Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı ile SunExpress iş ortaklığında, Güvenli Turizm Sertifika Programı'nın tanıtımı için Alman seyahat uzmanları Antalya'ya gitti.
Organizasyona katılım sağlayan seyahat uzmanları, şehir gezisinde Antalya'da alınan koronavirüs önlemleri ve turistik tesisleri yerinde görerek tecrübe etme olanağı buldu.
Geziye katılım sağlayan Alman sektör öncüleri, Güvenli Turizm Sertifikası Programı'nın Antalya'daki işleyişiyle ilgili bilgi edinmiş oldu.
Program için şehre giden Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, AA muhabirine, Bakanlık tarafından yapılan program çerçevesinde turizm uzmanlarının Türkiye'de ağırlanarak, önlemlerin yerinde görülmesi doğrultusundaki faaliyetlerin devam ettiğini dile getirdi.
Bilhassa Almanya'dan gelen sektör öncülerinin Türkiye'de alınan önlemleri takdir ve hayranlıkla izlediklerini belirten Güler, Almanların da Türkiye'de tatillerini yapmak için istekli olduklarını dile getirdi.
'TÜRKİYE'YE GELMEYİ ÇOK İSTİYORLAR'
Güler, oldukça ciddi bir talep olduğunun altını çizerek, şu ifadeleri kullandı:
'Bir Alman vatandaşı gözünden bakıldığında herhangi bir engel görmüyorlar ve Türkiye'ye gelmeyi çok istiyorlar. Özellikle Güvenli Turizm Sertifika Programı kapsamında bir önceki organizasyonda ağırladığımız grupta yer alanlar arasında ayrılırken hava limanında ağlayanlar oldu. Almanya'dan hem bireysel olarak hem de tur operatörlerinden çok büyük bir talep var. Bir an önce yasağın kaldırılmasını ve Almanların Türkiye'ye gelmesini istiyorlar.'
Son senelerde ülkemizinde turizm tanıtımlarında farklılığı artırdığına işaret eden Güler, koronavirüs pandemisi öncesi 18 ülkede de televizyondan tanıtım yapmayı planladıklarını söyledi.
2023 turizm stratejisinde hedef pazarların verildiğini, bilhassa Sırbistan ve Çekya benzeri ülkelerin hedefler içerisinde olduğunu belirten Güler, Hindistan ile Uzak Doğu ile alakalı da hedeflerin olduğunu, bu sebeple geliştirdikleri tanıtım yollarını da hedef odaklı olarak çeşitlendirdiklerini belirtti.
GO TURKEY
Güler, önümüzdeki haftalarda 'Go Turkey'in yeni versiyonlarıyla hedef esaslı tanıtımların yapılacağını ifade ederek, şu açıklamalarda bulundu:
'Sadece deniz, kum, güneş değil, inanç, gastronomi, bisiklet turizmi için de özel mikro siteler hazırlanıyor, mikro programlar şeklinde de bunlar sunuluyor ve tanıtıyoruz. Yeni başladığımız bir tanıtım stratejimiz de Türkiye ile ilgili bilgi sağlanması için rehberleri eğitiyoruz. Hindistan'da buna başladık ve çok büyük bir grup eğitim almaya başladı. Dijital ortamda daha interaktif olunması gerektiğini biliyoruz. Bu alanda yaptığımız çalışmalar da fark ediliyor. Sadece bazı şeyleri koyarak tanıtım yaparsanız pek ilgi görmüyor ama yaşayan, canlı, güncel, merak edilen ve tüketiciye dokunan bir marka algısını yerleştirmeye çalışıyoruz.'