1994 senesinde kurulmuş olan Amazon, dünyadaki en büyük e-ticaret sitesi olmasının yanı sıra dünyadaki en önemli 5 şirketten de biridir. Üyeler, Amazon platformunda müşteri olarak alışveriş keyfi yapabildikleri gibi birkaç basit adımın ardından satıcı olarak da platformda yer alabiliyorlar. Müşterilerinin memnuniyetini ön planda tutan Amazon, bu sayede üye sayısını artırmıştır. Amazon'un müşteri hizmetleri uygulamasıyla kullanıcılar ürün, hesap, ödeme, kargo gibi birçok konuda destek alabiliyor. Ayrıca, platformun çağrı merkeziyle iletişim kurarak değişim ile iade konularında da yardım alabiliyorsunuz. Asya, Avrupa, Kuzey Amerika, Güney Amerika ve Okyanusya’da hizmetlerini sürdüren Amazon'un Türkiye'ye girişi 2018 senesinde olsa da, etkili bir satış yapması iki yılını almıştır.
Amazon çağrı merkezi bilgileri
Telefon Numarası: 0850 390 21 53
Çalışma Saatleri :Pazartesi – Pazar 09:00 – 20:00
Direkt Bağlanma: Çağrı merkezini aradıktan sonra operatör yardımıyla direkt bağlantı kurabilirsiniz.
Amazon iletişim bilgileri
Müşteri Hizmetleri Numarası: 0850 390 21 53
Müşteri Hizmetleri E-Mail Adresi: [email protected]
Genel Müdürlük Adresi: Esentepe Mahallesi Bahar Sokak No: 13/52 Şişli, İstanbul
Genel Müdürlük Telefon Numarası: 00 1 206-922-0880 (ABD)
Sosyal Medya Hesapları: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn
Amazon'un kurucusu kimdir?
Amazon platformunun kurucusu dünyanın en zengin kişisi özelliğine sahip olan Jeff Bezos'dur. Yatırımcı, girişimci, medya sahibi, sanayici olarak bilinen Bezos, Amazon platformunu 1994 senesinde kurdu. İlk olarak kitap satarak başlattığı bu platform, şimdilerde en önemli ve büyük şirketler arasına adını yazdırmıştır. Jeff Bezos'un güncel servetinin 210 milyar dolar olduğu biliniyor.
Amazon nedir? Nasıl kullanılıyor?
Platform, oyuncaktan yapı markete kadar aklınıza gelecek her türlü ihtiyacınızı temin edebileceğiniz ya da bu ihtiyaçların satışını yapabileceğiniz e-ticaret sitesi olarak tanımlanıyor. Amazon platformunda satış ortaklığı ya da müşteri hesabı açmanız mümkündür.
Amazon'da nasıl alışveriş yapılıyor?
Siteden alışveriş yapmak için izlemeniz gereken adımlar şunlardır:
- İlk olarak Amazon'un resmi sitesine giriş yaparak üye olun ve istediğiniz ürünleri sepetinize ekleyin,
- Ürünlerinizin teslim edileceği adres ile kargo firmasını belirleyin,
- Ödeme şeklinizi de belirledikten sonra tamamla seçeneğini seçin.
Bu adımlardan sonra alışverişiniz tamamlanmış olacak.
Amazon'da nasıl satış yapılıyor?
Amazon sitesinde satış yapabilmek için yapmanız gerekenler şunlardır:
- Satıcı hesabı oluşturmanız gerekiyor,
- Hesap oluşturma esnasında gerekli bilgilerinizi eksik olmadan girin,
- Ardından hesabınızın onay almasını bekleyin,
- Hesabınız onaylandığında satacağınız ürünlerinizi envantere yükleyin.
Amazon'un çalıştığı kargolar hangileridir?
Amazon, ürün çeşitliğinin yanı sıra kullanıcılarına kargo çeşitliliği de sunmaktadır. Sitenin çalıştığı kargo şirketleri arasında; Aras Kargo, MNG Kargo, AGT Kurye, Kolay Gelsin, UPS Kargo yer almaktadır.
Amazon Prime özellikleri nelerdir?
Üyeler kendilerine özel avantajlardan faydalanmak için Amazon Prime aboneliğinden yararlanabilirler. Amazon Prime, müşterilerin avantaj ile fırsatlardan daha çok yararlanması amacı ile geliştirilmiştir. Prime özelliğine sahip olan kullanıcılar aynı günde teslimat, hızlı teslimat gibi kargoda avantajlardan ya da özel video ile müzik akışlarından yararlanabiliyorlar.
Amazon Prime üyelik ücreti
Üç aylık ya da yıllık olarak ücretlendirilen Prime özelliğinin aylık ücreti 7,90 TL'dir. Prime ödemeleri sadece banka ya da kredi kartıyla yapılmaktadır.
Amazon'da en fazla satılan ürünler nelerdir?
Siz de Amazon'da satış yapmak istiyorsanız ancak satacağınız ürüne bir türlü karar veremiyorsanız aşağıda sunduğumuz seçenekler arasından tercih yapabilirsiniz. İşte Amazon üzerinden en çok satışı yapılan ürünler:
- Akıllı saat, tablet, televizyon vb. elektronik eşyalar,
- Kitap
- Oyun ve Oyuncak
- Kıyafet, ayakkabı ve aksesuar
- Hobi ürünleri,
- Ev gereçleri ve dekorasyon ürünleri.