Emniyet şeridinin üç özelliği vardır...
1-Aracınız-motorunuz arıza yapar, benzini biter, veya kaza yaparsaniz oraya çeker servis-polis herhangi birini beklersiniz.
2- İlerde bir yerde trafik kazasi meydana gelir, trafik bütünüyle durur, ambulans, polis itfaiye en hızlı bu şeridi kullanarak oraya gidebilir.
3- Gene bir kaza halinde polis trafiği bu şeritlerden ilerleyecek biçimde idare eder.
Tabii ki herhangi bir otomobilin normal seyir haliyle bu şeridi kullanmasi hem guvenli olmaz, hem de yasaktır. Bu "hiçbir araç" tanımına bizim motosikletlerimiz girdiği gibi acil bir olaya müdahale etmeye gitmek gibi bir vazifesi olmayan polis, ambulans vs. araçlar da dahildir esasen ve uygar devletlerde bu araç sürücüleri de ceza alır.
Emniyet şeridinin motosiklerler tarafında kullanimi dünyanın her tarafında çoğu zaman hoşgörü ile karşılanıyor fakat garantisi yok tabii ki, polis canı istediği vakit cezayi verebilir, ve bizim ses çıkarma şansımız yoktur.
Benim önerim, trafik makul bir hızla akıyorsa kesinlikle bu şeridi tercih etmemenizdir. (Geçenlerde önemli bir tartışma gerçekleşti. En soldan aracıyla 140km/h gelen bir arkadaşımızı bir motosiklet sol emniyet şeridinden sürtercesine yakın geçmişti)
Hemen hepimiz hangi saatlerde hangi yolda trafiğin ne hızda sürdüğünü ezbere biliyoruz. Yola zamanında çıkın, alternatif güzergahları tercih edin, gideceğiniz yere olmayacak bir vakitte varmayı soz vermeyin vs.
İlla bu şeridi kullanmanız lazımsa kesinlikle abartmayın ve çok dikkatli, trafik diyelim 15-20km/h hızla gidiyorsa siz -15 hızlı olun... daha çok değil. Her daim zınk diye durabilecek, ani kıvırmaca manevraları gerçekleştirebilecek bir hızınız olmalıdır.
Son Dakika Otomobil Haberleri için aşağı kaydırın.