Enflasyonla Mücadele Programı doğrultusunda, sözde yüzde 10 indirim yarışına giren şirketler, Eylül 2018 tarihinden itibaren yüzde 70’e çıkan hatta onu da geçen zam uygulamakta oldukça kararlı. Hükümetin üreticileri de korumaya ilişkin sağladığı teşvik ve destek paketlerine yanında, döviz kurundaki ve enflasyonda meydana gelen düşüş uçuk fiyat artışlarının geri alınmasına yetmiyor.
İnsanların temel ihtiyaçları gıdadan sonra belki de en önemli tüketim gruplarından biri olan temizlik ürünlerinde yüzde 82’lere çıkan fiyat artışları gündemde. Market raflarında yer edinen onlarca temizlik ürünlerine herhangi bir indirim uygulaması yok. 2017 Aralık'ta 3,99 lira olan 4 litre çamaşır suyu yüzde 82 artışla 6,99 liradan satışa çıkıyor. 12’li kağıt havlu da yine aynı dönem aralığı için yüzde 82’lik artışla 39 liradan satılıyor. Aralık 2017’de 1350 gramlık bulaşık deterjanının fiyatı yüzde 62 artışla 10,95 liradan satılırken; 4 buçuk kilogramlık toz deterjan 2018 sonunda yüzde 81’lik yükselişle 29,90 liradan; yüzde 127 zammı gören 100’lük bulaşık tableti ise 45,99’dan satılıyor.
Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Ankara Toptancıları (GİMAT) Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Recai Kesimal perakende sektöründe sıkı bir rekabet olduğunu dile getirerek, 'Marketler de fiyatlarını, aldıkları ürün fiyatına göre belirliyor. Aldığımız ürün fiyatlarına yüzde 15 ekliyoruz. Bunun yüzde 11-12’si işletme gideri, yüzde 3’ü de kar. İnanın 3-4 ay önceden aldığımız malın üzerine enflasyona bağlı artışları dahi eklemiyoruz. Kimse bindiği dalı kesmez. Bu sert rekabet ortamında kimse fahiş fiyata mal satma keyfiyetine giremez. Bu şekilde satarsa bileti kesecek olan yine vatandaştır, müşteridir. Perakendede fahiş fiyata satış yapanlar sahneden çekileceklerdir' açıklamalarında bulundu.
Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.