Bina yükünü 2.5 kat azaltıyor: 10 katlı yapıda 25 tonluk rahatlama sağlanacak

Kaleseramik dünyanın en büyük ince ve esnek seramiğini üretti. Uluslararası bir marka olma yolunda ilerleyen Kaleseramik’in ürettiği seramik, bina yükünü 2.5 kat düşürüyor.

11.08.2023-10:24 - (Son Güncelleme: 11.08.2023-17:24)

Sanayi sektöründe söz sahibi şirketlerden birisi olan Kale Grubu’nun kurucusu İbrahim Bodur’un 1999’da yaşanan Marmara Depremi’nin sonrasında ‘’Binaların yükünü nasıl hafifletebiliriz?’’ sorusunu sorarak başlattığı çalışma bugünlerde Kalesinterflex markasıyla geliştirdiği büyük ebatlı porselen plaka üretim fikri, global marka olma yolunda yolculuğuna yeni yatırımlarla daha da büyüyerek devam ediyor.

2005 yılında Çanakkale Çan'da Kalesinterflex ile 'dünyanın ilk porselen plaka fabrikası'nı hayata geçiren ve aynı zamanda dünyada ilk 3 milimetrelik kalınlıkta seramik üretimini de yaparak sektöründe bir çığır açan şirket, ikinci Kalesinterflex fabrikasını da 2017 yılında yine aynı tesislerin içinde faaliyete geçirdi ve 1 milyon metrekare olan yıllık üretimini 2 milyon metrekareye çıkarttı. Üçüncü hattını ise 34 milyon euro'luk yatırımla geçtiğimiz günlerde devreye alan şirket, 3 ila 5 milimetre kalınlıklarında ve 120 x 360 ile 100 x 300 santim ebatlarında olan üretimine, yeni yatırımla en büyük ebat olan 6, 10, 12 ve 20 mm kalınlıkta ve 160x320 santim ebatlarını da ekledi.


Bina yükünü 2.5 kat azaltıyor

Akşam’da yer verilen habere göre; Çanakkale Çan tesisleri ve yeni üretim hatlarını basına yerinde anlatan Kaleseramik Genel Müdürü Altuğ Akbaş, dünyanın en büyük, en ince ve esneyebilen seramiği Kalesinterflex'in alışılagelmiş standartlardan iki kat daha fazla katma değer yarattığını söyledi. Seramikte bina yükünü 2.5 kat düşürdüklerini belirten Akbaş, "Zira 2000'li yılların başında bir metrekare seramiğin ağırlığı ortalama 28 kilo civarındaydı. 2005 itibarıyla ürettiğimiz Kalesinterflex ile bir metrekare seramiğin ağırlığını 7 kiloya kadar indirmiş olduk. Dolayısıyla Kalesinterflex yolculuğumuza başlama fikrindeki İbrahim Bey'in bina yükünü hafifletme hedefine ulaşmış olduk. Seramikte metrekare başına ağırlığı 4'te 1'e kadar düşürdük" dedi. Akbaş, bu ürün sayesinde 10 katlı bir bina da 25 ton hafiflemenin sağlandığını da söyledi.

Hidrojen ile imal edildi

Kaleseramik'in Borsa İstanbul'da işlem görmesini temsil eden gong töreni de yeni hatlarının açılışının yapıldığı 27 Temmuz'de gerçekleştirildi. Çıkarılmış sermayenin yüzde 21.25'lik kısmı için halka arz büyüklüğü 2 milyar 735 milyon lira olurken, şirket, halka arzdan elde edilen gelirin yüzde 80'ini mevcut tesislerin modernizasyonu, yenilenebilir enerji yatırımı ve yurdışında yatırım gibi alanlarda değerlendirmeyi planlıyor. Enerji hammadesine ve müşteriye daha yakın olabilecekleri Ortadoğu ile Kuzey Afrika'nın batısı gibi noktalarda kiralama ya da ortaklık gibi modellerle yatırım yapacaklarını belirten Altuğ Akbaş, "Aynı zamanda paydaşı olduğumuz Türkiye'nin ilk 'Hidrojen Vadisi Projesi' HYSouthMarmara–Güney Marmara Hidrojen Vadisi Projesi'nde yer alıyoruz. Bu önemli projeyle birlikte önümüzdeki 4 yıl boyunca hidrojen ile üretim yapmayı ve bu sayede de karbon emisyonumuzu dörtte bir oranında düşürmeyi planlıyoruz" dedi.

Avrupa’nın 5’inci dünyanın 18’inci büyüğü

Kaleseramik'in 1957 yılında Türkiye'nin ilk seramik fabrikası olarak Çanakkale'nin Çan ilçesinde temeli atılan tesis ile Çanakkale Semedeli, Yozgat Yerköy ve Balıkesir Bandırma'da 4 fabrikası var.

Yıllık toplam 56 milyon metrekare seramik kaplama malzemeleri, 1.14 milyon adet seramik sağlık gereçleri ve 84 bin modül banyo mobilyası üretim kapasitesine sahip.

Yurtiçinde 533, yurtdışında da 86 ülkede 164 satış noktası var.

2022 Ceramic World Review Raporu'na göre, 56 milyon metrekare üretim kapasitesi ile Türkiye'nin 1'inci, Avrupa'nın 5'inci, dünyanın 18'inci en büyük seramik kaplama malzemesi üreticisi konumunda.

 Araştırma şirketi GFK'nın 2023 ilk çeyrek verilerine göre de Türkiye'deki karo pazarında yüzde 22.6'lık pay ile pazar lideri.

Toplamda 4 bin 500'den fazla ürün çeşitliliğine sahip.

2023 Mart sonu itibarıyla son bir yıllık net dönem kârını, bir önceki döneme göre yüzde 333 oranında artırarak, 1 milyar 474 milyon TL'ye, net satışlarını da yüzde 98'lik bir artışla 6 milyar 645 milyon TL'ye çıkardı.

Satışlarının yüzde 30'u yurtdışı satışlarıdan gelirken, bu yılın ilk çeyreğinde 2 milyar 18 milyon TL ihracat yaptı.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal