Yani herhangi bir ürün ya da hizmet yalnızca fiziki ortamda değil, aynı zamanda dijital ortamda da satın alınabiliyor.
Peki Dijital Pazarlama Nedir?
pazarlama faaliyetlerinin dijital olarak gerçekleştirilmesi, geleneksel yöntemlerden çok daha fazla avantaj sağlıyor. Bugünkü dijital ekosisteme bakıldığı zaman, dünya üzerinde bilinen hemen hemen tüm markaların dijital ortamda pek çok farklı kaynak üzerinde mağazaları ve tanıtım faaliyetleri bulunuyor. Dolayısıyla denebilir ki, bugün markaların ya da işletmelerin, kendi sektörleri içerisinde var olabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmeleri adına, kesinlikle dijital pazarlama faaliyetleri yürütmeleri gerekiyor. Çünkü bugün bile dijital ortama taşınmayan fiziki mağazalara baktığımızda her birinin birer birer kapandığını görüyoruz.
Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?
Öncelikle dijital olarak pazarlaması yapılacak olan ürün ya da hizmetle ilgili olarak bir hedef belirlemek geliyor. Bu hedef belirlendikten sonra uygulanması gereken reklam stratejileri kendiliğinden oluşmaya başlayacaktır. Aynı zamanda bugün internet üzerinde aktif ve yoğun olarak kullanılan çok sayıda platform bulunuyor. Bu platformların her biri göz önünde bulundurularak bütüncül bir pazarlama ve reklam stratejisi ile yola devam edilmelidir. Yani örneğin sosyal medya mecraları ve arama motoru reklamları bu konuda senkronize olarak hareket etmeli ve birbirini tamamlamalıdır. Söz konusu pazarlama faaliyetlerinden ancak bu şekilde sonuç alınabilir. Aynı zamanda yapılması gereken bir diğer hamle de, müşterileri ya da kullanıcıları elde tutmaktır. Pazarlama faaliyetinin başarıya ulaşması için, bir ürünü ya da hizmeti satın alan müşterinin ya da bir kullanıcının, söz konusu ürüne, hizmete ya da web siteye tekrardan geri dönmesi sağlanabilmelidir.
Tüm bunların dışında en önemli noktalardan biri de arama motoru optimizasyonudur. Çünkü optimizasyon çalışmaları bir trafik akışı sağlar ve web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda görünmesini ve kullanıcılar tarafından daha fazla ziyaret edilmesini sağlar. Bu da daha fazla trafik ve daha fazla görünürlük demektir. Bu da sattığınız ürün ya da hizmet ne olursa olsun, o ürün ya da hizmetten elde edeceğiniz karın artmasın anlamına gelir. Bu yüzden üzerine eğilmek gereken konuların başında gelir. Aynı zamanda kullanıcı deneyimleri göz önünde bulundurulmalı ve sosyal medya doğru şekilde kullanılmalıdır. Eğer tüm bu koşullar yerine getirilirse, söz konusu pazarlama faaliyetleri konusunda hedeflenen başarıya ulaşılabilir.