Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Kamar, Çin'de baş gösteren ve Hong Kong dahil olmak üzere çevre ülkeleri de etkileyen koronavirüs dolayısıyla Hong Kong Mücevher Fuarı'ndaki tüm potansiyeli İstanbul'a davet etti.
Anadolu Ajansı'na konuşan Kamar, Şubat ayında planlanan ancak koronavirüs tehdidi sebebiyle 18-21 Mayıs 2020'ye ertelenen fuar ışığında mücevher sektörünü değerlendirdi. 2020’ye çok iyi başladıklarını belirten Kamar şöyle konuştu:
"Hindistan ve Çin’den sonra en büyük üçüncü üreticiyiz. İtalya ile beraber üretimde ihracat yapan en büyük iki ülkeden biri olarak dünya mücevher sektöründe söz sahibiyiz. Türk mücevher sektörü olarak ağustos ayında Miami’de ticari alım heyeti gerçekleştirerek Kuzey ve Güney Amerikalı alıcılarla bir araya geldik. Hem bu alım heyetinin katkısı hem de 2019 yılında ABD’de Genelleştirilmiş Tercihler Sistemi'nden (GTS) çıkarılmanın oluşturduğu vergi dezavantajına rağmen ABD’ye külçe hariç mücevher ihracatımız yüzde 11’lik artışla 254 milyon dolara ulaştı.
Sektör mensuplarımız, ABD’nin Çin’den mücevher ithalatına vergileri yüzde 10 artırmasından da yararlanarak ABD’ye ihracatımızı 1 milyar dolara yükseltmeyi hedefliyor. B2B anlayışımız değiştikten sonra hedef pazarlarımıza giderek müşterilerimizle oralarda bir araya gelip iş hacmimizi artırmaya başladık. Dolayısıyla mevcut ticaret savaşları devam ederken Mücevher İhracatçıları Birliği olarak biz, işimize bakıyoruz. 2020 için belirlediğimiz hedefe ulaşmak adına 7/24 çalışıyoruz. Örneğin, ABD’nin ülkemizi GTS’den çıkarmasına rağmen o bölgeye ihracatımızı artırdık. Mevcut Koronavirüs dolayısıyla Asya ile olan ticaret trafiği aksamış olsa da Koronavirüs dolayısıyla iş hacmini büyütecek nadir ülkelerden biri olarak görülüyoruz. Tüm bu fırsatları değerlendirmeye devam ediyoruz."
Bir milyon kişiye istihdam sağlayan mücevher sektörü için 2023'te 12 milyar dolar hedefi koyan Kamar sözlerini şöyle tamamladı:
"Unutmayalım ki biz mücevherciler, 'mikro' ihracat yapıyoruz. 7,2 milyar dolarlık ihracat, toplam 34 bin 360 adet beyanname düzenlenmesi, bu beyannamelerin her birinin farklı farklı maliyetler anlamına gelmesi demektir. Beyannamelerin yanı sıra ardiye ücretleri, analiz raporu, gümrüklerde oluşan beklemelerden ileri gelen fazla mesai gibi maliyetler, makul seviyelere çekilmeli. Böylelikle sektör olarak artan karlılıklarımız doğrultusunda istihdam, ihracat hacmi ve katma değer oranlarında artış yaşayabilelim.
Mücevher sektörü, yaklaşık 35 bin kuyumcu ve 6 bin üreticisiyle birlikte toplam 1 milyon kişiye istihdam sağlıyor. 2023 yılı için 12 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Bu yıl 19 Mart’ta kapılarını açacak olan 50. İstanbul Mücevher Fuarı’nda 1250 firma ve markanın en son ürün ve hizmetlerini, 120’den fazla ülkeden gelecek 32 bini aşkın mücevher sektörü profesyoneliyle buluşturmayı hedefliyoruz. Özellikle Çin’de baş gösteren Koronavirüs dolayısıyla şubat ayında planlanan ancak ertelenen Hong Kong Mücevher Fuarı’ndaki tüm potansiyeli, İstanbul’a bekliyoruz."
Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.