Simgelerin köprüsü olan ve yüzyılın projesi olarak
adlandırılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde yavaş yavaş sona yaklaşılıyor.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün gece görünümü, drone ile havadan
görüntülendi.
Tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma
köprüsü olacak olan köprünün ‘kedi yolu’ndaki ışıklandırmalar, ekonomik ve
stratejik öneminin yanı sıra Boğaz'ın da havasını değiştirdi.
KEDİ YOLU BOĞAZ’I
AYDINLATTI
Havanın kararmasıyla birlikte ışıl ışıl olan 1915 Çanakkale
Köprüsü, seyrine ayran bırakacak bir manzara sunuyor. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün
kedi yolu, Boğaz’ı aydınlattı
ÇALIŞMALAR TÜM
HIZIYLA DEVAM EDİYOR
İki bölümden oluşan ve işçilerin çalışma platformu olarak
kullanacağı ‘kedi yolu’ tamamlandı. 4 ayda tamamlanan ‘kedi yolu’ ile birlikte
1915 Çanakkale Köprüsü'nün deniz üzerindeki çalışmaları daha da hızlanacak ve
kısa bir süre sonra da tabliye montaj çalışmalarına başlanacak.
‘Kedi yolu’nun tamamlanmasının ardından 1915 Çanakkale
Köprüsü’nün ana halatları ile askı halatlarının montajı yapılacak. Daha sonra
mega büyük tabliye blokları, yüzer ve kaldırma vinç yardımlarıyla askı
halatlarına bağlanarak yerleştirme işlemi gerçekleştirilecek.
PEKİN’DEN LONDRA’YA
KESİNTİSİZ BİR TİCARET YOLU
1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığında tarihi İpek Yolu’nun
yeniden canlanması hedefleniyor. Proje, tarihi İpek Yolu’nu canlandırarak “Bir
Kuşak Bir Yol Projesi” kapsamında, Türkiye'nin öncülük ettiği 'Orta Koridor'
girişiminin bir parçası olarak, Pekin’den Londra’ya kesintisiz bir ticaret yolu
oluşturma hedefine doğrudan katkı sunacak.
AVRUPA’DAN TÜRKİYE’YE
KESİNTİSİZ ERİŞİM
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olma özelliği
taşıyan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tamamlanmasıyla, Marmara Bölgesi ile Kuzey
Ege’yi birbirine bağlayacak. Kınalı- Tekirdağ- Çanakkale- Savaştepe Otoyolu
Projesi’nin bitmesiyle de Avrupa’dan Türkiye’nin güneybatısına, kesintisiz
erişim sağlanmış olacak.
SON DURAK ŞEKERKAYA
Toplam 324 kilometrelik uzunluğa sahip olan
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesinin 4,6 kilometrelik kısmını
1915 Çanakkale Köprüsü, 83,4 kilometrelik kısmını ise Malkara-Çanakkale
arasındaki otoyol oluşturuyor. Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden ve Şarköy
ilçesinin batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe ilçesinin
doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşmakta.
Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce -
Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Lapseki ilçesi
Şekerkaya mevkiine ulaşacak. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tamamlanmasıyla,
Marmara Bölgesi ile Kuzey Ege’yi birbirine bağlayacak. Kınalı- Tekirdağ-
Çanakkale- Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bitmesiyle de Avrupa’dan Türkiye’nin
Güneybatısındaki endüstriyel bölgelere kesintisiz erişim sağlanmış olacak.
YURT SATHINDA
KARAYOLLARININ İYİLEŞTİRİLMESİ HEDEFİNDE
Proje, Türkiye’nin ulusal kalkınma hamlesinin belgesi
niteliğindeki Vizyon 2023 Master Planı’nda öngörülen yurt sathında
karayollarının iyileştirilmesi hedefinde önemli bir rol oynayacak.
1,5 SAAT İLE 5 SAAT
ARASINDA SÜREN SEYAHAT SÜRESİ, ALTI DAKİKA OLACAK
İstanbul’un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır
transit trafik yükü hafifleyecek. Batı Anadolu boyunca halen İstanbul merkezli
Batı-Doğu aksı üzerinde yoğunlaşan trafik yükü Marmara Denizi’nin batı
kıyısından güney yönüne doğru dengelenecek.
