Bakan Karaismailoğlu açıklamasında ‘İlk ray kaynağını Sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle Ocak 2020'de yaptığımız metro hattımızda, son TBMM'nin çalışmalarını 10 Mayıs 2020'de tamamlayıp Gayrettepe istasyonuna ulaştık. 8 Eylül 2020'de ilk trenlerimizi raylara indirdik. Kasım 2021'de de bu noktada, ilk sinyalizasyon test sürüşlerini başlatacağız - Tek yön yolcu kapasitesi saatte 38 bin 400 olarak planlanan hat üzerinden günde 600 binin üzerinde yolcu taşınacak. Projenin toplam ilerleme oranı yüzde 91,86 - Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı metrosunun tüm istasyonlarını hizmete aldığımızda İstanbullulara rahat, emniyetli ve hızlı bir kent için ulaşımı da sağlayacağız - Metro hattımızın 20 yıllık işletme vizyonundaki ekonomik getirisi yaklaşık 2 milyar 639 milyon avro olacak - Özellikle toplu ulaşımda son günlerde yaşanan sıkıntılar, İstanbul'un ulaşım meselesinin birilerinin keyfine bırakılacak bir konu olmadığını bir kez daha gösterdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro Hattı Projesi'ne ilişkin, İlk ray kaynağını Sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle Ocak 2020'de yaptığımız metro hattımızda, son TBMM'nin çalışmalarını 10 Mayıs 2020'de tamamlayıp Gayrettepe istasyonuna ulaştık. 8 Eylül 2020'de ilk trenlerimizi raylara indirdik. Kasım 2021'de de bu noktada, ilk sinyalizasyon test sürüşlerini başlatacağız’ diyerek metro çalışması hakkında bilgilendirmede bulundu.
VATANDAŞLARIMIZIN MAĞDUR EDİLMESİNE TAHAMÜLÜMÜZ YOK
Bakanlık olarak İstanbul'un altyapı ve ulaşım alanında gelişimini büyük bir ciddiyetle ele aldıklarını belirten Karaismailoğlu açıklamasına ‘Yatırımlarımızı, yalnızca bugün için değil, gelecek kuşaklara da hizmet edecek şekilde tasarlayarak bir bir hayata geçiriyoruz. Özellikle toplu ulaşımda son günlerde yaşanan sıkıntılar, İstanbul'un ulaşım meselesinin birilerinin keyfine bırakılacak bir konu olmadığını bir kez daha gösterdi. Milletimiz müsterih olsun, bizim ne İstanbul'un ne de tek bir vatandaşımızın mağdur edilmesine tahammülümüz olamaz.
METRO HATTINDA KULLANILACAK ARAÇLARIN YÜZDE 60 ORANINDA YERLİ OLACAK
Bakan Karaismailoğlu açıklamasına ‘Metro hattında kullanılacak 136 aracın en az yüzde 60 oranında yerli olacak. Yerli motorlar da kullanılacak. Metro hattımız, ince işleri devam eden Kağıthane istasyonumuzda yüzeyden Kabataş-Mahmutbey metro hattına entegre olacak. Gayrettepe istasyonunuzda da Yenikapı-Taksim-Hacıosman metrosuna entegre olacak. Ayrıca, yapımı Bakanlığımız tarafından devam eden Arnavutköy-Başakşehir-Halkalı metrosu ile Küçükçekmece Marmaray'a kadar devam edip metro hattımız 70 kilometreye ulaşacak.. AK Parti hükümetleri olarak bizler 'Halka hizmet, Hakk'a hizmettir' düsturundan hiç şaşmadık. Başkaları, yapımı devam eden metro inşaatlarını toprakla doldururken, temel atmama programları düzenlerken, bizler milletimizin rahat, emniyetli, konforlu ve daha hızlı ulaşım imkanlarına kavuşması için gece-gündüz çalışıyoruz. Çalışmaya, hizmet etmeye de devam edeceğiz. İstanbul'un ihtiyacı, Türkiye'nin ihtiyacı, milletin arzusu ne ise yerine getirmek için devlet olarak biz varız. Bakanlık olarak ulaştırma ve haberleşme yatırımları başta olmak üzere, her türlü hizmette İstanbul halkının yanında ve yakınında olmaya devam edeceğiz’ diyerek konuşmasına son verdi.
METRONUN SİMGESİ DEĞİŞTİ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda İstanbul'da metronun simgesinin değiştiğini duyurdu.