BİM sahibinden dikkat çeken iddia: Gıda fiyatları Mart ve Nisan 2023’te düşecek

Uyguladığı fiyat artışlarıyla gündem olan zincir marketlerden birisi olan BİM’in sahibi Galip Aytaç, enflasyonun önümüzdeki ay itibariyle düşüşe geçeceğini ve gıda fiyatlarının Mart ve Nisan 2023’te düşüş yaşayacağını söyledi.

01.12.2022-11:08 - (Son Güncelleme: 01.12.2022-17:18) BİM sahibinden dikkat çeken iddia: Gıda fiyatları Mart ve Nisan 2023’te düşecek

BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, enflasyon konusunda bir televizyon kanalına kritik değerlendirmelerde bulundu. Uyguladığı fiyat artışlarıyla eleştirilere maruz kalan BİM’de konu hakkında açıklamalarda bulunan Aykaç, "Maliyet enflasyonuna eğilmediğimiz sürece bu konuşmalar spekülatif." dedi.

Gıda fiyatları Mart ve Nisan 2023’te düşecek

Bloomberg HT’ye konuşan Aykaç "Önümüzdeki aydan itibaren enflasyonda baz etkisini göreceğiz, mart-nisan sonrası dramatik düşüş bekliyorum." yorumunu yaptı.

BİM Sahibi Galip Aykaç

Bloomberg HT’ye konuşan BİM CEO'su Galip Aykaç fahiş fiyat uygulamasına dair eleştirileri ise kabul etmedi. Galip Aykaç şunları söyledi:

“Fahiş fiyat konusunun bu kadar gündemde olmasının sebebi enflasyon oranlarının yüksekliği. Dünyanın mücadele ettiği bir enflasyonun biraz daha farklı yaşanır halini görüyoruz. Burada aslında üretimde maliyet enflasyonu var. Maliyet enflasyonuna eğilmediğimiz sürece bu konuşmalar spekülatif. Birçok işletmemiz zarar ediyor, kâr edenlerin de yüzde 0-4 arasında marjı var. BİM açısından herhangi bir ceza beklentimiz yok” 

5 yıldır kar oranımız artmadı

“Kendi kendimize yeteceksek birçok konuda dışa bağımlılığı azaltmalıyız. Tarımı kalkındırmak, hayvancılığı artırmak zorundayız. Bizlerin üzerimize yapıştırılmaya çalışılan şeylere nominal olarak değil, oransal bakılması gerekiyor. Ben şirketim adına söyleyebilirim BİM’in 5 yıllık bilançosunu incelesiler, kâr marjında bir artış yok. Diğer şirketler de aynı durumda”.

Haksız rekabet işliyor

“Kontrollerin sıkılaşmasıyla bir problemimiz yok, varsa eksiğimizi görüyoruz. Bu memlekette haksız rekabet işliyor. Rekabet Kurumu'na mesajımız olsun. Türkiye’nin taklit ürün üreten 3. ülke konumunda olduğu söyleniyor. Buna bir çare bulalım artık. Tedarikte bir daralma olduğu gözüküyor, fiyatlara yansıdığını da hissediyorum. Bugün Türkiye'de çağa ayak uyduramamış 150'den fazla yerel market var"

YORUM YAZ..
Modal