Tüketici hakem heyetleri bugüne değin tüketicilerin kurumlarla yaşadığı anlaşmazlıklarda sorunların çözümle sonuçlandırıldığı önemli bir nokta oldu. Sorunların ve yaşanılan olayın mahkemeye gitmesine gerek kalmadan çözüme yanaşmayan kurumlar karşısında tüketicilerin haklarını gözetmeye çalışan kuruma ulaşmak artık eskisine göre çok daha kolay bir hale geliyor.
Daha önce şahsi olarak, avukatlar aracılığı ile ya da posta yoluyla yapılabilen başvurular artık kolay bir şekilde elektronik ortamdan da yapılabilecek duruma geldi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın “Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” Resmi Gazete’de yayınlanmasının hemen akabinde yürürlüğe girmiş oldu.
Tüketici Hakem Heyeti Başvuru Nasıl Yapılır?
Tüketicilerin e-Devlet şifreleri ile E-Devlet Kapısına giriş yaptıktan sonra ilgili ekrandan başvurularını gönderebilmesi olanağı sağlandı. Kullanıcılar “Tüketici Şikâyeti Uygulaması”na girdikten sonra “Tüketici Şikâyeti Başvuruları” adımından başvurularını çok kolay bir şekilde gerçekleştirebiliyor. E-devlet üzerinden giriş yaptığınızdan dolayı giriş yaptığınız için kişisel bilgileriniz zaten otomatik olarak doldurulmuş halde karşınıza çıkıyor ve bu kullanıcılar için mükemmel bir rahatlık oluyor. Size sadece şikayetinizi detaylı bir şekilde açıklamak kalıyor.
Elden başvuru yönteminden hiçbir farkı olmayan ve yasal bir dayanağı bulunan başvuru sonuçları kısa süre içerisinde gerekli iletişim bilgileriniz üzerinden size tekrar aktarılıyor ve sorununuzun çözümüne dair gerekli tüm adımlar heyet tarafından atılıyor. Kullanıcılar maddi bir değer belirtmeleri halinde söz konusu meblağ döviz cinsinden ise başvurunun gönderildiği gün olduğu gibi Merkez Bankası döviz satış kuru baz alınması suretiyle gerçekleşiyor. Süreçte yaşanan artıştan veya düşüşten etkilenme durumu tüketici/kurum aleyhine veya lehine söz konusu olmayacak şekilde düzenlenecek. Bu gelişme, ilçe merkezlerinde bulunan kaymakamlıklarda veya il merkezlerinde bulunan Tüketici Hakem Heyeti noktalarına gidemeyen ya da vakti olmadığı için başvuru yapamayan tüketicileri harekete geçirmede dolayısıyla önemli bir adım olabilir.