1915 Çanakkale Köprüsü'nde Kıtalar Arası Yürüyüş

1915 Çanakkale Köprüsü'nde tabliye montajları tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, kedi yolu üzerinde 4 bin 608 metre yürüyerek, Lapseki'den Gelibolu yakasına geçiyor.

21.09.2021-15:48 - (Son Güncelleme: 21.09.2021-16:49) 1915 Çanakkale Köprüsü'nde Kıtalar Arası Yürüyüş

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli 18 Mart 2017 yılında atılmıştı. 

Köprü 318 metre yüksekliğindeki kulelere sahip olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı da Zafer'in 107. yıl dönümünün kutlanacağı 18 Mart 2022 tarihinde yapılacak. Köprünün 2023 metre bir orta açıklığı bulunuyor. 5 bine yakın çalışan ile 24 saat aralıksız devam eden çalışmalar sonucu Çanakkale Köprüsü'nün büyük bölümü 4,5 yılda tamamlandı.

ÇANAKKALE'DE KITALAR ARASI YÜRÜYÜŞ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü kedi yolu üzerinde 4 bin 608 metre yürüyerek, Lapseki'den Gelibolu yakasına geçiyor.

Bakan Karaismailoğlu yapacağı yürüyüş öncesi gerçekleştirdiği konuşmasında, ''Proje tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı 624 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 113 milyon liraya ulaşacak. Kısaca her yıl toplam 737 milyon lira tasarruf sağlayacağız'' ifadelerini kulandı. 

MARMARA VE EGE BİRBİRİNE BAĞLANDI 

Karaismailoğlu, çalışmalar için kurulan "kedi yolundan" gerçekleştireceği inceleme öncesi gazetecilere yaptığı açıklamada, Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan Marmara ve Ege bölgelerini tam otoyol ağı ile birbirine bağladıklarını ifade etti.

ÇANAKKALE BOĞAZI'NDAN GEÇİŞ 6 DAKİKAYA İNECEK

İstanbul-İzmir Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün de dahil olduğu toplam 400 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu'nu trafiğe açtıklarını hatırlatan Karaismailoğlu, şunlara değindi:

"1915 Çanakkale Köprüsü ve 101 kilometre uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun da hizmete girmesiyle Marmara Otoyol Entegrasyonu, tam anlamıyla sağlanmış olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü, feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle ve hava durumuna göre çoğu zaman saatler süren Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süresini, 6 dakikaya indirecek. Proje tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı, 624 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 113 milyon liraya ulaşacak. Kısaca her yıl toplam 737 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Artık uzun kuyruklar nedeniyle dur-kalk yapan, bu esnada ciddi yakıt israfına ve hava kirliliğine neden olan araçlar olmayacak diyebiliriz."

AVRUPA ÜLKELERİ ARASINDA MESAFE KISALIYOR

Otoyolun, Balıkesir civarında İstanbul-İzmir Otoyolu'na bağlanmasıyla İzmir, Aydın, Antalya gibi turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleri ile arasındaki mesafenin kısalacağını vurgulayan Karaismailoğlu, bu durumun turizm sektörünün gelişimine önayak olacağını aktardı.

YOLCU TAŞIMACILIĞINDA ÖNEMLİ BİR ALTERNATİF

Bakan Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Çanakkale Otoyol Projesi'nin, özellikle Ege, İç Anadolu'nun batısı, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz ile Trakya-Avrupa arasındaki yük ve yolcu taşımacılığında İstanbul'a önemli bir alternatif olacağı konusuna dikkati çekti.

Karaismailoğlu, söylemlerine şu şekilde devam etti:

''Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleriyle entegrasyonunu da 1915 Çanakkale Köprüsü sağlayacak. Kısacası proje, köprünün konumundan kaynaklı olarak sadece boğazın iki yakasını değil, bölgedeki ve bölgeyle bağlantılı coğrafyalardaki milyonlarca insanı her anlamda birbirine bağlayacaktır. Teknolojik görkemiyle tüm dünyanın gözünü diktiği köprümüzü inşa ederken tarihe tanıklık ettiğimizin farkında ve sorumluluğundayız. Gelecek vizyonumuzun en önemli unsurlarından biri, ülkemizin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan, emniyetli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi oluşturmaktır. Bu çerçevede, gelecekte görmeyi hedeflediğimiz Türkiye fotoğrafını daha da netleştirmekteyiz.''

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal