizmet bedeli olarak alınmaktadır.
Ehliyet kayıp ücret bedeli hangi bankaya yatırılmalıdır?
Her sene güncellenerek anlaşmalı bankalar yapılmaktadır. Polis Vakfı ücret bedelleri başka hesaplara yatırılmaktadır. Her 2 ücret bedelini almış olan bankalar kurum tarafından yayınlanmaktadır. Aşağıda 2 ücreti alan bankaların listesi yer almaktadır.
Halk Bankası
Vakıflar Bankası
Ziraat Bankası ve Ziraat Katılım Bankası
PTT Şubeleri
Kayıp ve çalıntı ehliyet için hangi evraklar gerekmektedir?
Nüfus cüzdanı, Pasaport veya Avukatlık Kimliği
Sürücü Olur Sağlık Raporu
1 Adet Biyometrik fotoğraf
Kart ücreti ödemeleri
Kan grubu kartı ( Zorunlu değil)
Dilekçe ve parmak izi ( Başvuru esnasında alınacak)