İster mobil telefonlarınızda, ister bilgisayar üzerinden kullanırsanız kullanın; tarayıcı tecrübesinin en sinir bozan tarafı maalesef reklamlar oluyor. Gelir kaynağı olarak reklamlardan yararlanmak durumunda kalan internet sitelerinden bahsetmiyoruz. Zaten Google'ın hedefi de bu tarz siteler değil.
Bahsettiğimiz sinir bozan durumlar, sitenin hangi kısmına tıklarsanız tıklayın cinsellik içeren, bir sayfadan diğerine sizi sürükleyen ve olur olmaz yerlerde fırlayıp duran pop-up pencereler içeren siteler tabii ki. Geçen dönemlerde Opera için gelen tarayıcıya entegre edilen reklam engelleyici özelliği, Google Chrome için de kısa sürede gelecek ve duyurusu Google tarafından yapılıyor.
Google'ın hedefi tarayıcınızda görebileceğiniz tüm reklamları engellemek değil. Öncelikle hedeflenen sesli ve videolu bir şekilde çalışan ve geri sayım gerektiren reklamlar ve devasa fotoğraflarla siteyi düzgün bir şekilde kullanmanızı etkileyen reklamlar olacak. Bu özellik için Better Ads'ın filtrelerini kullanacak olan Google Chrome bu sayede hem zararlı reklamları engellemeyi, hem de reklamlarla para kazanan ama bunu kötü ve tarayıcı deneyimini dibe vurduran bir şekilde yapmayan sitelere de zarar vermemeyi planlıyor.
Özetle, bu entegre reklam engelleyicinin tarayıcınız için kullandığınız uBlock Origin veya AdBlock Plus gibi bir çalışma sistemi olmayacak. Elbette burada çok büyük bir reklam pazarının döndüğü Google ve YouTube reklamlarının da etkilenmemesinin etkisi büyük. Bu sayede hem reklam gelirine ihtiyaç duyan yerlere destek verilebilecek hem de tarayıcı tecrübesini kötü bir duruma getiren reklamlardan kurtulunmuş olacak. Bakalım Google Chrome'un bu reklam engelleyicisi yeterli düzeyde beğeni alabilecek mi?
Son Dakika Teknoloji Haberleri için aşağı kaydırın.