Volkswagen, hafif ticari araç kategorisinde yer alan tamamen elektrikli ilk modeli olan ID.Buzz ve ID.Buzz Cargo’nun dünya prömiyerini gerçekleştirdi.
Yapılan açıklamaya göre, ID.Buzz, Volkswagen Ticari Araç tarafından Hannover'de, Volkswagen Grubu'nun Modüler Elektrikli Tahrik Platformunda (MEB) geliştirildi.
Markanın tamamen elektrikli otomobiller için geliştirdiği ilk ölçeklenebilir seri üretim platformu olan MEB'in, farklı modeller ve segmentler için temel oluşturduğu aktarıldı. MEB platformunun, geleceğin yeni modelleri için, yazılım ve teknolojinin daha da geliştirilmesine olanak tanıdığı bilgisi verildi.
Ayrıca, yeni kendi kendine park etme ve yarı otonom sürüş asistanının en son sürümü gibi teknolojilerin de opsiyonel olarak sunulduğu belirtildi.
Şarj süresi 30 dakika
ID.Buzz ve ID.Buzz Cargo modellerinde toplam 82 kWh enerji sağlayan yüksek voltajlı lityum iyon batarya bulunurken, söz konusu batarya arka aksa entegre edilmiş olan 150 kW'lık elektrik motorunu besliyor. Her iki aracın maksimum hızı elektronik olarak 145 km/s ile sınırlandırılmış durumda. Aracın elektrikli motoru aynı zamanda 310 Nm'lik maksimum tork üretiyor.
Bataryanın konumu sayesinde düşürülmüş olan ağırlık merkezi aracılığıyla aracın dinamizminde artış yakalandığı belirtilirken, ID. Buzz'ın dönüş dairesi çapının yaklaşık 11 metre olduğu söyleniyor.
Bununla beraber, elektrikli araçtaki lityum iyon batarya, 11 kW alternatif akımla (AC) şarj edilebildiği gibi, bir CCS konektörü tarafından da DC hızlı şarj istasyonunda 170 kW'a kadar artan bir güçte şarj edilebilme imkanına sahip. Eğer bu şekilde şarj edilirse bataryanın şarj seviyesi yarım saatte yüzde 5’ten yüzde 80’e yükseliyor.
Tasarımda 1950 esintisi
Aracın tanıtımında konuşan Volkswagen yöneticileri, ID. Buzz’ın 1950'lerde yollara çıkan 'Bulli' modelinden ilham alındığını belirtirken, ID. Buzz versiyonlarının her ikisinin de T1'in (orijinal Bulli) stilistik unsurlarından yararlandığını açıkladı. Orijinal Bulli’de olduğu gibi ID.Buzz'ın da arkadan itiş özelliğine sahip olduğunu da belirtmekte fayda var.
Yapılan açıklamaya göre, karbon ayak izi sıfıra indirgenen ID.Buzz’ın her iki versiyonunun iç mekanında da, geri dönüştürülmüş sentetik malzemelere yer verildi ve gerçek deriyle herhangi bir işlem yapılmadı.
ID. Buzz üretimine bu yılın ilk 6 ayında başlanması ve sonbaharda Avrupa lansmanının gerçekleştirilmesi hedefleniyor. ID. Buzz'ın, elektrikli araç regülasyon ve homologasyon süreçlerinin tamamlanmasıyla eş zamanlı olarak da Türkiye pazarına sunulacağı da gelen bilgiler arasında.
Benzeri ülkemizde üretilecek
VW, ID. Buzz haricinde daha büyük boy elektrikli ticari araçlar da piyasaya sürmeyi amaçlıyor. Öyle ki, bu modellerden birinin Türkiye'de Ford Otosan tarafından üretilmesi düşünülüyor.
Otosan, bundan kısa bir zaman önce Türk otomotiv tarihinin en büyük yatırımı olan 2 milyar euro tutarında yeni bir yatırım planı duyurmuştu.
Hayata geçireceği 'Yeni Nesil Ticari Araç ve Batarya Üretimi' tesisi ile Kocaeli fabrikasını batarya dahil elektrikli araç entegre üretim tesisi haline çevirecek şirket, Ford ve VW'nin 2019 yılında yaptığı anlaşma kapsamında, Ford E-Transit haricinde Volkswagen'in yeni nesil 1 tonluk ticari araç modelinin de üretimini de üstlenecek. Otosan tarafından elektrikli VW'nin, ID. Buzz'a göre daha fazla yük taşıma kapasitesine sahip olması düşünülüyor.
Bununla beraber, yerli elektrikli otomobili önümüzdeki yıl yollara çıkarmaya hazırlanan Togg da, hafif ticari model geliştirmek üzerinde duruyor. Togg CEO'su Gürcan Karakaş, daha önce yaptığı açıklamalarda, SUV ve sedan modeller haricinde, elektrikle çalışan hatchback, MPV ve hafif ticari otomobiller de üretebileceklerinin sinyallerini vermişti.
Avrupa ve Türkiye'de üreticiler elektrikli hafif ticari modeller üzerinde dururken, ABD pazarında ise markalar arasındaki elektrikli araç yarışı pick-up modeller üzerinden devam ediyor.