Domatesin Salçası Da Kurusu Da Döviz Kazandırıyor

Ağırlıklı olarak kahvaltılarda kullanılan kuru domatesin dış satımından senenin ilk 3 ayında 24 milyon, domates salçasından da 46,5 milyon dolar kazanç sağlandı.

06.04.2020-12:38 - (Son Güncelleme: 06.04.2020-12:27) Domatesin Salçası Da Kurusu Da Döviz Kazandırıyor

Ağırlıklı olarak kahvaltılarda kullanılan kuru domatesin dış satımından senenin ilk 3 ayında 24 milyon, domates salçasından da 46,5 milyon dolar kazanç sağlandı.

Türkiye'de üretimi yapılan kuru domates en çok ABD'ye satılırken, domates salçası da en fazla Irak tarafından alınıyor.
Ege İhracatçı Birliklerinin verilerine göre, Türkiye'nin sebze meyve ürünü dış satımını senenin 3 ayında % 11 artarak 375 milyon dolardan 417 milyon dolara çıkardı.

Dondurulmuş sebzeden turşuya, meyve suyundan reçele kadar pek çok ürünü bünyesinde tutan "mamul kategorisi"nde bulunan domates salçası da 2019'unn aynı dönemine kıyasla % 34 artışla 36 milyon 800 bin dolardan 46,5 milyon dolara yükseldi.

SALÇANIN % 80'İ IRAK'A

Neredeyse 80 ülkede yemeklere lezzet veren Türk salçasının oldukça büyük bir bölümü Orta Doğu ülkeleri tarafından seçildi. Domates salçasını en çok talep eden ülke 34 milyon dolar ile Irak olurken, bunu 4 milyon dolar ile Almanya takip etti.

Yazın güneşte kurutulan ve ağırlık olarak kahvaltılarda kullanılan kuru domatesin dış satımı da senenin 3 ayında % 12 artışla 21 milyon dolardan 24 milyon dolara yükseldi.

Kuru domates dış satımında ilk sırada 3 milyon 600 bin dolarla ABD bulunurken, 3 milyon 400 bin dolarla İtalya ve 3 milyon 200 bin dolarla Almanya takip etti.

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, açıklamasında, son senelerde Türkiye'nin ihracatının kg başına değerini artırmak için katma değerli mahsullere yöneldiklerini belirtti.

Klasik dış satım mahsüllerinin yanına yenilerine de hızla eklediklerini belirten Uçak, "Ürünlerimizi ihraç ederken ne yaş meyve sebzeden vazgeçiyoruz ne de mamulü ikinci plana atıyoruz, hatta son yıllarda toplam ihracatımız içinde mamullerin oranı giderek artıyor. Bunun daha da artması için çalışmalar yürütüyoruz." diye konuştu.

Salçanın daha fazla doğu kültüründe yemeklerinde tervih edilmesinden dolayı Irak pazarından daha çok istendiğine dikkat çeken Uçak, "Kuru domates ise ABD'de kahvaltıları süslüyor, İtalya'da pizzaları ve makarnaları. Salça ihracatında son yıllarda Japonya'ya bir artış gözleniyor. Ocak-mart döneminde Japonya'ya 2 milyon 400 bin dolarlık salça ihraç ettik." dedi.

Coronavirüs salgınıyla mücadelede herkesin evde kalması gerektiğini belirten Uçak, "Evde kalıyoruz ama ihracattan vazgeçmiyoruz. Tüm mesaimiz insan sağlığını ilk sırada tutarak Türk ekonomisine katkı sağlamak." şeklinde konuştu.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal