Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi çalışmalarını yerinde takip etmek üzere Afyonkarahisar’a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, burada yaptığı konuşmada projenin son durumunu gözlemlemek adına saha programı düzenlediklerini söyledi.
Çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor
AA’da yer alan habere göre; Uraloğlu, ekip arkadaşlarıyla birlikte güzergah boyunca yapılan incelemelerde, projeye ilişkin bilgi aldıklarını belirtti. "Hızlı tren hattında Polatlı ile Afyonkarahisar arasında toprak işleri, viyadük, köprü ve tünel çalışmaları hız kesmeden devam ediyor" diyen Uraloğlu, "Şu anda 660 metrelik Bayat-1 tünelinin yarısını tamamlamış durumdayız. Mayıs ayı içinde kazı çalışmalarını bitirmeyi hedefliyoruz" dedi. Ayrıca, Afyonkarahisar'ın kuzeyinden ilerleyen 2 bin 208 metre uzunluğundaki V1 Viyadüğü'nde de çalışmaların hızla ilerlediğini aktardı ve devamında şunları söyledi:
"Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren hattında yakın zamanda elektrifikasyon ve sinyalizasyon gibi üstyapı işlerinde de çalışmalara başlayacağız. Hattın, TCDD Genel Müdürlüğü tarafından inşa edilen Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa olmak üzere 180 kilometrelik kesimindeki altyapı işlerinin yüzde 63'lük fiziksel ilerlemesini de gerçekleştirdik. Projemizin bir bölümünü 2026, tamamını ise 2027 yılında bitirmeyi hedefliyoruz. 508 kilometre uzunluğundaki proje kapsamında; Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen İstasyonları olacak şekilde 10 istasyon tasarladık. 40,7 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez ve 177 üstgeçit ile 244 altgeçit inşa ediyoruz. Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'nin tamamlanması ile mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafe 624 kilometreye inecek. Ankara-İzmir arası 14 saat olan seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya inecek."
Milyonlarca vatandaş hızlı tren konforuna kavuşacak
Uraloğlu, proje tamamlandığında Ankara ile İzmir arasındaki hat uzunluğunun 624 kilometre olacağını belirtti. "Çalışmalarımız, zaten Polatlı'ya kadar olan hızlı tren hattından sonra başladığı için 508 kilometre olarak ifade ediyoruz. Bu projede kullanılacak hat, dizayn hızı olarak 250 kilometre saate kadar hızlanabilecek." dedi. "Hattımız tamamıyla hizmete girdiğinde, Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir'de yaşayan yaklaşık 13 milyon insanımız doğrudan hızlı tren konforunu yaşayacak." diye ekledi.
Ankara ile Afyonkarahisar arasındaki seyahat süresinin 1 saat 40 dakikaya düşeceğini belirten Uraloğlu, "Ankara-Uşak arası seyahat süresi 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası ise 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya, Ankara-İzmir arası ise 3 saat 30 dakikaya inecektir." şeklinde konuştu. "Hattımızın tamamlanmasıyla yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz. Bu durum, İzmir'i ve güzergahındaki Manisa, Uşak ve Afyonkarahisar gibi bölgeleri Ankara'ya daha da yaklaştırarak, bölgedeki ticaret hacmini artıracaktır." sözlerini ekledi.
Türkiye 22 yılda demiryollarına 57 milyar dolar yatırım yaptı
Uraloğlu, demiryollarında yük ve yolcu taşımacılığı oranlarını artırmak amacıyla büyük projeleri hayata geçirdiklerini belirtti. "Son 22 yılda demiryollarına toplamda 57 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirdik." dedi.
Mevcut konvansiyonel demiryolu hatlarını yenilediklerini hatırlatan Uraloğlu, "2002 yılında devraldığımız 10 bin 948 kilometrelik demiryolu uzunluğunu 13 bin 919 kilometreye çıkardık. Ayrıca 2 bin 251 kilometrelik yüksek hızlı ve hızlı tren hatları da inşa ettik." diye ekledi. "Ülkemizi, yüksek hızlı tren işletmeciliği ile tanıştırarak Avrupa'da 6., dünyada ise 8. hızlı tren işletmecisi konumuna getirdik. Uzun yıllar vatandaşların tercih etmediği demiryolu seyahatlerini artık hızlı ve konforlu seyahat isteyenlerin ilk tercihi haline dönüştürdük." şeklinde konuştu.
Uraloğlu, yüksek hızlı trenlerin hizmete girdiği 2009 yılından bu yana 85 milyon yolcu taşıdıklarını aktardı.
Bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştüreceğiz
Uraloğlu, Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı Projesi'ni de gündeme aldıklarını belirterek, ‘’Süper hızlı tren hattımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Trenlerimiz saatte 350 kilometre hıza ulaşacak ve seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz. Ayrıca, Gebze'den başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı'na ve Çatalca'ya ulaşacak olan Kuzey Marmara Hızlı Tren hattı projesini de planlarımız arasına aldık." dedi.
Uraloğlu, demiryollarının çağın gerektirdiği değişimi yakaladığını ve dinamik bir yapıya kavuştuğunu ifade ederek, "2053 yılı hedeflerimiz doğrultusunda demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin 590 kilometreye yükseltmeyi planlıyoruz. Karayollarındaki yüzde 72'lik yük taşımacılığının payını düşürmeyi, demiryollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını yüzde 22'ye çıkarmayı hedefliyoruz. Yolcu taşımacılığında yıllık ortalama 19,5 milyon olan yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz. Ülkemiz adına çok büyük ve önemli bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştürmüş olacağız." sözlerine yer verdi.