Pandemi dönemiyle beraber otomobil sektöründeki fiyatlar giderek arttı. Sıfır araçlarda yaşanan tedarik sıkıntısı ile beraber de 2.el otomobil piyasasına talep arttı. Satıcılar ise durumu avantaja çevirerek, 2.el araç fiyatlarını iki katına çıkarttı. Ancak son yapılan düzenleme ile otomobil satışlarına sınırlama getirildi. İşte detaylar…
Araç satışına sınırlama geldi
Otomobil sektöründe yaşanan sıkıntılar hakkında değerlendirmelerde bulunan sektör temsilcisi Muhammet Ali Karataş, "Bir otomobil ne kadar fazla el değiştirirse o kadar fiyat artar. Türkiye'de her 30 kişiden bir kişi ikinci el araç ticaretine öyle ya da böyle yıl içerisinde dokunduğunu görüyoruz" dedi. Bu durum salgınla başlayan süreçte çokça yaşandı. Sıfır araç bulunmaması nedeni ile bayilerden alınana araçların satışı, 2'nci el sıfır olarak yapıldı. Şişirilmiş fiyatlarla ikinci el araçlar sıfır araçlardan pahalıya satıldı. Bunun önüne geçmek için sıfır alınan araçların satışına kısıtlama getirilmesi gündemde. Bireysel alımlara yönelik planlanan bu kısıtlama otomobil ticareti yapan şirketler için halihazırda uygulanıyor. Karataş, "Gelen açıklama ilk altı ay ya da 5000 km'nin de olması kaydıyla bu otomobilin satılmaması yönündeydi. Filo alımlarında zaten ya da indirimli satışlarda 10.000 km ya da 6 ay satılamaz maddesi zaten var. Biz kurumlar şirketler olarak otomobil aldığımız zaman hem kiralama faaliyetleri için hem de şirket içi alımlarda yüksek adetli alımlarda böyle bir geçerlilik var" dedi.
Karaborsanın önüne geçilmesi hedefleniyor
Yapılan son düzenleme ile gündeme gelen satış sınırlaması ile karaborsanın önüne geçilmesi hedefleniyor. Muhammet Ali Karataş, "Karaborsa piyasasının oluşmasına engel olmasına daha doğrusu teşkil etmek amacıyla bir karar alındığını düşünüyoruz" şeklinde konuştu.