Bildirim yükümlülüklerinin azaltılmasından bürokratik süreçlerin hafifletilmesine kadar çeşitli yenilikler içeren bu uygulamalar, mükelleflerin iş yükünü azaltmayı hedefliyor.
Ba-Bs Bildirimleri Kalkıyor: 1,6 Milyon Mükellefe Rahatlama
Bakan Şimşek, bilanço esasına göre defter tutan yaklaşık 1,6 milyon mükellefi ilgilendiren Ba-Bs bildirimlerinin yakın zamanda kaldırılacağını duyurdu. Elektronik belge kullanımının yaygınlaşması ve kurumlar arası veri paylaşımının etkinleştirilmesiyle bu form ihtiyacının azaldığını belirtti.
e-Defter Uygulaması Genişliyor: 1 Milyon Mükellef Daha Dahil Olacak
Mehmet Şimşek, e-Defter uygulamasının kapsamını genişleteceklerini ve bilanço esasına göre defter tutan tüm mükelleflerin bu sisteme dahil olacağını söyledi. Halihazırda 720 bin mükellef tarafından kullanılan bu uygulamanın, yaklaşık 1 milyon mükellefi daha kapsayacağı belirtildi.
Elektronik Belgeler Yaygınlaşıyor: Gider Pusulası da e-Belgeye Dönüşüyor
Bakan Şimşek, elektronik ortamda düzenlenebilen fatura, irsaliye gibi belgeler arasına gider pusulasını da eklemek için çalışmalar yapıldığını açıkladı. Bu adımın, hem zamandan hem de maliyetten büyük tasarruf sağlayacağını vurguladı. Ayrıca, e-Tebligat sistemiyle 9 milyar liralık posta masrafı tasarrufu sağlandığını ifade ederek şunları kaydetti:
"Bildirim yükümlülüklerinin azaltılması, vergiye gönüllü uyum ile kayıt dışı ekonomiyle mücadelenin artırılması ve bürokratik süreçlerin azaltılması amacıyla bir dizi uygulamayı devreye alıyoruz. Bu kapsamda, gider pusulasını elektronik ortama taşıyor, e-Defter uygulamasını yaygınlaştırıyor, Ba-Bs bildirimlerini kaldırıyor ve elektronik tebligatın kapsamını genişletiyoruz.
Elektronik ortamda düzenlenen bu belgeler muhataplarına elektronik olarak iletildiğinden hem zaman hem de kağıt, toner, posta ücreti gibi masraflardan çok büyük oranda tasarruf ediliyor. Bu belgelerin arasına gider pusulasının da eklenmesi için bir çalışma yapıyoruz. Hem alıcı hem de satıcı tarafından imzalanması gereken bu belgenin elektronik ortamda ya da iletişim araçları kullanılarak onaylanmasının sağlanması üzerinde duruyoruz. Halihazırda muhatabına bir kağıt çıktısı verilen "e-Müstahsil Makbuzu"nda da benzer yöntemin kullanılması planlanıyor. Ayrıca, vergi mükellefleri tarafından düzenlenen ve bu yıl için 6 bin 900 lira olan fatura düzenleme limiti altında kalan faturaların da elektronik ortamda düzenlenmesi temin edilerek muhasebe ve beyan süreçlerinin etkinleştirilmesi hedefleniyor.
Tebligatlardan hızlı, etkin ve ücretsiz haberdar olunması amacıyla araç alanların da e-Tebligat uygulamasına dahil olmasına ilişkin çalışma yapıyoruz, İlk aşamada sıfır araç alanların uygulamaya dahil olması planlanıyor.
Yapılması planlanan değişiklikle mükelleflerin, aralarında aracılık ve sorumluluk sözleşmesi bulunan meslek mensuplarını da Dijital Vergi Dairesi'nde yer alan hizmetlerden yine kendi belirledikleri için işlem yapabilmeleri konusunda yetkilendirebilmeleri söz konusu olacak. Böylece mali müşavirler, mükelleflerin bilgilerine gerek duymadan kendi bilgileri ile Dijital Vergi Dairesi'ne giriş yaparak yetkili oldukları işlemleri mükellefleri adına yapabilecek."