E ticaret nedir? Bu kavram alışverişin dijital ortamlardan gerçekleştirilmesine denir. Tablet, akıllı telefon ya da bilgisayar üzerinden, internet aracılığıyla ürün alımıdır. Bu durum tüketicilere zamandan tasarruf sağladıkları, onlarca ürünü listelemelerine yardımcı olduğu ve adreslerine kadar getirildiği için oldukça avantajlıdır.
Bunun yanı sıra internet teknolojisi her geçen gün yaygınlık kazanır. Bu nedenle bir e-ticaret sitesine sahip olmak, firmalara müşterilerine hızlı şekilde ulaşmalarına, satışlarını arttırmalarına yardımcı olur.
E ticaret nedir öğrenmek istiyorsanız genel tanım bu şekilde verilebilir. Eğer bu sektöre adım atmak isteyen bir girişimci ya da işletmeyseniz, adım adım ne yapmanız gerektiğini bilinmelidir. Bu sayede genel hatları ile bilgi sahibi olunabilir.
E-ticaret nasıl çalışır?
Eğer e ticaret nedir bilmiyorsanız, sistemin nasıl çalıştığını bilmeniz de bu dünyaya adım atmadan önce gerekir. E-ticaret, internet tarafından desteklenmektedir. Müşteriler, kendi cihazları aracılığıyla ürün veya hizmetlere göz atmak ve sipariş vermek için bir çevrimiçi mağazaya erişir.
Sipariş verildikçe, müşterinin web tarayıcısı e-ticaret sitesini barındıran sunucu ile ileri geri iletişim kuracaktır. Siparişle ilgili veriler, sipariş yöneticisi olarak bilinen merkezi bir bilgisayara iletilecektir. Daha sonra envanter seviyelerini yöneten veri tabanlarına gönderilir.
Sipariş onaylandıktan sonra, sipariş yöneticisi mağazanın web sunucusuna bildirimde bulunur. Ardından da siparişin hazırlanıp, müşterilere gönderilme süreci başlar.
Ürün belirlemek
E ticaret nedir, nasıl yapılır gibi soruların cevabını bilmek sektöre adım atmadan önce önemlidir. Böylece neyi nasıl yapmanız gerektiği ana hatları ile öğrenilebilir.
Bu süreçte ilk olarak ne satacağınızı bilmek gerekir. Eğer kendi imal ettiğiniz ürünler bulunmuyorsa tedarikçiler ile anlaşabilir, toptan olarak alma yoluna gidebilirsiniz. Hangi ürünleri tercih edebileceğinizi düşünüyorsanız en popüler olanlardan bazıları şöyledir:
1.Elektrikli aletler
2.Saat aksesuarları
3.Bardaklar
4.Motorlu araç parçaları
5.Gelinlikler
6.Evcil hayvan ürünleri
7.Elektrikli alet aksesuarları
8.Kostüm ayakkabı
9.Anne ve bebek ürünleri
10.Perdeler
Bunların haricinde farklı seçenekleri de değerlendirebilirsiniz. Her bir ürünün hedef kitlesi ve pazar yapısı değiştiği için özel olarak incelenmelidir.
Şirket kurmak
E ticaret yapmak istiyorsanız, bir şirketiniz de olmalıdır. Bu çerçevede şahıs, limited ve anonim şirketler kurulabilir. Tümünü tek tek incelemek, sizin için en uygun olanı belirlemek gerekir. Şirket kurma süreçlerini mali müşavirler veya muhasebeciler yönettiği için bunlarla da anlaşılmalıdır.
E Ticaret modeli belirlemek
Şirket kurduktan sonra sırada e ticaret modeli belirlemek vardır. Bu kapsamda farklı seçenekler yer alır:
1.İşletmeden tüketiciye: Bu iş türü, ürünleri veya hizmetleri doğrudan bireysel tüketiciye satar. B2C e-ticaret, en yaygın çevrimiçi iş türüdür ve giyimden eğlenceye kadar geniş bir ürün yelpazesini kapsar.
2.İşletmeden işletmeye: Bir işletmenin çevrimiçi olarak başka bir işletmeye ürün veya hizmet satması, B2B e-ticaret olarak kabul edilir. Bu kapsamda mobilya, ofis malzemeler ve seçenekler sunabilir.
3.Müşteriden müşteriye (C2C): C2C modelleri, tüketicileri mal ve hizmet alışverişi yapmak ve satmak için birbirine bağlayan çevrimiçi pazar yerleri olma eğilimindedir.
4.Müşteriden işletmeye (C2B): C2B ile bireyler mal ve hizmetlerini şirketlere satarlar.
5.Dropshipping: Dropshipping, başka bir şirketin ürününüzü sizin için ele aldığı yerdir.
Bunların dışında farklı türler de vardır. Tümü ayrı bir iş türü olduğundan tek tek incelemek, sizin için en uygun olanına karar vermek önerilir.
Platformu kurmak
Ürünleriniz hazırsa, şirket kurmuşsanız ve nasıl bir iş türü ile sektöre adım atacağınıza karar vermişseniz sırada platformu hazırlamak vardır. Bu noktada e ticaret paketleri tercih etmek daha uygun fiyatlar ile işinizi başlatma fırsatı tanır.
Bunların her birinde farklı özellikler bir arada sunulur. Bu durum sitenizi kısa sürede elde etmenize de fırsat tanır. İdeaSoft sahip olduğu güçlü altyapısı ile her ihtiyaca özel farklı seçenekler önermektedir. Tümünü değerlendirebilir, aralarından size en uygun olanlarına karar verebilirsiniz.
Bu paketlerin içerisinde entegrasyonlar da vardır. Ancak paket türü değiştikçe hangi entegrasyon ve modüllerin olduğu da farklılaşabilir. Paket seçtikten sonra kısa sürede kurulum gerçekleşir. Ardından yalnızca ürünlerin eklenmesi kalır.
E-ticaretin avantajları neler?
E ticaret kullanılabilirliği yüksek seviyede olan bir sistemdir. Kesintiler ve periyodik bakımlar sayılmazsa, e-ticaret siteleri 7/24 açık olup, ziyaretçilerin istedikleri zaman göz atmalarını ve alışveriş yapmalarını sağlar. Gerçek mekanda faaliyet gösteren işletmeler genellikle belirli saatlerde açılır ve hatta belirli günlerde tamamen kapanabilir.
E ticaret yapmak için bir fiziki mağaza da gerekmez. Bu nedenle satışlardan elde edilen karlar daha fazla olabilir.
Fiziksel bir mağazada alışveriş yapanlar kalabalık nedeniyle yavaşlayabilirken, e-ticaret siteleri hızlı çalışır. Bu nedenle insanlara kısa sürede alışverişi tamamlama olanağı sunar. Bunun dışında müşteriler farklı ürünleri kısa sürede görebilir ve aralarında bir karşılaştırma yapabilir. Tüm bunlar sayesinde alışveriş süreci yorulmadan tamamlanabilir.