Europcar Türkiye Genel Müdürü Fırat Fidan, konuyla alakalı "Turizmdeki daralma, yabancı turist sayısı ve iş amaçlı seyahatlerdeki azalma ile birlikte araç kiralama sektörü, bu sene beklediği büyümenin aksine hızlı bir daralma sürecine girdi." açıklamasında bulundu.
Europcar Türkiye Genel Müdürü Fidan, "Koronavirüs salgınıyla oluşan süreç bu şekilde devam ederse araç kiralama sektörü 2020'ye yönelik büyüme hedefinin aksine daralma yaşayacaktır. Haziran ayına kadar pandemi biterse ve sektöre bazı teşvikler verilirse yılın geri kalanında toparlanmamız mümkün olabilir." diye konuştu.
Europcar'dan gelen yazılı açıklamada, bütün dünyayı tesiri altına alan ve kısa süre içerisinde küresel salgın haline dönüşen coronavirüsün pek çok sektörü olduğu gibi araç kiralama sektörünü de negatif etkilediği belirtti.
Salgının bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sadece insan sağlığını değil ekonomiyi tehdit etmeye başladığını ifade eden Fidan, şu ifadeleri kullandı:
"Coronavirüs salgınıyla oluşan süreç bu şekilde devam ederse araç kiralama sektörü 2020'ye yönelik büyüme hedefinin aksine daralma yaşayacaktır. Haziran ayına kadar pandemi biterse ve sektöre bazı teşvikler verilirse yılın geri kalanında toparlanmamız mümkün olabilir. Turizm ve perakende sektörünün yanında en önemli ticaret ortağının AB ülkeleri olması sebebiyle salgının olumsuz etkileri Türk otomotiv sanayisinde de hissedilmeye başladı.
Turizmdeki daralma, yabancı turist sayısı ve iş amaçlı seyahatlerdeki azalma ile birlikte araç kiralama sektörü, bu sene beklediği büyümenin aksine hızlı bir daralma sürecine girdi. Hedeflerimizi yılın ikinci yarısına göre revize ettik. İki ay içinde virüsün etkileri biterse ve hükümet havayolu ulaşımında olduğu gibi bir teşvik verirse ekonomideki toparlanmayla birlikte yılın üçüncü ve dördüncü çeyreğinde araç kiralama sektörünün de dengelenebileceğini düşünüyoruz. Ancak kısa vadede sürecin ne kadar süreceğini öngörememek bütün sektörü endişelendiriyor."
Kısa dönem araç kiralama sektöründe olan pazarın daraldığını belirten Fidan, "Salgına bağlı olarak şirketlerin evden çalışma düzenine geçmesi, bireylerin kişisel seyahatlerini ve tatillerini ötelemesi gibi faktörler kısa vadede Türkiye’deki araç kiralama sektörünü daraltacaktır. İlk vakanın açıklandığı zamandan bugüne kadar ortaya çıkan tablo bunu gösteriyor. Diğer yandan toplu taşımaya alternatif olarak araç kiralamanın gündeme gelmesi, orta ve uzun dönemde sektörümüz için yeni bir fırsat doğurabilir." diye konuştu.
Fidan, son dönemde küresel, bölgesel ve ulusal seviyede yaşanan sosyal ve ekonomik değişimlerin araç kiralama sektöründe de alışkanlıkları değiştireceğini ifade ederek, "Sahiplenmek yerine kiralamak, paylaşım ekonomisi ve alternatif mobilite çözümleri gibi kabul gören kavramlar sayesinde Türkiye’deki araç kiralama sektörü de gelişecektir. Alışkanlıkları değiştirmek yaşadığımız olağandışı koşullar sonucunda kendiliğinden olacak gibi görünüyor. Araç kiralama alışkanlığı da bu sayede gelişip, değişecek. Bize düşen bu süreci sektör olarak iyi değerlendirip, doğru, kaliteli ve güvenilir hizmet ile müşterilerimizle tekrar buluşmaktır. Böylelikle yalnızca virüsün ekonomik etkisini atlatmakla kalmaz, yeni döneme de hazırlıklı girmiş oluruz." şeklinde konuştu.