Hızlı tren için geri sayım başladı: Raya inmeye hazırlanıyor

Türkiye’nin ilk milli ve yerli hızlı treni raya inmek için gün sayıyor. Bakanlıktan yapılan açıklamada, hızlı trenin kullanıma açılacağı tarih paylaşıldı. İşte detaylar…

21.06.2023-15:34 - (Son Güncelleme: 21.06.2023-15:55) Hızlı tren için geri sayım başladı: Raya inmeye hazırlanıyor

Ulaşımda yapılan çalışmalara hız kesmeden devam ediliyor. Ülkemizin ilk milli ve yerli hızlı treni hakkında açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, yerli trenin raya ineceği tarihin belli olduğunu belirtti. 

Yerli hızlı tren hazır

İHA’da yer alan habere göre, 10. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı Eurasia Rail İstanbul Fuar Merkezi'nde başladı. Fuara katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, organizasyon ve yapılan çalışmalar hakkında açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, "Son 21 senedir ulaşım ve iletişim alanında gerçekleştirilen yatırımlarla çehresi aydınlanan Türkiye'nin gelecek vizyonunu; dünyanın nabzını tutarak, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek ve daima entegrasyonu merkeze koyarak şekillendiriyoruz. Bugün bizleri Amerika, Kanada, Çin, Fransa, Almanya, Japonya ve Rusya gibi 16 farklı ülkeden 200'ün üzerinde yerli ve yabancı katılımcı ve binlerce ziyaretçi ile bir araya getiren bu fuarın hayırlı olmasını diliyorum. Sektörü bir adım daha öteye taşıyacak; 'Sürdürülebilirlik, Enerji, İnovasyon ve Global İş Birlikleri' gibi merakla beklenen konularla; özel sektör, kamu kurumları, sivil toplum örgütleri ve yabancı otoritelerin tüm paydaşlarını bir araya getirerek, sektördeki en son yeniliklerin tanıtımına ve doğru adımlar ile yeni kontakların kurulmasına vesile olacağına inanıyorum. Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde Demiryollarını 2003 yılından itibaren başlattığımız gelişim hamleleriyle devlet politikası olarak ele aldık ve öncelikli sektör olarak belirledik. Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demiryollarında yeni bir hamle başlattık. Demiryolu hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere bağlantısını sağlayarak demiryollarımızı kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla ele aldık. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyılarımız arasında da demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hale getirmeyi planladık" şeklinde konuştu. 

“Demiryollarına 880 milyar lira yatırım”

Ülkemizde 21 yılda ulaşım ve demiryolları hakkında önemli çalışmalar yapıldığına dikkat çeken Uraloğlu, "Son 21 yılda demiryollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yaptık. 'Ana yurdumuzun demir ağlarla örülmesi' vizyonuna sahip çıktık. Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik ve yeniledik. Tarihi İpek Yolunun canlandırılmasını hedefleyen 'Tek Yol Tek kuşak' girişiminin en önemli halkasını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını inşa ettik. Bu proje ile birlikte Asya ile Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demiryolu ulaşımı mümkün hale getiren Marmaray ile Londra'dan Pekin'e kadar en güvenli, kısa ve ekonomik uluslararası demiryolu koridorunu oluşturduk. 2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuza; 2023 yılı itibariyle, 2 bin 250 kilometresi YHT ve Hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre ekledik. 14 bin kilometreye yükselttik. Hatlarımızın; 8 bin kilometre ile yüzde 60'nı sinyalli, yarısını elektrikli hale getirdik. Şu anda 555 kilometre elektrifikasyon, bin 460 km'de sinyalizasyon çalışmaları devam ediyoruz. Ülkemizi yarım asırlık hayalimiz olan Yüksek Hızlı Tren işletmeciliği ile tanıştırdık. İlk olarak 2009 yılında hizmete başlayan Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren hattını sonrasında Ankara-Konya ve Ankara-İstanbul hatları takip etti. Son olarak 26 Nisan'da Ankara -Sivas Hattının da açılmasıyla 11 ilimizi birbirine hızlı tren ağıyla bağladık. 2053 Ulaştırma ve Lojistik ana planı ve yol haritamızla, hızlı tren hizmeti alan il sayımızı; Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi tüm hızlı tren projelerimizi tamamladığımızda 52'ye çıkartacağız. Demiryolu hat uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye yükselteceğiz" dedi. 

Her alanda olduğu gibi ulaşımda da teknolojin oldukça önemli olduğunu, ülkemizde de yenilikçi bir teknoloji ile çalışmaların devam ettirildiğini belirten Uraloğlu, "Bu noktada demiryolu ağımızın gelişimindeki tüm başarıları yine aynı dönemde gelişen yerli ve milli demiryolu endüstrimiz ile de adeta taçlandırdık. Devlet eliyle yapılabilecek her türlü yasal düzenlemeleri yapıp özel sektörün önünü açtık. Son 21 yılda ciddi bir ulusal demiryolu endüstrisi oluşturduk. TÜLOMSAŞ, TÜDEMSAŞ ve TÜVASAŞ'ı, TÜRASAŞ çatısı altında birleştirerek ülkemizdeki raylı sistem üretim süreçlerinde yeni bir ivme ve sinerji yakaladık. TÜRASAŞ'ı, Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline getirdik. Bugüne kadar geldiğimiz süreçte uluslararası standartlarda; yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri, yolcu vagonları, yük vagonları, cer konvertörü, cer motoru, dizel motor, tren kontrol yönetim sistemi gibi ana, kritik ve alt ürünleri kendimiz üretiyoruz" ifadelerini kullandı. 

YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal