Önce Endonezya ardından Etiyopya'da 737 Max 8 türü yolcu uçağını düşmesi neticesinde toplam 346 kişi yaşamını yitirmişti. Bu gelişmeler ardından bütün dünyadan ambargo yiyen Boeing firması, flaş bir adım atarak 737 Max 8'deki tartışmalı yazılımı güncelleme kararı vermişti. Tartışmaların ortasındaki firmayı zora sokacak yeni bir gelişme meydana geldi.
AMERİKALI PİLOTLARDAN DEHŞETE DÜŞÜREN ŞİKAYETLER
The Dallas Morning News'e açıklamalar yapan Amerikalı pilotlar, 8 ay önce o yazılım ve 737 Max 8 türü için firmayı nasıl uyardıklarını aktardı.
Etiyopya kazası olmadan önce Max 8 hakkında, Ekim ve Kasım aylarında en az beş şikayetin yapıldığı kaydedildi. Çoğu, otomatik pilot ya da uçağın kalkışından kısa süre sonra düşmesiyle alakalı olan şikayetlerde bulundu.
BİRİNCİ PİLOT: BÖYLE BİR UÇAĞI PİLOTLARA "UÇURUN" DEMEK MANTIKSIZ
Bir pilot Max 8'in uçuş kılavuzunun "yetersiz" olduğunu şikayet etti. Pilot, "Üreticilerin, Federal Havacılık Kurulu'nun (FAA) ve havayollarının daha öncekilerden oldukça karmaşık sistemlere sahip olan bir uçağı; yeteri derecede eğitmeden, geçerli kaynakları sağlamadan ve nitelikli dokümanı aktarmadan pilotlara uçurmasının mantıksız olduğunu zannediyorum" diyerek, karakteristik artış sistemi veya MCAS manevraları hakkında yeterli emrin olmadığını ifade etti.
İKİNCİ PİLOT: OTOMATİK PİLOT DEVREYE GİRİNCE 2-3 SANİYE SONRA UÇAK AŞAĞI DÜŞÜYOR
Şikayetlerin çoğunda pilotlar, kalkış esnasında uçağın burnunun aşağıya indiğini bildirdi. Mesele ile alakalı bir pilot, "Otomatik pilotun etkinleştirilmesi ardından 2-3 saniye içerisinde uçak aşağıya düşüyor" dedi. Fakat otomatik pilottan çıkıldığı takdirde uçağın yükselmeye devam edebildiğini ifade etti.
Şikayette bulunan pilotlardan bir tanesi de, "Biz kalkış süresini düşündük ve bende uçuş profilini ve otomasyon sistemimizi gözden geçirdim. Fakat uçağın düşmesi ile alakalı herhangi bir neden bulamadım" dedi.
Son Dakika Dünya Haberleri için aşağı kaydırın.