Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan Erdoğan tarafından 18 Mart 2017'de temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde, köprünün yolunun tabliye bloklarının montaj çalışmalarına başlandı. 6 dakikada geçilecek.
Türkiye'nin en büyük projelerinden biri olan, Lapseki ile Gelibolu ilçelerinde inşaatı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü, dünyanın en büyük asma köprüsü özelliğine sahip olacak.
Çanakkale Köprüsü, taşıdığı özellikler sebebiyle 'simgeler köprüsü' olarak biliniyor.
Çanakkale Köprüsü'nün ayaklarının yüksekliği, Paris'in simgesi haline gelen 300 metrelik Eyfel Kulesi'ni aştı.
Köprü sona erdiğinde dünyanın en kritik ulaşım yerlerinden biri olacak.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün yolunu oluşturacak, 48 metre uzunluğuna, 45 metre genişliğine ve 700 ton ağırlığına sahip tabliye bloklarından birincisini montajı da bugün gerçekleştirildi.
MONTAJ YAZ SONUNDA BİTECEK
Birinci tabliye bloğu, Singapur bayraklı 'Asian Hercules-III' adlı yüzer vinç yardımı ile, Çanakkale Boğazı'nın Asya yakasında tarafındaki Lapseki ilçesinde inşası sona eren 680 metre uzunluğuna sahip yaklaşım viyadüğünün ucuna konuldu.
Gelibolu yakasında yer alan 365 metre uzunluğuna sahip yaklaşım viyadüğünün ucuna da ilk tabliye bloğunun montajı gelecek günlerde yapılacak.
Çanakkale Köprüsü'nün yolunu oluşturacak tabliye bloklarının montaj çalışmaları yaz aylarının sonuna kadar sona ermiş olacak.
DÜNYADA BİR NUMARA
1915 Çanakkale Köprüsü, dizaynındaki ayrıntılarla da dünyada ilk olma özelliğine sahip. Cumhuriyetin 100'üncü senesini temsil eden 2023 metrelik orta açıklığı ile köprü sona erdiğinde dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü olacak.
Köprünün kule bağlantıları ile bağlantı malzemeleri, Türk bayrağının renklerini taşıyacak.
318 metre yüksekliği ile 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni anımsatacak kulelerin üst bölümü de Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya yerleştirdiği top mermisini temsil edecek biçimde olacak.
Köprünün 770'er metre yan açıklıklarıyla toplamda üç bin 563 metre uzunluğuna sahip olması değerlendirilirken, 365 ile 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle toplam geçiş boyu dört bin 608 metre olacak.
Geliş-gidiş üç şeritli yolu olacak köprünün, hemen hemen 45,06 metre genişliğe sahip olması bekleniyor.
Köprü tabliyesinin 2 kısmında da bakım onarım çalışmaları için kullanılacak yürüme yolları yapılacak.
YOLCULUK 6 DAKİKA SÜRECEK
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi çerçevesinde; bir asma köprü, dört betonarme viyadük, iki yaklaşım viyadüğü, altı alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 43 alt geçit, beş köprü, 115 çeşitli boyutlarda menfez, 12 kavşak, dört otoyol hizmet tesisi, iki bakım işletme merkezi, altı ücret toplama noktası yapılacak.
1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022 tarihinde sona ererek hizmet vermeye başlayacak.
Bu köprü sayesinde Çanakkale Boğazı, altı dakikada geçilecek.