Çanakkale Boğazı’nı geçmek için bayram ve tatil dönemlerinde
saatlerce sürebilen feribot bekleme süreleri ile yaklaşık 1,5 saat ile 5 saat
arasında süren seyahat süresi, altı dakikaya inmiş olacak.
AVRUPA ÜLKELERİ İLE
MESAFE KISALIP, TURİZM SEKTÖRÜNDE GELİŞME SAĞLANACAK
Avrupa ülkeleri, Balkanlar ve özellikle Yunanistan ve
Bulgaristan ile ticari ilişkilerin yanı sıra kültürel etkileşim de olumlu
etkilenecek. Kınalı -Tekirdağ -Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’nun, Gebze-İzmir
Otoyolu’na bağlanması ile İzmir, Aydın, Antalya gibi turizm merkezlerinin
Avrupa ülkeleri ile arasındaki mesafe kısalacak ve turizm sektöründe gelişme
sağlanacak.
KENTİN ÖNEMİNİ, DİNAMİĞİNE
UYGUN ESTETİK VE ÇAĞDAŞ BİR ASMA KÖPRÜ
Proje’nin hizmete girmesiyle birlikte, taşıt işletme
maliyetleri ve yolculuk süresi açısından kazanımlar sağlanacak. Yük taşıyan
araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracattaki zaman
maliyeti azalacak. Çanakkale, şanlı tarihine ve 21. Yüzyıl’a yaraşır bir eser
projeye kavuşacak. Çanakkale, kentin önemi ve dinamiğine uygun, estetik ve
çağdaş bir asma köprü ile taçlanacak.
DÜNYANIN EN YÜKSEK
KULELİ ASMA KÖPRÜSÜ
1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa denizin üstünden
dördüncü kez, toplamda ise altıncı kez birleştirilmiş olacak. Tamamlandığında
2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü
olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik tepe noktası yüksekliği ile de
dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanına sahip olacak.
ÇANAKKALE DENİZ
ZAFERİ'Nİ SİMGELEYECEK
Dünyanın en büyük asma köprüsü unvanına da sahip olacağı
ifade edilen köprünün ayakları 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale
Deniz Zaferi’ni simgeliyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18
Mart 2017’de temeli atılan ve Çanakkale’nin Lapseki ilçesine bağlı Şekerkaya
ile Gelibolu’nun Sütlüce mevkii arasında yapımı süren 1915 Çanakkale
Köprüsü’nün ayakları, 16 Mayıs Cumartesi günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan’ın video konferansla katıldığı törenle tamamlanmıştı. 32 bloktan oluşan
köprünün ayak yüksekliği 318 metreye ulaşmıştı.
CUMHURİYET’İN
100’ÜNCÜ YILINI TEMSİLEN ORTA AÇIKLIĞININ 2023 METRE OLMASI PLANLANIYOR
18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’ni temsil eden köprü 32
bloktan oluşuyor. Kulelerin en ucunda ise Çanakkale Savaşlarının unutulmaz
kahramanı Seyit Onbaşı’nın sırtlayarak namluya sürdüğü top mermisi tasviri yer
alacak. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Cumhuriyet’in kuruluşunun 100’üncü yılını
temsilen orta açıklığının 2023 metre olması planlanıyor. Bu açıklık, dünyanın
en yüksek kuleler arası açıklığa sahip asma köprü olması özelliğini taşıyor.
Köprü hizmete açıldıktan sonra iki yaka arasındaki ulaşım mesafesi 6 dakikaya
inecek. Köprünün bölgeye de ciddi faydalar sağlayacağı ve özellikle Lapseki’ye
yatırımcı talebinin artacağı öngörülüyor.
TABLİYELER 42
PARÇADAN OLUŞACAK
48 metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde bulunan
tabliyeler toplam 42 parçadan oluşacak. Köprü şantiyesinde devam eden
çalışmalarla birlikte tabliyeler, itme sürme yöntemiyle yerleştirilecek.
18 MART 2022'DE
TAMAMLANMASI BEKLENİYOR
1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6
alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli
ebatlarda menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 7
ücret toplama istasyonu inşa edilecek ve 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, 18 Mart
2022’de tamamlanarak hizmete açılacak.