BTK, e-Devlet Üzerinden Vatandaşların Adlarına Açılan Sabit Hatları Görmesine Karar Verdi

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu, vatandaşların adlarına açılan sabit hatları görebilmeleri için e-Devlet Kapısı üstünden sorgulama hizmeti verilmesine karar verdi.

27.04.2019-14:08 - (Son Güncelleme: 27.04.2019-21:55)

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu tarafından, vatandaşların, isimlerine açılan sabit hatları öğrenebilmeleri için e-Devlet Kapısı üstünden sorgulama hizmeti verilmesine karar verildi.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) sabit hatların sorgulanması ile alakalı, gerek doğrudan gerekse Türkiye Büyük Millet Meclisi, Kamu Denetçiliği Kurumu ve diğer ilgili kurumlar tarafından çeşitli talep ve şikayetler bildirildi. Kurum bünyesindeki Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu da söz hususu talep ve şikayetleri görüşerek, kişilerin bilgisi ve rızası haricinde adlarına açılan (açık hat) ve tüketici mağduriyetine neden olan aboneliklerin engellenmesi için e-Devlet Kapısı üstünden "Sabit Hat Sorgulama" hizmetinin, sabit telefon işletmecileri tarafından verilmesine karar verdi.

31 ARALIK'A KADAR SÜRE

Kurul düzenlemeleri çerçevesinde, daha önce abone sayısı 200 binden çok olan işletmeciler tarafından e-Devlet üstünden "Mobil Hat Sorgulama" ve "Borç ve Alacak Bilgileri Sorgulama" hizmeti veriliyordu. Alınan yeni kararla 200 binden az aboneye sahip sabit telefon işletmecileri de hat sorgulama hizmeti vermeye başlayacak. Söz hususu işletmeler, en son 31 Aralık itibarıyla "Sabit Hat Sorgulama" hizmetini e-Devlet Kapısı üstünden uygulamaya koyacak.

Öte taraftan, sabit telefon, internet servis sağlayıcılığı, kablolu yayın, sanal mobil şebeke hizmetlerini verme için BTK'ye başvuru yapan işletmeci adaylarının da hat sorgulama hizmetini sunabilme altyapısına sahip olması şartı aranacak.

Son Dakika Teknoloji Haberleri için aşağı kaydırın.

YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal