5.007 kişinin katıldığı araştırmada, katılımcıların %88’i Coronavirüsü salgını sebebiyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtirken, %72’si tatil, gayrimenkul ve araba gibi büyük bir satın alma yapmayacağını bildirdi. Araştırma, katılan kişilerin %63’ünün yazın tatile çıkmayı düşünmediğini, %78’inin ise yaz tatili planlarını değiştirdiğini ortaya koydu.
GIDA İLK, HİJYEN ÜRÜNLERİ İKİNCİ SIRADA
Yapılan araştırmada katılımcıların % 88’i salgın nedeniyle satın alma önceliklerinin değiştiğini belirtti. Kadın katılımcılarda bu oran %92, erkek katılımcılarda ise %84 oldu. Katılımcıların %60’ı salgın sebebiyle aylık harcamalarının arttığını söyledi.
Araştırmanın sonucu, satın alma tercihine göre %69 oranla gıda sektörünün ilk sırada yer aldığını gösterdi. Bu sektörü sırasıyla ev temizlik ürünleri ile sağlık ve kişisel bakım ürünleri ve vitamin ile destekleyici besinler izledi.
%60’I HİJYENE DİKKAT EDİYOR
Bu süreçte ihtiyaçlarını karşılayan katılımcıların %60’ı en çok hijyene dikkat ediyor. ’i fiyat’a, ’si ulaşılabilirliğe, %9’u kaliteye, %4’ü ise hıza önem gösteriyor.
PLANLAR ERTELENDİ
Katılımcılara “Önümüzdeki 3 ay için büyük bir satın alma yapmayı düşünüyor musunuz?” sorusu yöneltildiğinde, %72’si “Hayır” yanıtını verirken, %28’i “Evet” dedi. Önümüzdeki günlerde büyük bir satın alma yapmayı planlayanların %27’si araba almayı planlarken, % 19’u gayrimenkul, % 18’i mobilya, % 11’i tatil, % 7’si seyahat yanıtını verdi.
VATANDAŞLAR SALGININ 6 AYDAN FAZLA SÜRMEYECEĞİNİ DÜŞÜNÜYOR
Katılımcıların %26’sı salgınının 6 aydan daha fazla bir süre içerisinde bitmesini öngörürken, %25’i 3 ayda, %22’si 2 ayda, %9’u 6 ayda, % 7’si 1 ayda, diğer bir % 7’si 4 ayda, % 4’ü ise 1 aydan az bir sürede biteceğini öngördü.
SOSYAL MEDYA KULLANIMI ARTTI
Yapılan araştırma, bu dönemde sosyal medya kullanımının da arttığını gösterdi. Katılımcıların %86’sı salgın günlerinde sosyal medya kullanımının arttığını belirtirken, %35’i sosyal medyada 2-3 saat vakit geçirdiğini, %24’ü 4-5 saat, %23’ü 5 saatten fazla, ’ü yarım saat-1 saat arası, % 4’ü ise yarım saatten az kullandığını belirtti.
YAZ TATİLİ PLANLARI DEĞİŞTİ
Katılımcıların %63’ü yazın tatile çıkmayı düşünmediğini bildirirken %78’i ise salgının yaz tatili planlarını değiştirdiğini belirtti.