Coronavirüsü Türk Halkının Satın Alma Alışkanlıklarını Değiştirdi

Salgından sonra değişen tüketici davranışları üzerine yapılan bir araştırma Coronavirüsü salgını sürecinde Türk halkının satın alma önceliklerinin değiştiğini ortaya koymuştur.

09.05.2020-12:49 - (Son Güncelleme: 09.05.2020-17:18) Coronavirüsü Türk Halkının Satın Alma Alışkanlıklarını Değiştirdi

5.007 kişinin katıldığı araştırmada, katılımcıların %88’i Coronavirüsü salgını sebebiyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtirken, %72’si tatil, gayrimenkul ve araba gibi büyük bir satın alma yapmayacağını bildirdi. Araştırma, katılan kişilerin %63’ünün yazın tatile çıkmayı düşünmediğini, %78’inin ise yaz tatili planlarını değiştirdiğini ortaya koydu.

GIDA İLK, HİJYEN ÜRÜNLERİ İKİNCİ SIRADA

Yapılan araştırmada katılımcıların % 88’i salgın nedeniyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtti. Kadın katılımcılarda bu oran %92, erkek katılımcılarda ise %84 oldu. Katılımcıların %60’ı salgın sebebiyle aylık harcamalarının arttığını söyledi.

Araştırmanın sonucu, satın alma tercihine göre %69 oranla gıda sektörünün ilk sırada yer aldığını gösterdi. Bu sektörü sırasıyla ev temizlik ürünleri ile sağlık ve kişisel bakım ürünleri ve vitamin ile destekleyici besinler izledi.

%60’I HİJYENE DİKKAT EDİYOR

Bu süreçte ihtiyaçlarını karşılayan katılımcıların %60’ı en çok hijyene dikkat ediyor. ’i fiyat’a, ’si ulaşılabilirliğe, %9’u kaliteye, %4’ü ise hıza önem gösteriyor.

PLANLAR ERTELENDİ

Katılımcılara “Önümüzdeki 3 ay için büyük bir satın alma yapmayı düşünüyor musunuz?” sorusu yöneltildiğinde, %72’si “Hayır” yanıtını verirken, %28’i “Evet” dedi. Önümüzdeki günlerde büyük bir satın alma yapmayı planlayanların %27’si araba almayı planlarken, % 19’u gayrimenkul, % 18’i mobilya, % 11’i tatil, % 7’si seyahat yanıtını verdi.

VATANDAŞLAR SALGININ 6 AYDAN FAZLA SÜRMEYECEĞİNİ DÜŞÜNÜYOR

Katılımcıların %26’sı salgınının 6 aydan daha fazla bir süre içerisinde bitmesini öngörürken, %25’i 3 ayda, %22’si 2 ayda, %9’u 6 ayda, % 7’si 1 ayda, diğer bir % 7’si 4 ayda, % 4’ü ise 1 aydan az bir sürede biteceğini öngördü.

SOSYAL MEDYA KULLANIMI ARTTI

Yapılan araştırma, bu dönemde sosyal medya kullanımının da arttığını gösterdi. Katılımcıların %86’sı salgın günlerinde sosyal medya kullanımının arttığını belirtirken, %35’i sosyal medyada 2-3 saat vakit geçirdiğini, %24’ü 4-5 saat, %23’ü 5 saatten fazla, ’ü yarım saat-1 saat arası, % 4’ü ise yarım saatten az kullandığını belirtti.

YAZ TATİLİ PLANLARI DEĞİŞTİ

Katılımcıların %63’ü yazın tatile çıkmayı düşünmediğini bildirirken %78’i ise salgının yaz tatili planlarını değiştirdiğini belirtti.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal