NetEase Inc, Çin'deki e-ticaret birimi Kaola'yı Alibaba Group Holdings'e 2 milyar dolar karşılığında satmak için anlaştığını açıkladı.
NetEase tarafından paylaşılan açıklamaya göre Alibaba, Kaola'nın mevcut marka altında bağımsız biçimde faaliyetlerini sürdürmesi niyetinde.
Uzun zamandır konuşulan anlaşma, Alibaba ve JD.com dahil Çin'in e-ticaret firmalarının ülkenin ekonomik büyümesindeki hafif düşüş ile yavaşlayan internetten alışveriş sektöründe yeni niş segmentler aradıkları dönemde geldi.
DİREKT ÜRETİCİDEN ALDIĞI ÜRÜNLERİ PAZARLIYOR
Alibaba'nın Tmall sitesi halihazırda yabancı markaların dijital mağazalar oluşturmasına imkan tanıyor olsa dahi Kaola daha varlıklı müşterilere çoğunlukla direkt üreticiden aldığı ürünleri pazarlıyor. Çinli tüketiciler lüks ürünler sektörünün dünya çapındaki gelirlerinin üçte birinden fazlasını oluşturuyor.
Alibaba CEO'su Daniel Zhang; Kaola ile, Alibaba ekosistemindeki yeniliklerle Çinli tüketicilerin deneyimini ve ithalat hizmetini geliştireceklerini söyledi.
Son Dakika Dünya Haberleri için aşağı kaydırın.