Sinema filmleri öncesinde ve arada gösterilen reklam süreleri, 1 Temmuz'dan belirli bir kısıtlamayla karşılaşacak.
Sinema Filmlerinin Değerlendirilmesi ve Sınıflandırılmasıyla Desteklenmesi Hakkında Kanun'da değişikliğe gidilmiş, TBMM'de kabul edilen değişiklik 30 Ocak 2019 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanmıştı.
Kanun değişikliğinde yer alan ve sinema salonlarında gösterilen reklamların sürelerini düzenleyen madde, 1 Temmuz Pazartesi itibarıyla yürürlüğe girecek. Buna göre, sinema filmi öncesinde gösterilen reklamların süresi 10 dakikadan fazla olmayacak.
Fragman gösterim süresi ise en az 3, en fazla 5 dakika sürecek.
Kamu spotları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin gösterimler belirtilen sürelere dahil olamayacak.
Sinema filmi gösterim arası 15 dakikayı aşamayacak.
Reklam, fragman ve film arası sürelerine uymadan gösterim yapan sinema salonu
işletmecilerine salon başına 50 bin Türk lirası ceza kesilecek.
Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.