Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından, dar gelirli ailelere yardım etmek için hizmete sunulan Diğer Aile Yardımı gündeme geldi. İhtiyaç sahibi aileler, yardımdan nasıl faydalanacaklarını öğrenmek için araştırmalara başladı. E-devlet üzerinden de başvuru yapılabilen yardımın şartları da merak konusu oldu.
Diğer Aile Yardımına başvuruda bulunmak isteyenler, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı olan sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarına giderek başvuruda bulunabilecekleri gibi e-Devlet üzerinden de başvuru yapabilmektedir. Bakanlıkların sunduğu pek çok yardımdan faydalanmak isteyenler başvurularını e-Devlet üzerinden kolaylıkla yapabilmektedir. Bunun için gereken tek şey e-Devlet şifresidir.
Diğer Aile Yardımı nedir?
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, ihtiyaç sahibi aileler için yardım projeleri yürütmektedir. Diğer aile yardımı da bunlardan biridir. Sosyal yardım parası olarak da bilinen bu yardıma başvuruda bulunmak isteyenler daha önce resmi kurumlara giderek bizzat başvuruda bulunuyordu. Şimdilerde ise bu tür yardımlara başvuruda bulunmak isteyenler e-Devlet üzerinden kolayca başvuru yapabilmektedir.
İhtiyaç sahibi aileler başvuruda bulunurken gereken bilgileri eksiksiz şekilde doldurmalıdır. Başvuruların ardından bilgiler yetkili kurumlar tarafından kontrol edilerek yardım almaya hak kazanan kişiler belirlenir. Başvurularda; ailelerin ihtiyaç sahibi olması, ailede yaşayan kişi sayısı ve aylık gelir gibi unsurlar dikkate alınır. İncelemenin ardından ailelere verilecek yardım miktarı da belirlenir.
Nasıl başvuru yapılır?
Yardıma başvuru yapacak kişilerin e-Devlet şifresinin olması gerekmektedir. Şifresi olmayanlar kendilerine en yakın PTT şubesine giderek bir şifre edinebilmektedir. Şifre edindikten sonra, “https://www.turkiye.gov.tr/sosyal-yardim-bilgileri-sorgulama” adresi üzerinden sisteme giriş yapılabilmektedir. Sisteme girdikten sonra açılan sayfada istenilen bilgileri doldurarak başvuru talebini onaylamak yeterlidir. Başvurunun ardından inceleme yapılarak hak sahipleri belirlenecek.
Başvuruların durumunu yine e-Devlet üzerinden, sosyal yardım bilgileri sorgulama bölümünden kontrol edilebilmektedir. İstenilen bilgilerde iletişim bilgilerinin verilmesi durumunda SMS olarak kişiye bilgi de verilebilmektedir. Başvuru sorgulaması e-Devlet üzerinden yapılabildiği gibi ALO 144 numaralı hattı arayarak da yapılabilmektedir.
Başvurusu onaylanan kişilerin sorgulama ekranında “hak sahibi” ibaresi bulunmaktadır. Hak sahibi olunması durumunda belirtilen yardım PTT şubelerinden alınabilmektedir. Yardımı almak için T.C. kimliği ile PTT şubesine gitmek yeterlidir.
Yardım tutarı ne kadar?
Diğer aile yardımı almaya hak kazanan kişilere ödenen miktar, ailede yaşayan kişi sayısına ve gelir durumuna göre değişiklik göstermektedir. Hak sahibi ailelere 300 ile 1000 TL arasında bir miktarda yardım yapılmaktadır. Alınacak olan miktar, e-Devlet başvuru sorgulama sayfasında kişilere belirtilmektedir. Diğer aile yardımı, ihtiyaç sahibi ailelere tek seferlik olmak üzere yapılan yardımdır. Sorgulama ekranında “teslim edilebilir” ifadesi yer alıyorsa bu yardım parasının kişiye en yakın PTT şubesinden teslim alınabileceği anlamını taşımaktadır.
Sorgulama ekranında “reddedildi” ya da “feshedildi” ifadeleri yer alıyorsa bu, başvurunun onaylanmadığı anlamına gelir. Bilgi eksikliği ya da yanlış bilgilendirme durumu varsa başvuru onaylanmaz. Gelir durumunda belirtilen miktarın fazla olması da yine başvurunun reddedilme nedenidir.