Dünya üzerinde kurulan birçok şirket her alanda yarışmaya devam ediyor. İlk günden bu yana Apple, geçtiğimiz yıl zirveyi Amazon’a bıraksa da zirvedeki yerini korumaya devam ediyor.
Apple tahtını yine geri aldı
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan "Global500 – Dünyanın En Değerli 500 Markası 2024" çalışmasının sonuçları belli oldu. Değerini geçen yıla göre yüzde 74 artırarak 516,6 milyar dolara çıkaran Apple "dünyanın en değerli markası" oldu. Apple, en yakın takipçisi ve ikinci sırada olan Amazon’a 176,2 milyar Dolar fark attı. 2021 ve 2022 yıllarında da listede ilk sırada yer alan Apple, geçen yıl tahtını Amazon'a kaptırmıştı. Apple'ı sırasıyla yaklaşık 340,4 milyar dolar marka değeriyle Microsoft, 333,4 milyar dolarla Google takip etti.
Türk şirketler yer almadı
Tablonun en altında yer alan markanın değeri 4,8 milyar doları bulurken, bu rakama ulaşamadığı için Türk markaları sıralamada bu yıl da yer almadı. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner’in yaptığı değerlendirmede Apple'ın marka değerinde yüzde 74 artış elde ettiğini belirterek, şirketin yeni pazarlar oluşturarak, giyilebilir cihazlarla ekosistemini genişleterek ve katma değerli telefonlar geliştirerek başarı sağladığını söyledi.
İşte dünyanın en değerli ilk 20 şirketi;
1) Apple
2) Microsoft
3) Google
4) Amazon
5) Samsung
6) Walmart
7) Tiktok
8) Facebook
9) Deutsche
10) ICBC
11) Verizon
12) State Grid
13) Instagram
14) China Construction Bank
15) Starbucks
16) Agricultural Bank
17) Tesla
18) Oracle
19) Home Depot
(AA)