Coronavirüs (Covid-19) salgını halk sağlığının yanında birçok sektörü de olumsuz etkiliyor. Yıllık 9 milyar dolarlık iş hacmine sahip olan ve 125 bin kişiye istihdam sağlayan açık hava ve endüstriyel reklam sektörü de zor günler geçiriyor. Uzaktan çalışma imkânı olmayan sektör, mücbir sebep kapsamı dışında bırakıldığı için teşviklerden faydalanamıyor.
Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), teşviklerden yararlanmak için Hazine ve Maliye Bakanlığı, Gelir İdaresi Başkanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı, 30 büyük şehirdeki ticaret ve sanayi odalarıyla birlikte çeşitli sektör konfederasyonlarına da başvuruda bulundu.
SİPARİŞLER DURDU, İSTİHDAM TEHLİKEDE
ARED Başkanı Ahmet Özdemirel, 10 binden fazla işletmenin tehlikeye girdiğini belirterek, “Birçok işletmenin faaliyetlerini geçici olarak sonlandırması ve etkinliklerin iptali, siparişlerin kesilmesi ve devam eden projelerin askıya alınmasına neden oldu. Sektörümüzdeki birçok işletme küçük ölçekli olup bu koşullar altında mevcudiyetleri tehlikeye girdi. Hizmet verdiğimiz hemen hemen her sektör mücbir sebep kapsamında kabul edilerek desteklenirken sektörümüz kapsam dışında kaldı” dedi.
SEKTÖR NE BEKLİYOR?
Özdemirel, mevcut ekonomik ortamda tüm paydaşlarının yanında olma bilinciyle çözüm üretmeye çalıştıklarını belirterek şöyle konuştu: “İşyerlerimizin su, elektrik, doğalgaz gibi giderlerine ait ödemelerinin süreç bitene kadar ertelenmesini bekliyor. Ayrıca vergiler ve SGK primleri gibi kamuya yapılan ödemelerde indirime gidilmesi ve süreç bitene kadar ertelenmesi hepimizin faydasına olacaktır. Zorunlu izin dönemlerinde SGK ödemelerinin alınmaması, maddi destek sağlanması, kısa çalışma ödeneğine ilişkin gün ve prim şartlarının bir defaya mahsus olmak üzere tamamen kaldırılması da taleplerimiz arasında. Küçük ve orta ölçekli firmaların kredi ödemelerinin temerrüde düşmeden yapılandırılması, KGF ve KOSGEB kredilerine ulaşımın kolaylaştırılması bizi biraz olsun rahatlatacaktır.”
ARED HAKKINDA:
Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) endüstriyel reklam sektöründe faaliyet gösteren firma temsilcilerini bir çatı altında toplamak, üyelerinin hak ve çıkarlarını korumak, sektörün sorunlarına çözüm bulmak, endüstriyel reklam sektörünü özel ve resmi kurum ve kuruluşlarda, yurtdışında temsil etmek amaçlarıyla 2000 yılında kuruldu. Endüstriyel reklamcılık dünyasının temsilcilerinden oluşan ARED, kar amacı gütmeden faaliyetlerini sektörü geliştirmek için yürütüyor. ARED, global basım işleri federasyonu FESPA ile ortak olarak Avrasya bölgesinde baskı dünyasının en büyük fuarı olan FESPA Eurasia’yı 2013 yılından bu yana düzenliyor.