Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı olarak adlandırılan projede, ilk bloklar ağustos ayında konuldu ve kırmızı- beyaz renkleriyle Türk bayrağını simgeleyen köprü ayakları yükselmeye başladı. 9 aylık süreçte ise 318 metre yüksekliğindeki köprü ayakları tamamlandı.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli 18 Mart 2017 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılırken, o tarihten bugüne kadar büyük bir yol kat edildi. Köprünün Lapseki yakasında bulunan 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğüne ilk tabliye konuldu. Tabliyelerin her birinin genişliği 17 metre genişliğinde olurken, yaklaşık 30 metre uzunluğa sahip. Toplam 42 parçadan oluşacak olan tabliyeler, itme ve sürme yöntemiyle viyadüğün denizle buluştuğu noktaya kadar ulaşacak. Konulan ilk tabliye, 680 metre uzunluğundaki viyadüğün denizle kavuştuğu yere kadar itilmiş olacak. Tabliye, kasım ayına kadar köprünün denizdeki destek ayağına ulaşmış olacak. Aynı çalışmanın Gelibolu yakasında ise aralık ayında yapılması planlanıyor.
KÖPRÜNÜN SİLÜETİ ORTAYA ÇIKACAK
Yaz sonunda ise kablo örme çalışmaları başlayacak. Köprü inşaatında kullanılacak kabloların ağırlığı 33 bin 268 ton, uzunluğu ise 162 bin kilometre olacak. Kablo örme çalışmasıyla birlikte köprünün silüeti ortaya çıkacak.
KÖPRÜNÜN BAĞLANTILARI KIRMIZI BEYAZA BOYANACAK
Öte yandan, Çanakkale Köprüsü'nün tasarımıyla dünyada ilk olmaya aday olduğu da aktarıldı. Cumhuriyetin 100’üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü unvanına sahip olacak köprünün, kule bağlantıları ve bağlantı unsurları, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı- beyaza boyanacak.
TEMEL 40 METRE DERİNLİKTE OLACAK
Köprü tabliyesinin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte, deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak.
ÇANAKKALE BOĞAZI 6 DAKİKADA GEÇİLEBİLECEK
Öte yandan proje kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu da inşa edilecek. 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022'de tamamlanarak, hizmete açılacak. Çanakkale Boğazı, köprü sayesinde 6 dakikada geçilebilecek.