AVM Doluluk Oranları Her Geçen Gün Artıyor

İsfanbul Alışveriş Caddeleri Yönetim Direktörü Kemal Baştürk, 'Doluluk oranlarımız 11 mayıs-31 mayıs arasında AVM girişlerinde yüzde 70 bandında azalış gösteriyordu, 1 haziran itibariyle düşüş seviyesi yüzde 30'lara geriledi.' diye konuştu.

18.07.2020-12:05 - (Son Güncelleme: 18.07.2020-11:46) AVM Doluluk Oranları Her Geçen Gün Artıyor

İsfanbul Alışveriş Caddeleri Yönetim Direktörü Kemal Baştürk, AVM'lerinin açılmasından bu yana doluluk oranlarıyla ilgili, '11 mayıs-31 mayıs arasında AVM girişleri bir önceki yıla kıyasla yüzde 70 bandında azalış gösteriyordu, normalleşme dönemi dediğimiz 1 haziran itibariyle bu düşüş seviyesi yüzde 30'lara kadar geriledi.' şeklinde konuştu.

Baştürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada AVM'lere ziyaretlerin her gün arttığını ifade ederek, kapalı kaldıkları zaman içerisinde de sosyal medya üzerinden 'caddelerinizi, tramvayınızı ve göletinizi' çok özledik gibi mesajlar aldıklarını ve aynı alakanın normalleşmeyle de devam ettiğinin altını çizdi.

Açık alan alışveriş caddeleri olan bir AVM olmanın oldukça büyük bir avantaj olduğunun altını çizerek, 'Doluluk oranımızı 2 kademeli değerlendiriyoruz, 11 mayıs-31 mayıs arasında AVM girişleri bir önceki yıla kıyasla yüzde 70 bandında azalış gösteriyordu, ikinci normalleşme dönemi dediğimiz 1 haziran itibariyle yine kademeli olarak düşüş seviyesi yüzde 30'lara kadar geriledi.' dedi.

Uzun süre devam eden karantina dönemin ardından tüketicilerin hızla birikmiş alışveriş gereksinimlerini karşılamaya başladıklarından bahseden Baştürk, şu ifadeleri kullandı:

'Literatürde buna rövanş alışverişi deniliyor. Özellikle teknoloji marketlerde ciro artışı yaşanmakta. Çocuk ürünleri satışında da yüzde 30 artış yaşandı. Kuaföre gidenler açısından kadın erkek müşteri segmentlerinde kadınlar lehine çok ciddi bir büyüme var. Cirolar ise açılan mağazalar bazında bir önceki yılla kıyaslandığında yüzde 75 seviyelerini koruyor. Yeme içme alanlarının tamamının açılmasıyla misafirlerimiz dikkatli bir şekilde vakitlerini cafe ve restoran alanlarında geçirmeye başladı. Aslında sektörel bazda önemli bir ayrışma olduğunu da ifade edebilirim. Eğlence alanları en ağır darbeyi alan sektör oldu açıkçası. Pandeminin farklı sektörlerde farklı yansımaları oldu.'

Yeni normal süreçle beraber 11 mayıs tarihinde kapılarını açan ilk AVM’ler arasında olduklarını ifade eden Baştürk, 'Önlemler En Büyük Gücümüz ve Temassız Operasyon sloganlarıyla aldığımız önlemleri hayata geçirdik. Daha önce hiçbir örneği olmayan ve bir hekim tarafından yönetilen Hijyen ve Sağlık Yönetimi Kurulumuzu kurduk ve aldığımız kararları bu kurul ile değerlendirip uyguluyoruz. İlk açtığımız günden beri de önlemlerimizi maksimum seviyede tutuyoruz.' şeklinde konuştu.

Baştürk, devletin bu dönemde etkin ve yol gösterici bir tutum sergilediğine vurgu yaparak,'Minumum temasla alışverişlerin tamamlanması ve sosyal mesafelerin titizlikle uygulanmasını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra aldığımız önlemleri misafirlerimize doğru anlattığımıza inanıyoruz. Bu konuda şeffaf bir politika izledik. AVM’mize gelen misafirlerimiz bize güvenerek caddelerimize geliyor.' ifadelerini kullandı.

AVM'lerin kapalı olduğu süre zarfında zararların telafisi için gayret gayret gösterdiklerini belirten Baştürk, açıklamarını şu ifadelerle sürdürdü:

'Geçen yıl Perakende Performans Yönetimi (PPY) sistemimizi hayata geçirmiştik. Bu sistem sayesinde AVM’miz içinde faaliyet gösteren mağazaların satış performanlarını günlük olarak takip ediyor ve hedefledikleri rakama ulaşmaları noktasında stratejik destek sunuyoruz. Yine bu sistem sayesinde tüm mağazalarımızı sektörel kırılımlarıyla takip edip gerekli kira desteklerini de vermeye devam ediyoruz.

Bunun yanın sıra bir takım yeni perakende oluşumlarının da AVM’lerden alanlar istediğine şahit oluyoruz. Örneğin rahat giyim sektöründen artan bir kiralama talebi gündeme geldi, yine e-ticaret şirketleri fiziki temas noktası ihtiyaçlarını da AVM’ler vasıtasıyla karşılama niyetindeler. Bir diğer olasılık ise lojistik anlamında AVM'lere yeni fonksiyonlar yüklenebileceğidir. Kısacası çok yönlü esen fırtınaların olduğu ancak fırsatların da bulunduğu bir değişim dönemine girdiğimizi ifade edebiliriz.'

Baştürk, İsfanbul Alışveriş Caddeleri olarak kurumsal kimliklerinin tekrar tanımlamasını bugüne kadar sektör içinde ayrışmak için atılan proaktif bir adım olarak tanımladıklarını ifade ederek, '2013 yılında kurulduğumuzdan bu yana zaten Türkiye’nin en büyük cadde AVM’lerinden biri olarak nitelendiriliyoruz ve bu yönümüzle gerek sektör gerek ziyaretçilerimiz nezdinde alternatif bir deneyim noktasıyız.' diye konuştu.

Türkiye'de AVM kültürüne yönelik yenilikçi bakış açısına gerek duyulduğuna işaret eden Baştürk, 'Tıpkı İstiklal Caddesi veya Bağdat Caddesi gibi köklü bir kamusal alan olmaya doğru hızla ilerliyoruz. Alışveriş kültürünü yeniden tanımladığımıza dair çok güçlü argümanlar bunlar. Ülkemizin ve kültürümüzün alışveriş merkezlerine yönelik böyle yenilikçi bir bakış açısına ihtiyacı vardı.' ifadelerini kullandı.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal