Kaynaklardan edinilen bilgilere göre, demir yolu bağlantılarının yapıldığı Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi'nin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule hattında ilerleme çalışmaları yüzde 50’yi geçti. Öte yandan demir yolunun alt yapı çalışmaları da yüzde 71 ilerleme kaydedildiği öğrenildi.
PROJENİN İLK ETABININ YARISI TAMAMLANDI
Ülkemizi Avrupa ülkeleriyle demir yolu bağlantısını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi'nin ilk etabı olan Çerkezköy-Kapıkule hattının yarısı tamamlandı.15 Haziran 2019 yılında başlanan projede bugüne kadar yaklaşık olarak 52 kilometre hat serimi yapıldı. O bölgelerde ise makineli ayarlama işlemlerinin devam ettiği bildirildi.
demir yolu bağlantılarının yapıldığı Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi'nin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule hattında 53 alt geçit, 59 üst geçit, 16 demir yolu köprüsü, 2 tünel, 194 menfez ve 3 viyadük yer alıyor.
Çevresel önlemler alınarak devam edilen ve yaklaşık 3 bin kişinin çalıştığı projenin ilk etabı olan Çerkezköy-Kapıkule hattının 2023 yılında tamamlanması bekleniyor.
İSTANBUL-EDİRNE ARASI 1 SAAT 35 DAKİKAYA İNECEK
Türkiye’nin Avrupa ülkeleriyle demir yolu bağlantısını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi ile Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ hızlı tren ağına bağlanacak. Bununla birlikte Halkalı-Kapıkule arasında yük trenleri için seyahat süresi 8 saatten 3,5 saate, yolcu trenleri için ise 3,5 saatten 1 saat 35 dakika mesafeye inecek.
Hat kapasitesinin 4 kat artacağı projenin bitmesiyle Halkalı-Kapıkule hattında taşınan yükün yıllık 1,53 milyon tondan 9,6 milyon tona ulaşması bekleniyor. Tren içindeki yolcu sayısının da yıllık 600 binden 3,4 milyona kadar çıkarılma hedefleniyor.