Evden Çalışanlar İnternet Trafiğini Üç Kat Artırdı

Bütün dünyayı etkisi altına alan coronavirüs salgınına karşı Türkiye’de alınan önlemler kapsamında, evde kal çağrılarına uyan binlerce firma personellerini evden çalışma sistemine geçirdi. Personellerin evlerinden çalışmaya başlamasıyla internet trafiğinde ciddi artış yaşandı.

30.03.2020-16:35 - (Son Güncelleme: 30.03.2020-16:20) Evden Çalışanlar İnternet Trafiğini Üç Kat Artırdı
Bütün dünyayı etkisi altına alan coronavirüs salgınına karşı Türkiye’de alınan önlemler kapsamında, evde kal çağrılarına uyan binlerce firma personellerini evden çalışma sistemine geçirdi. Personellerin evlerinden çalışmaya başlamasıyla internet trafiğinde ciddi artış yaşandı.

Coronavirüs salgınına karşı bütün dünyada tebdirler alınmaya devam ediyor. Toplu organizasyonların iptal edilmesi ile okulların tatil olmasının yanı sıra firmalar personelinin sağlığı için evden çalışma sistemine geçiş yapıyor. Bu geçiş sonrasında bir takım telekom operatörlerinin internet kullanımındaki artışın % 50'leri bulduğunu açıkladı. Cüneyt Yağız ve Fatih Gülsuyu internet tabanlı video yayıncıların yoğun kullanımdan sebepli bant sıkışmalarına engel olmak için yayın kalitelerini % 25 düşürdüklerini ifade ederek, yeni dönemde internetin artık günlük yaşamın çok daha büyük bir parçası olduğuna vurgu yaptılar.

Spor salonları, sinemalar gibi toplu etkinlik alanlarının da önlem için kapatılmasıyla lokasyon bağımsız verilebilecek servislerin dijitale taşınmasının hız kazandığı gözleniyor. İzmir odaklı İnternet çözümleri üreten NiobeWeb tarafından yapılan bir araştırmada daha evden çalışma sürecine geçişlerini tamamlamamış firmalar dahi iş toplantılarının tümünü internet ortamına taşındığı ifade ediyor. Danışmanlık ve özel eğitmenlik benzeri branşlarda da bu hizmetlerin uzaktan verilmeyi sürdürebilmesi için gereken internet altyapılarına talebin 3 kat arttığını ifade eden NiobeWeb'in kurucusu Cüneyt Yağız, “20 bini aşkın web sitesi barındıran altyapımızda Mart ayının ikinci haftasından itibaren internet trafiğinin yüzde 70 yükselirken, barındırma çözümleri üzerindeki medya dosyalarındaki artışın yüzde 20 düzeyinde olduğunu görüyoruz. Şirketlerin ilerleyen süreçte internet görünürlüğünü daha da ciddiye alacağına inanıyoruz.” diye konuştu.

Sürecin dijital dönüşümde neredeyse katalizör etkisi oluşturduğunun altını çizen bir diğer web çözümleri hizmet sağlayıcısı hostingcom CTO'su Fatih Gülsuyu da kendileriyle temas kuran şirketlerin, uzaktan çalışma süreci için bilhassa verimlilik kaygısı taşıdığını fakat uçtan uca iletişim ve koordinasyonu temin eden dijital çözümlerle firmaların kaygılarını rahatlıkla giderdiklerini belirtti. İnternet servislerine talepteki artışın % 40'ı bulduğunu ve bu oranın giderek yükseleceğini belirten Gülsuyu, “Dijital dönüşümün Türkiye'de tam anlamıyla bu dönemde hissedildiğini görüyoruz. KOBİ ve girişimlerin yanı sıra büyük şirketler de operasyonlarını dijital ortamdan sürdürebilme yeteneğine ulaşmak istiyor. Bu krizin işletmelerimiz için ders niteliğinde olduğunu ve coronavirüs salgını sonrasında da bu dönemde kazanılan dijital alışkanlıkların sürdürülmesiyle daha verimli olunabileceğini düşünüyoruz.” şeklinde konuştu.
YORUM YAZ..
Modal